היום אנו שמחים לארח במדור “חמש עם…” את יעל פאינרו, מנכ"לית סינמדיה (Synamedia) ישראל (לשעבר NDS) המעסיקה כ-650 עובדים בישראל ומפתחת טכנולוגיות מתקדמות לעולם הוידאו והסטרימינג. בראיון בלעדי ל- Chiportal אומרת יעל: " משבר כזה הינו הזדמנות נהדרת למצוא את המנהיגים האמיתיים שיש לכם בצוות" …."לא רק שלא הוצאנו עובדים לחל"ת או פיטרנו אלא הגברנו את מאמצי הגיוס" לפניכם הראיון המלא עם יעל פאינרו:
1. כיצד מתמודדת חברתך עם משבר הקורונה? (האם פיטרתם עובדים, צמצמתם פעילות וכו')
סינמדיה פעילה בתעשיית הוידאו והסטרימינג שהוא אחד מהשווקים הצומחים בעולם, והקורונה רק הגבירה את המגמה. אנשים נמצאים יותר בבית, צופים יותר בתכני בידור ותשתיות האינטרנט מוגבלות כך שיש צורך דחוף בטכנולוגיות המאפשרות למשתמשים לצפות ללא הפרעה בתוכן בתנאים שהם פחות מאידיאלים. הלקוחות שלנו נזקקים לנו יותר מתמיד כך שאצלנו עובדים ב- 200% כרגע.
לא רק שלא הוצאנו עובדים לחל"ת או פיטרנו אלא הגברנו את מאמצי הגיוס כי הצרכים של הלקוחות שלנו בפלטפורמות וידאו מתקדמות ומלחמה בפירטיות שפוגעת להם בהכנסות יגדלו עוד יותר כאשר יחזרו משחקי הספורט, במיוחד אם יהיו ללא קהל, כך שהדרך היחידה לצפות בהם תהיה דרך הטלויזיה. לכן אנו מגייסים כעת 30 עובדים במשרות פיתוח וניהול למרכז הפיתוח בירושלים.
2. איזה טיפ ניהולי להתמודדות עם המשבר את יכולה לתת למנהלים אחרים בהייטק?
משבר כמו זה שאנחנו מצויים באמצעו הינו הזדמנות נהדרת למצוא את המנהיגים האמיתיים שיש לכם בצוות – אנשים עם יכולת מיקוד גבוהה, גמישות ויצירתיות, יכולת הובלה והתמקדות בתוצאות, מחויבות לארגון ולחזון, אמפתיות, אותנטיות ואופטימיות. אלה האנשים שאתם רוצים איתכם בהמשך הדרך, תדאגו לגדל אותם ולהשקיע בהם. משבר כזה הוא גם הזדמנות לבנות את האמון של העובדים בכם, המנהיגים, לחזק את החיבור שלהם בארגון. בימים רגילים, כולנו לוקחים הרבה דברים כמובנים מאליהם – מתנות מהארגון, זמן עם המנהל, הטבות, תפקיד מעניין ויכולת השפעה. בזמן הנוכחי, שום דבר אינו מובן מאליו ולעיתים לא יודעים כמה זמן ימשך, אני מאוד מאמינה שעם מחוות קטנות ואמיתיות, לא בהכרח כספיות, אפשר להרוויח הרבה במונחים של אמון ומחוברות.
3. האם אתם מפעילים עבודה מרחוק/מהבית – מה מסקנותיך משימוש בשיחות וידאו ועבודה מבוזרת?
כחברה גלובלית שנותנת שירות לעשרות לקוחות ענקיים בעולם, אנחנו בשוטף משתמשים כבדים בשיחות וידאו, אבל גם מאמינים גדולים של מפגש פנים אל פנים – רוב האנשים אצלנו עובדים מרבית הזמן במשרד, ישנם המון מפגשים עם לקוחות ושותפים. זה חסר מאוד בימים הנוכחיים כאשר כל העובדים שלנו, הלקוחות שלנו והשותפים שלנו עובדים מרחוק. באופן מפתיע – זה עובד. אולי כיוון שכולם נמצאים בריחוק ולבד.
אני עושה מפגש עם כל העובדים בישראל – 650 עובדים – על בסיס כמעט שבועי. זו פלטפורמת שידור שאנשים לא יכולים לשאול שאלות בחי אלא בצ'ט. בהתחלה זה היה לי מאוד מוזר, לדבר עם עצמי ללא יכולת לראות את התגובה אבל עם חלוף השבועות והמשובים החיוביים מהעובדים, התרגלתי והתחלתי להנות מזה. אני כמעט תמיד מזמינה אנשים נוספים להצטרף למפגש כדוברים ואז המפגש הופך זורם ומעניין יותר.
4. האם את צופה שינויים בהייטק ו/או בעולם העסקי בעקבות המשבר או שהכל יחזור לקדמותו?
אחד הדברים שלא ברור לי באיזו צורה יחזור לקדמותו הוא נושא הטיסות והמפגשים פנים אל פנים – מפגשים וסדנאות עם לקוחות, מפגשים רבי משתתפים כמו כנסים ותערוכות. אני ממש לא מתנגדת לנסוע פחות אבל נראה לי שתהיה לזה השפעה אדירה על היכולת לייצר קשרים חדשים ואמון שהם קריטיים לבנייה של עסקים.
5. מסקנות כלליות ותובנות שלך ממשבר הקורונה (מה היית צריך לעשות אחרת, מה צריכה לעשות ממשלת ישראל למען התעשיה, מה הציפיות שלך מספקים, לקוחות, עובדים?)
אנחנו נמצאים בעיצומו של המשבר כך שקשה עדיין לנתח וזה לא ממש הוגן לתת עצות מבחוץ, מבלי לדעת את הפרטים, אבל אני התאכזבתי מניהול המשבר מבחינה תקשורתית על ידי המדינה. התקשורת לא הייתה מתואמת, כל בעל עניין הרגיש חופשי לתקשר את מחשבותיו לגבי הצעדים הבאים ומה יקרה הלאה, בין אם יש בסמכותו לקבל את ההחלטה ובין אם לא. התיקשור של המסרים לציבור והמגזרים העסקיים היה מבולבל, נטול תקווה וגרם לאובדן אמון במידע ובמערכת שמנהלת את המשבר. יש אנשים שמתמחים בתקשורת בזמן משבר, לכן כדאי היה להקים כבר בתחילת הדרך מינהלת או גוף רשמי מקצועי שיעסוק אך ורק בהסברה ותקשור ההנחיות, בתיאום עם הגופים המקצועיים ומקבלי ההחלטות בניהול המשבר.