• אודות
  • כנסים ואירועים
  • צור קשר
  • הצטרפות לניוזלטר
  • TapeOut Magazine
  • ChipEx
  • סיליקון קלאב
  • Jobs
מבית
EN
Tech News, Magazine & Review WordPress Theme 2017
  • עיקר החדשות
    תעשיית השבבים בגרמניה. אילוסטרציה: depositphotos.com

    האיחוד מאשר הזרמת 623 מיליון אירו לשני מפעלי שבבים בגרמניה: GlobalFoundries בדרזדן ו-X-FAB בארפורט

    לוגו Google Cloud. אילוסטרציה: depositphotos.com

    שבבי TPU של גוגל מעלים את מפלס הלחץ על OpenAI ומטלטלים את משקיעי אנבידיה

    משרדים של מיקרון בארה"ב. המחשה: depositphotos.com

    מיקרון יוצאת משוק הזיכרון לצרכן כדי להתמקד בשבבי זיכרון מתקדמים למרכזי נתונים של בינה מלאכותית

    ג'וני סרוג'י נואם בכנס ChipEx2016 צילום: ניב קנטור

    ג׳וני סרוג׳י מרגיע את השמועות: ראש השבבים של אפל מצהיר – ״לא מתכנן לעזוב בזמן הקרוב״

    דגל דרום קוריאה. אילוסטרציה: depositphotos.com

    ממשלת דרום קוריאה מציגה: תוכנית ענק לשבבים – והכפלת תעשיית הפאב־לס פי עשרה

    ד"ר יקיר ויזל. צילום : ניצן זוהר, דוברות הטכניון

    ד"ר יקיר ויזל מהטכניון זכה במענק האירופי היוקרתי ERC

  • בישראל
    יוסי מיוחס, מנכ"ל Xsight Labs צילום: קוקו קליק

    מתג X2 של Xsight Labs ישמש כליבת הרשת בלווייני Starlink V3 ויאפשר קישוריות במהירויות גיגה-ביט

    תמרה בקשט, מנכ"לית VisIC. צילום יחצ

    VisIC גייסה 26 מיליון דולר בהובלת יצרן שבבים גלובלי; יונדאי וקיה מצטרפות כמשקיעות אסטרטגיות

    ד"ר יקיר ויזל. צילום : ניצן זוהר, דוברות הטכניון

    ד"ר יקיר ויזל מהטכניון זכה במענק האירופי היוקרתי ERC

    פרופ' אמנון שעשוע. צילום יחצ, מובילאיי

    מובילאיי מפטרת כ־200 עובדים – רובם בישראל – על רקע ירידה בביקוש

    חוות שרתים. המחשה: Image by tstokes from Pixabay

    שוק ה-AI העולמי יגיע לטריליון דולר, אך בישראל אין עדיין תכנון ארצי לחוות שרתים 

    בתמונה: מימין לשמאל: אלן הו, מנכ"ל Qolab, ד״ר יונתן כהן, סמנכ״ל הטכנולוגיות של QM, פרופ׳ ג׳ון מרטיניס, סמנכ״ל הטכנולוגיות של Qolab, ד״ר איתמר סיוון, מנכ״ל QM, ד״ר ניסים אופק, מהנדס ראשי ב-QM. צילום: אוראל כהן

    מרכז המחשוב הקוונטי הישראלי הראשון בעולם שמתקין את התקן הקיוביטים מוליכי־העל של Qolab

  • מדורים
    • אוטומוטיב
    • בינה מלאכותית (AI/ML)
    • בטחון, תעופה וחלל
    • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
    • ‫יצור (‪(FABs‬‬
    • ‫צב"ד‬
    • ‫שבבים‬
    • ‫רכיבים‬ (IOT)
    • ‫תוכנות משובצות‬
    • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
    • תקשורת מהירה
    • ‫‪FPGA‬‬
    • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
  • מאמרים ומחקרים
  • צ'יפסים
  • Chiportal Index
    • Search By Category
    • Search By ABC
No Result
View All Result
Chiportal
  • עיקר החדשות
    תעשיית השבבים בגרמניה. אילוסטרציה: depositphotos.com

    האיחוד מאשר הזרמת 623 מיליון אירו לשני מפעלי שבבים בגרמניה: GlobalFoundries בדרזדן ו-X-FAB בארפורט

    לוגו Google Cloud. אילוסטרציה: depositphotos.com

    שבבי TPU של גוגל מעלים את מפלס הלחץ על OpenAI ומטלטלים את משקיעי אנבידיה

    משרדים של מיקרון בארה"ב. המחשה: depositphotos.com

    מיקרון יוצאת משוק הזיכרון לצרכן כדי להתמקד בשבבי זיכרון מתקדמים למרכזי נתונים של בינה מלאכותית

