• אודות
  • כנסים ואירועים
  • צור קשר
  • הצטרפות לניוזלטר
  • TapeOut Magazine
  • ChipEx
  • סיליקון קלאב
  • Jobs
מבית
EN
Tech News, Magazine & Review WordPress Theme 2017
  • עיקר החדשות
    הדמיית קמפוס אנבידיה המתוכנן להיבנות בקריית טבעון. צילום יחצ

    אנבידיה חנכה רשמית את המרכז בקרית טבעון; האיכלוס הראשוני צפוי ל-2031

    תחזית SEMI: מכירות ציוד לייצור שבבים יגיעו לשיא של 156 מיליארד דולר ב־2027

    תחזית SEMI: מכירות ציוד לייצור שבבים יגיעו לשיא של 156 מיליארד דולר ב־2027

    מטה אנבידיה בעמק הסיליקון. צילום יחצ

    אנבידיה רוכשת את SchedMD, מפתחת Slurm — מתזמן הקוד הפתוח הנפוץ במחשבי־על וב-AI

    מודל Nemotron 3 Nano הושק כמודל “משקולות פתוחות” עם ארכיטקטורת MoE, בעוד הדגמים הגדולים Super ו־Ultra צפויים במחצית הראשונה של 2026.

    אנבידיה השיקה את Nemotron 3: מודלים פתוחים לסוכני AI שפותח בישראל

    תעשיית השבבים בגרמניה. אילוסטרציה: depositphotos.com

    האיחוד מאשר הזרמת 623 מיליון אירו לשני מפעלי שבבים בגרמניה: GlobalFoundries בדרזדן ו-X-FAB בארפורט

    לוגו Google Cloud. אילוסטרציה: depositphotos.com

    שבבי TPU של גוגל מעלים את מפלס הלחץ על OpenAI ומטלטלים את משקיעי אנבידיה

  • בישראל
    אתר אנבידיה ביוקנעם. צילום יחצ

    הקמפוס של אנבידיה בקריית טבעון מתקרב לחתימה: 90 דונם בהנחה וללא מכרז

    מימין לשמאל - פאבל וילק ויוליה מילשטיין – אבנט אייסיק. ד''ר ליאוניד יאביץ, פרופ' אדם תימן, פרופ' אלכס פיש – אוניברסיטת בר אילן. קרדיט – יוני רייף

    אבנט אייסיק ואוניברסיטת בר-אילן משיקים מרכז חדשנות לצ'יפלטים מהדור הבא

    בכירי קוונטום טרנזיסטורס. צילום יחצ

    Quantum Transistors מדווחת על נאמנות של 99.9988% בשער דו־קיוביטי מבוסס יהלום

    מטוס מתוצרת איירבוס. עושה שימוש ברכיבים מודפסים של סטרטסיס. צילום יחצ

    סטרטסיס מאיצה את הייצור של יצרנית המטוסים איירבוס:200 אלף רכיבים, מתוכם 25 אלף השנה, הודפסו בתלת ממד

    יוסי מיוחס, מנכ"ל Xsight Labs צילום: קוקו קליק

    מתג X2 של Xsight Labs ישמש כליבת הרשת בלווייני Starlink V3 ויאפשר קישוריות במהירויות גיגה-ביט

    תמרה בקשט, מנכ"לית VisIC. צילום יחצ

    VisIC גייסה 26 מיליון דולר בהובלת יצרן שבבים גלובלי; יונדאי וקיה מצטרפות כמשקיעות אסטרטגיות

  • מדורים
    • אוטומוטיב
    • בינה מלאכותית (AI/ML)
    • בטחון, תעופה וחלל
    • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
    • ‫יצור (‪(FABs‬‬
    • ‫צב"ד‬
    • ‫שבבים‬
    • ‫רכיבים‬ (IOT)
    • ‫תוכנות משובצות‬
    • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
    • תקשורת מהירה
    • ‫‪FPGA‬‬
    • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
  • מאמרים ומחקרים
  • צ'יפסים
  • Chiportal Index
    • Search By Category
    • Search By ABC
No Result
View All Result
Chiportal
  • עיקר החדשות
    הדמיית קמפוס אנבידיה המתוכנן להיבנות בקריית טבעון. צילום יחצ