    ג'וני סרוג'י נואם בכנס ChipEx2016 צילום: ניב קנטור

    ג׳וני סרוג׳י מרגיע את השמועות: ראש השבבים של אפל מצהיר – ״לא מתכנן לעזוב בזמן הקרוב״

    דגל דרום קוריאה. אילוסטרציה: depositphotos.com

    ממשלת דרום קוריאה מציגה: תוכנית ענק לשבבים – והכפלת תעשיית הפאב־לס פי עשרה

    ד"ר יקיר ויזל. צילום : ניצן זוהר, דוברות הטכניון

    ד"ר יקיר ויזל מהטכניון זכה במענק האירופי היוקרתי ERC

  • בישראל
    יוסי מיוחס, מנכ"ל Xsight Labs צילום: קוקו קליק

    מתג X2 של Xsight Labs ישמש כליבת הרשת בלווייני Starlink V3 ויאפשר קישוריות במהירויות גיגה-ביט

    תמרה בקשט, מנכ"לית VisIC. צילום יחצ

    VisIC גייסה 26 מיליון דולר בהובלת יצרן שבבים גלובלי; יונדאי וקיה מצטרפות כמשקיעות אסטרטגיות

    ד"ר יקיר ויזל. צילום : ניצן זוהר, דוברות הטכניון

    ד"ר יקיר ויזל מהטכניון זכה במענק האירופי היוקרתי ERC

    פרופ' אמנון שעשוע. צילום יחצ, מובילאיי

    מובילאיי מפטרת כ־200 עובדים – רובם בישראל – על רקע ירידה בביקוש

    חוות שרתים. המחשה: Image by tstokes from Pixabay

    שוק ה-AI העולמי יגיע לטריליון דולר, אך בישראל אין עדיין תכנון ארצי לחוות שרתים 

    בתמונה: מימין לשמאל: אלן הו, מנכ"ל Qolab, ד״ר יונתן כהן, סמנכ״ל הטכנולוגיות של QM, פרופ׳ ג׳ון מרטיניס, סמנכ״ל הטכנולוגיות של Qolab, ד״ר איתמר סיוון, מנכ״ל QM, ד״ר ניסים אופק, מהנדס ראשי ב-QM. צילום: אוראל כהן

    מרכז המחשוב הקוונטי הישראלי הראשון בעולם שמתקין את התקן הקיוביטים מוליכי־העל של Qolab

  • מדורים
    • אוטומוטיב
    • בינה מלאכותית (AI/ML)
    • בטחון, תעופה וחלל
    • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
    • ‫יצור (‪(FABs‬‬
    • ‫צב"ד‬
    • ‫שבבים‬
    • ‫רכיבים‬ (IOT)
    • ‫תוכנות משובצות‬
    • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
    • תקשורת מהירה
    • ‫‪FPGA‬‬
    • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
  • מאמרים ומחקרים
  • צ'יפסים
  • Chiportal Index
    • Search By Category
    • Search By ABC
No Result
View All Result
Chiportal
No Result
View All Result

בית מדורים אוטומוטיב “כבישים שמטעינים מכוניות תוך כדי נסיעה יוכלו לאפשר חסכון משמעותי בגודל הסוללה ברכב החשמלי”

"כבישים שמטעינים מכוניות תוך כדי נסיעה יוכלו לאפשר חסכון משמעותי בגודל הסוללה ברכב החשמלי"

מאת אבי בליזובסקי
06 אוקטובר 2022
in אוטומוטיב, בישראל
אורן עזר, מנכ"ל אלקטריאון במפגש הסיליקון קלאב, ספטמבר 2022. צילום: שמואל אוסטר

אורן עזר, מנכ"ל אלקטריאון במפגש הסיליקון קלאב, ספטמבר 2022. צילום: שמואל אוסטר

Share on FacebookShare on TwitterLinkedinWhastsapp

כך אומר אורן עזר, מנכ"ל אלקטריאון, במפגש הסיליקון קלאב. לדבריו, מכונית חשמלית עם סוללה גדולה איננה באמת פתרון סביבתי ירוק

"כבישים שמטעינים מכוניות תוך כדי נסיעה יוכלו לאפשר חסכון משמעותי בגודל הסוללה ברכב החשמלי". כך אומר אורן עזר, מנכ"ל אלקטריאון, במפגש הסיליקון קלאב. לדבריו, מכונית חשמלית עם סוללה גדולה איננה באמת פתרון סביבתי ירוק.

"כשהקמנו את אלקטריאון ב-2012, היה זה אחרי קריסת בטר פלייס, אבל  השותף שלי ואני הבנו שלמרות זאת, העולם הולך לרכב חשמלי. אז גם לא רבים דיברו על התחממות כדור הארץ והיום זה ברור וכל המשאבים הולכים לכיוון הזה."