    אנבידיה חנכה רשמית את המרכז בקרית טבעון; האיכלוס הראשוני צפוי ל-2031

    תחזית SEMI: מכירות ציוד לייצור שבבים יגיעו לשיא של 156 מיליארד דולר ב־2027

    תחזית SEMI: מכירות ציוד לייצור שבבים יגיעו לשיא של 156 מיליארד דולר ב־2027

    מטה אנבידיה בעמק הסיליקון. צילום יחצ

    אנבידיה רוכשת את SchedMD, מפתחת Slurm — מתזמן הקוד הפתוח הנפוץ במחשבי־על וב-AI

    מודל Nemotron 3 Nano הושק כמודל “משקולות פתוחות” עם ארכיטקטורת MoE, בעוד הדגמים הגדולים Super ו־Ultra צפויים במחצית הראשונה של 2026.

    אנבידיה השיקה את Nemotron 3: מודלים פתוחים לסוכני AI שפותח בישראל

    תעשיית השבבים בגרמניה. אילוסטרציה: depositphotos.com

    האיחוד מאשר הזרמת 623 מיליון אירו לשני מפעלי שבבים בגרמניה: GlobalFoundries בדרזדן ו-X-FAB בארפורט

    לוגו Google Cloud. אילוסטרציה: depositphotos.com

    שבבי TPU של גוגל מעלים את מפלס הלחץ על OpenAI ומטלטלים את משקיעי אנבידיה

  • בישראל
    אתר אנבידיה ביוקנעם. צילום יחצ

    הקמפוס של אנבידיה בקריית טבעון מתקרב לחתימה: 90 דונם בהנחה וללא מכרז

    מימין לשמאל - פאבל וילק ויוליה מילשטיין – אבנט אייסיק. ד''ר ליאוניד יאביץ, פרופ' אדם תימן, פרופ' אלכס פיש – אוניברסיטת בר אילן. קרדיט – יוני רייף

    אבנט אייסיק ואוניברסיטת בר-אילן משיקים מרכז חדשנות לצ'יפלטים מהדור הבא

    בכירי קוונטום טרנזיסטורס. צילום יחצ

    Quantum Transistors מדווחת על נאמנות של 99.9988% בשער דו־קיוביטי מבוסס יהלום

    מטוס מתוצרת איירבוס. עושה שימוש ברכיבים מודפסים של סטרטסיס. צילום יחצ

    סטרטסיס מאיצה את הייצור של יצרנית המטוסים איירבוס:200 אלף רכיבים, מתוכם 25 אלף השנה, הודפסו בתלת ממד

    יוסי מיוחס, מנכ"ל Xsight Labs צילום: קוקו קליק

    מתג X2 של Xsight Labs ישמש כליבת הרשת בלווייני Starlink V3 ויאפשר קישוריות במהירויות גיגה-ביט

    תמרה בקשט, מנכ"לית VisIC. צילום יחצ

    VisIC גייסה 26 מיליון דולר בהובלת יצרן שבבים גלובלי; יונדאי וקיה מצטרפות כמשקיעות אסטרטגיות

  • מדורים
    • אוטומוטיב
    • בינה מלאכותית (AI/ML)
    • בטחון, תעופה וחלל
    • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
    • ‫יצור (‪(FABs‬‬
    • ‫צב"ד‬
    • ‫שבבים‬
    • ‫רכיבים‬ (IOT)
    • ‫תוכנות משובצות‬
    • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
    • תקשורת מהירה
    • ‫‪FPGA‬‬
    • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
  • מאמרים ומחקרים
  • צ'יפסים
  • Chiportal Index
    • Search By Category
    • Search By ABC
No Result
View All Result
Chiportal
No Result
View All Result

בית מדורים אוטומוטיב מובילאיי ו-Zeekr החלו לאפשר עדכון מרחוק של מערכות הסיוע לנהג

מובילאיי ו-Zeekr החלו לאפשר עדכון מרחוק של מערכות הסיוע לנהג

מאת אבי בליזובסקי
28 יולי 2022
in אוטומוטיב, בישראל
רכב זיקר שבו נעשה שימוש במערכת חדשה של מובילאיי נעצר לפני מכוניות שנעמדו באמצע הכביש. צילום מסך

רכב זיקר שבו נעשה שימוש במערכת חדשה של מובילאיי נעצר לפני מכוניות שנעמדו באמצע הכביש. צילום מסך

Share on FacebookShare on TwitterLinkedinWhastsapp

מאפייני בטיחות ונוחות סופקו לרכב החשמלי Zeekr 001 באמצעות עדכון דרך האויר (Over-the-Air)

בשבוע שעבר, סיפקו מובילאיי ו-Zeekr לעשרות אלפי בעלי מכוניות חשמליות מדגם Zeekr 001 עדכון תוכנה מהאוויר (OTA). המכוניות צוידו מראש בחומרה, הכוללת שבע מצלמות ברזולוציה של 8 מגה-פיקסל, המציעות שדה ראייה של 360⁰ (זאת בנוסף לארבע מצלמות חניה), וכן שני SoC EyeQ5 High בטכנולוגיית 7 ננומטר, שאפשרו עדכון מאפיינים נרחב בלחיצת כפתור.

לדברי מנכ"ל מובילאיי אמנון שעשוע, לא מדובר כאן רק בעתיד של סיוע לנהיגה מבחינה בטיחותית, אלא גם בהדגמה כיצד כלי רכב ירכשו יכולות חדשות באמצעות פיתוחי תוכנה, וכל זה קורה פחות משנתיים לאחר שהכרזנו כי Geely Auto Group בחרה במערכת הסיוע המתקדמת לנהג (ADAS) של מובילאיי, Mobileye SuperVision, עבור כלי הרכב החשמליים של Zeekr."

בלי לכנות זאת כך, עולה מתיאורו של פרופ' שעשוע כי מדובר בהגברת האוטונומיה של הרכבים בכבישים מהירים.

מערכת סיוע לכביש מהיר בעלת מאפיינים הדומים יותר לנהיגה אנושית

"אלה העוקבים אחר התפתחות מערכות הADAS- יודעים שכיום מרבית מערכות בקרת השיוט האדפטיבית, סיוע בכביש מהיר ומערכות דומות שמיועדות לנהל נהיגה שגרתית בכביש מהיר, מתוכננות על סמך קלט עיקרי אחד: הרכב שלפניך. עם זאת, כשחושבים על האופן שבו בני אדם נוהגים, ועל תרחישי נהיגה יומיומיים רבים, לא די לקחת בחשבון רק את המכונית מלפנים. נהגים אנושיים מתחשבים בכל המתרחש סביב רכבם לפני שהם מקבלים החלטה. דוגמה נפוצה מאוד היא הגעה לפקק תנועה – ייתכן שהמכונית מלפנים עדיין לא האטה, אך נהג ערני ישים לב לכך שהתנועה מלפנים החלה להאט או לעצור, ויבצע עצירה הדרגתית חלקה."

"העובדה שהמערכת מצוידת בראייה היקפית של 360⁰ ברזולוציה גבוהה, המתאפשרת הודות לשבע מצלמות ברזולוציה של 8 מגה פיקסל וארבע מצלמות חניה, מאפשרת לאלגוריתם של מובילאיי לקחת בחשבון את סביבת הנהיגה המשתנה ולהגיב בצורה חכמה לכמויות נתונים גדולות יותר שנקלטות ולאובייקטים שאינם בהכרח הרכב הקרוב ביותר הנמצא מלפנים. תהליך קבלת ההחלטות יכול להתחשב לדוגמה בכלי רכב שנמצאים לפני הרכב שלפניו, או רכב שעצר בשוליים עם דלת פתוחה (דבר שמחייב סטייה רוחבית קלה), או אפילו הולך רגל בצד הדרך (דבר שמחייב האטה של המכונית עד שהיא עוברת אותו)."