כיום אלקטריאון עובדת עם עשרים חברות רכב מצד אחד ועם עיריות ברחבי העולם מצד שני, עם עשרות קילומטרים סלולים של כבישים חשמליים – תשתית סלילי חשמל שנבנתה מתחת לכבישים קיימים ומאפשרת להטעין את הסוללות שברכבים החשמליים. בשלב זה מתמקדת החברה באוטובוסים ומשאיות. שדה מגנטי הנמצא בסלילים משדר לסוללת הרכב שנמצאת בתחתית המכוניות ולכן גם אין איבוד גדול של אנרגיה.

"אוטובוס שוקל 13 טון, מתוכן משקל הסוללה 3-4 טון – שווה ערך ל- 70 נוסעים. קשה למחזר את הסוללה ולכן צריך לראות  איך מקטינים אותה. בנוסף לכך, יש צורך גם לפזר את שעות הטעינה כי אם כל המכוניות בעולם יוחלפו במכוניות חשמליות, יהיו שעות שבהן מערכת החשמל לא תעמוד בעומס.

לטעינה אלחוטית יש עוד יתרון – לא רואים אותה. אם מתקינים את המערכות הללו בכבישים, בחניונים, במקומות העמסה או פריקה של משאיות כלי הרכב הללו יהיו זמינים כמעט 24 על 7 ואפשר יהיה להקטין את הסוללה בצורה דרמטית ולשטח את עקומת האנרגיה.

במחקר שערכנו ביחד עם אוניברסיטת ייל עלה כי רק הקטנת הסוללה תוריד את פליטות גזי החממה בעולם ב-1.25%. אם נאפשר טעינה בכל שעות היום נוכל להשתמש באנרגיה מתחדשת ולא נצטרך לאחסן אנרגיה – תחום שהוא עדיין בעיה ללא פתרון.  נוסיף לזה שתשתית המטענים הקיימת בזבזנית לא רק משום שצריך להשבית את הרכב אלא כי היא רוב הזמן לא נמצאת בשימוש.

"אנחנו החברה כמעט היחידה שהצליחה לעשות טעינה אלחוטית דינמית בכביש אמיתי. הנצילות 89 אחוז.  בניסוי שערכנו עם יונדאי מכונית הנוסעת בתוך העיר במהירות 40 קמ"ש לא תצטרך כלל סוללה אם תיסע על כביש כזה.. בנסיעה בין עירונית למשל מתל אביב לאילת המכונית תוכל לנסוע עם סוללה ששוקלת 50 קילו במקום 500-700 ק"ג.

ממשלת שבדיה רוצה לפרוס 15 אלף ק"מ של כבישים חשמליים עד שנת 2030. גם בגרמניה רוצים לחשמל את האוטובאן. בישראל נסלל קטע אחד – רחוב קלאוזנר בת"א שעליו נוסע אוטובוס חשמלי ומטעין את הסוללה שלו תוך כדי נסיעה. בקרוב נוכל לספק תשתית שתאפשר ל-200 אוטובוסים חשמליים להיטען מהכביש בת"א ובראש העין.

בתשובה לשאלה מהקהל האם אין במערכת בעיה סביבתית כי בכל זאת מדובר בחשמל, ענה עזר: "המערכת יותר בטוחה מכבל -400 וולט שאיתו מטעינים היום מכוניות. שנים של פיתוח המערכת שלנו הביאה לכך שאתה יושב ברכב ומרגיש אפס קרינה."