"סיליקון ותוכנה הם החזית החדשה שבלב העיצוב והתכנון, כמו גם הארכיטקטורה והשימושיות של הרכב. חברות הרכב יבדלו עצמן לא באמצעות כוחות סוס, אלא באמצעות איכות התוכנה והעיצוב הארכיטקטוני שסביבה. מה שהתחיל כמספר קטן של מאפייני סיוע בנהיגה, התפתח למהות של המכונית מודרנית. כשהעדכונים דרך האויר (OTA) יהפכו לשגרה, מהירות החדשנות של כלי הרכב רק תגדל. הצרכנים יצפו מעתה לחידושים האחרונים והטובים ביותר באמצעות עדכוני תוכנה, בדיוק כפי שהם מצפים מהטלפונים החכמים שלהם.  הודות לשילוב עמוק של  המערכת שלנו , עם Zeekr – הכוללת חומרת ה-SoC וה-ECU, ראייה ממוחשבת, אלגוריתמים מתקדמים, שילוב והטמעת מערכת קבלת ההחלטות שלנו, עדכונים חדשים דרך האויר יהפכו עם הזמן לעניין שבשגרה. מובילאיי צופה עדכונים עתיידים, שיכללו הוספת מפות ברזולוציה גבוהה, דבר שיאפשר  הוספת יישומים ייחודיים נוספים מבוססים ענן, כולל  Navigate-On-Pilot מלא (שילוב של נהיגה אוטונומית ומערכת ניווט הכוללת מעבר נתיבים), כמו גם עדכונים נוספים, ביניהם יישומי נסיעה בכבישים עירוניים ויכולות חניה." מסביר שעשוע.

"כדי לעמוד ביעדים עם Zeekr, השקענו רבות במחקר ופיתוח, תכנון הנדסי ובדיקות בסין. ההתקדמות הייתה מהירה, ותוך פחות משנתיים הצלחנו לספק חומרה, תוכנה ושירותים – הישג שהתאפשר כתוצאה מאחריותה של מובילאיי על שרשרת הטכנולוגיה המלאה, החל מעיצוב שבבים ועד לאינטגרציה של חיישנים ונתונים, יחד עם היישומים המחברים את הכול ביחד. זוהי תחילתו של עידן חדש בתחום ה-ADAS, ואנחנו גאים לשתף פעולה עם Zeekr בפריצת דרך זו". מסכם פרופ' שעשוע.

Tags: מובילאיי
אבי בליזובסקי

אבי בליזובסקי

נוספים מאמרים

פרופ' אמנון שעשוע. צילום יחצ, מובילאיי
אוטומוטיב

מובילאיי מפטרת כ־200 עובדים – רובם בישראל – על רקע ירידה בביקוש

מנכ
אוטומוטיב

ארבה רובוטיקס מתקרבת לזכיות עם יצרניות רכב פרימיום

נשיא סין שי ג'ינפין ונשיא ארה
אוטומוטיב

הסכם שי–טראמפ מחזיר לשוק את שבבי הרכב של Nexperia ומונע עצירה במפעלי הרכב

יורם זלינגר מנכ
אוטומוטיב

ולנס סמיקונדקטור ממנה את יורם זלינגר לתפקיד המנכ"ל

Next Post
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן. איור: depositphotos.com

החקיקה לסבסוד ייצור שבבים בארה"ב ב-52 מיליארד דולר "ב אושרה סופית בקונגרס

כתיבת תגובה לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  • הידיעות הנקראות ביותר
  • מאמרים פופולאריים