Tags: כבישים חשמלייםאורן עזרסיליקון קלאברכב חשמלי
אבי בליזובסקי

אבי בליזובסקי

נוספים מאמרים

פרופ' אמנון שעשוע. צילום יחצ, מובילאיי
אוטומוטיב

מובילאיי מפטרת כ־200 עובדים – רובם בישראל – על רקע ירידה בביקוש

מנכ
אוטומוטיב

ארבה רובוטיקס מתקרבת לזכיות עם יצרניות רכב פרימיום

נשיא סין שי ג'ינפין ונשיא ארה
אוטומוטיב

הסכם שי–טראמפ מחזיר לשוק את שבבי הרכב של Nexperia ומונע עצירה במפעלי הרכב

יורם זלינגר מנכ
אוטומוטיב

ולנס סמיקונדקטור ממנה את יורם זלינגר לתפקיד המנכ"ל

Next Post
עולם הרכב בעוד עשור יהיה שונה, אבל עדיין לא בשיעור הדרמטי שציפו לו

עולם הרכב בעוד עשור יהיה שונה, אבל עדיין לא בשיעור הדרמטי שציפו לו

Comments 1

  1. אורי says:
    לפני 3 שנים

    כמה בעיות משמעותיות:
    ראשית, תארו לכם את העלות הכוללת להוספת יכולת טעינה למסלול אחד (למשל בכביש איילון) עם סלילי הטעינה. תארו לכם את כמות הפקקים במשך תקופה של כמה חודשים – אני לא מאמין שאפשר לעשות את זה בזמן קצר יותר.
    שנית, הטעינה תעבוד היטב בנסיעה איטית יחסית – בשעות הפקקים. אלה הן שעות העומס גם על ספקי החשמל שספק אם יעמדו בקלות בצריכת החשמל הנוספת הכרוכה בטעינה של מאות או אלפי מכוניות בשעות העומס.
    שלישית, האם חברות הרכב יכבדו את האחריות לרכבים אם הם ישודרגו לאחר הקנייה לטעינה אלחוטית. מדובר בשינוי משמעותי – לא הוספת רמקולים…. כל עוד שהפתרון לא מגיע מהיצרנים אני חושש שהוא לא ייתמך ע"י חברות הרכב.

    הגב

כתיבת תגובה לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  • הידיעות הנקראות ביותר
  • מאמרים פופולאריים

הידיעות הנקראות ביותר

  • דיווח: ג'וני סרוג'י שוקל לעזוב את אפל – הישראלי…
  • שוק ה-AI העולמי יגיע לטריליון דולר, אך בישראל אין…
  • קאמבריקון: יצרנית השבבים הסינית שמדאיגה את אנבידיה
  • מובילאיי מפטרת כ־200 עובדים – רובם בישראל – על רקע…
  • מנכ״ל אנבידיה נפגש עם טראמפ: אי־ודאות סביב ייצוא…

מאמרים פופולאריים

  • האיחוד האירופי מרכך את ה-GDPR כדי להאיץ את מהפכת…
  • לקרב את המחשבים ליעילות האנרגטית של המוח

השותפים שלנו

לוגו TSMC
לוגו TSMC

לחצו למשרות פנויות בהייטק

כנסים ואירועים

כנסים ואירועים

כנס ChipEx2026 יערך ב-12-13 במאי, 2026. הכנס מיועד לכל העוסקים בתעשיית הסמיקונדקטור  כולל מהנדסים, מומחים מקצועיים ובכירים.

ChipEx2026 will be held on May 12-13, 2026. The conference is intended for everyone involved in the semiconductor industry, including engineers, professional experts, and senior executives.

לחץ לפרטים

הרשמה לניוזלטר של ChiPortal

הצטרפו לרשימת הדיוור שלנו


    • פרסם אצלנו
    • עיקר החדשות
    • הצטרפות לניוזלטר
    • בישראל
    • צור קשר
    • צ'יפסים
    • Chiportal Index
    • TapeOut Magazine
    • אודות
    • מאמרים ומחקרים
    • תנאי שימוש
    • כנסים
    • אוטומוטיב
    • בינה מלאכותית
    • בטחון, תעופה וחלל
    • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
    • ‫יצור (‪(FABs‬‬
    • ‫צב"ד‬
    • ‫רכיבים‬ (IOT)
    • ‫שבבים‬
    • ‫תוכנות משובצות‬
    • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
    • ‫‪FPGA‬‬
    • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬

    השותפים שלנו

    כל הזכויות שמורות Chiportal (c) 2010 תנאי שימוש ומדיניות פרטיות

    דרונט דיגיטל - בניית אתרים, בניית אתרי וורדפרס, בניית אתרי סחר, חנות אינטרנטית, פיתוח אתרים

    No Result
    View All Result
    • עיקר החדשות
    • בישראל
    • מדורים
      • אוטומוטיב
      • בינה מלאכותית (AI/ML)
      • בטחון, תעופה וחלל
      • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
      • ‫יצור (‪(FABs‬‬
      • ‫צב"ד‬
      • ‫שבבים‬
      • ‫רכיבים‬ (IoT)
      • ‫תוכנות משובצות‬
      • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
      • ‫‪FPGA‬‬
      • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
      • תקשורת מהירה
    • מאמרים ומחקרים
    • צ'יפסים
    • כנסים
    • Chiportal Index
      • אינדקס חברות – קטגוריות
      • אינדקס חברות A-Z
    • אודות
    • הצטרפות לניוזלטר
    • TapeOut Magazine
    • צור קשר
    • ChipEx
    • סיליקון קלאב

    כל הזכויות שמורות Chiportal (c) 2010 תנאי שימוש ומדיניות פרטיות

    דרונט דיגיטל - בניית אתרים, בניית אתרי וורדפרס, בניית אתרי סחר, חנות אינטרנטית, פיתוח אתרים

    דילוג לתוכן
    פתח סרגל נגישות כלי נגישות

    כלי נגישות

    • הגדל טקסטהגדל טקסט
    • הקטן טקסטהקטן טקסט
    • גווני אפורגווני אפור
    • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
    • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
    • רקע בהיררקע בהיר
    • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
    • פונט קריאפונט קריא
    • איפוס איפוס