הידיעות הנקראות ביותר

  • מתג X2 של Xsight Labs ישמש כליבת הרשת בלווייני…
  • מיקרון יוצאת משוק הזיכרון לצרכן כדי להתמקד בשבבי…
  • Quantum Transistors מדווחת על נאמנות של 99.9988%…
  • שבבי TPU של גוגל מעלים את מפלס הלחץ על OpenAI…
  • אבנט אייסיק ואוניברסיטת בר-אילן משיקים מרכז חדשנות…

מאמרים פופולאריים

  • לקרב את המחשבים ליעילות האנרגטית של המוח
  • מדענים צפו בהיפוך ספיני אלקטרון בתוך 140 טריליוניות השנייה

השותפים שלנו

לוגו TSMC
לוגו TSMC

לחצו למשרות פנויות בהייטק

כנסים ואירועים

כנסים ואירועים

כנס ChipEx2026 יערך ב-12-13 במאי, 2026. הכנס מיועד לכל העוסקים בתעשיית הסמיקונדקטור  כולל מהנדסים, מומחים מקצועיים ובכירים.

ChipEx2026 will be held on May 12-13, 2026. The conference is intended for everyone involved in the semiconductor industry, including engineers, professional experts, and senior executives.

לחץ לפרטים

הרשמה לניוזלטר של ChiPortal

הצטרפו לרשימת הדיוור שלנו


    • פרסם אצלנו
    • עיקר החדשות
    • הצטרפות לניוזלטר
    • בישראל
    • צור קשר
    • צ'יפסים
    • Chiportal Index
    • TapeOut Magazine
    • אודות
    • מאמרים ומחקרים
    • תנאי שימוש
    • כנסים
    • אוטומוטיב
    • בינה מלאכותית
    • בטחון, תעופה וחלל
    • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
    • ‫יצור (‪(FABs‬‬
    • ‫צב"ד‬
    • ‫רכיבים‬ (IOT)
    • ‫שבבים‬
    • ‫תוכנות משובצות‬
    • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
    • ‫‪FPGA‬‬
    • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬

    השותפים שלנו

    כל הזכויות שמורות Chiportal (c) 2010 תנאי שימוש ומדיניות פרטיות

    דרונט דיגיטל - בניית אתרים, בניית אתרי וורדפרס, בניית אתרי סחר, חנות אינטרנטית, פיתוח אתרים

    No Result
    View All Result
    • עיקר החדשות
    • בישראל
    • מדורים
      • אוטומוטיב
      • בינה מלאכותית (AI/ML)
      • בטחון, תעופה וחלל
      • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
      • ‫יצור (‪(FABs‬‬
      • ‫צב"ד‬
      • ‫שבבים‬
      • ‫רכיבים‬ (IoT)
      • ‫תוכנות משובצות‬
      • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
      • ‫‪FPGA‬‬
      • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
      • תקשורת מהירה
    • מאמרים ומחקרים
    • צ'יפסים
    • כנסים
    • Chiportal Index
      • אינדקס חברות – קטגוריות
      • אינדקס חברות A-Z
    • אודות
    • הצטרפות לניוזלטר
    • TapeOut Magazine
    • צור קשר
    • ChipEx
    • סיליקון קלאב

    כל הזכויות שמורות Chiportal (c) 2010 תנאי שימוש ומדיניות פרטיות

    דרונט דיגיטל - בניית אתרים, בניית אתרי וורדפרס, בניית אתרי סחר, חנות אינטרנטית, פיתוח אתרים

    דילוג לתוכן
    פתח סרגל נגישות כלי נגישות

    כלי נגישות

    • הגדל טקסטהגדל טקסט
    • הקטן טקסטהקטן טקסט
    • גווני אפורגווני אפור
    • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
    • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
    • רקע בהיררקע בהיר
    • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
    • פונט קריאפונט קריא
    • איפוס איפוס