הסגירה נובעת מכך שהשוק לפתרונות שלאחר רכישת המכוניות הולך ומצטמצם כשכל יצרניות הרכב כבר מתקינות את המערכות מראש
מובילאיי בחרה לסגור את יחידת פתרונות האפטר-מרקט שלה, המספקת טכנולוגיית סיוע מתקדמת לנהג, לאחר בחינה מעמיקה של הסיכויים העסקיים וצרכי ההשקעה של יחידה זו.
סגירת היחידה תביא לפיטורין של 130 העובדים בה, 90 מהם בישראל.
ככל שיצרניות רכב ויצרני רכב אחרים הגדילו בהתמדה את הקצב שבו פתרונות ADAS משולבים מותקנים על כלי רכב חדשים, הביקוש והשוק העתידי הניתן להתייחסות לפתרונות ADAS משופרים ירד. כתוצאה מכך, חטיבה זו חוותה ירידה משמעותית בהכנסותיה, לכ-40 מיליון דולר בשנה, ובשנים האחרונות לא תרמה תרומה חיובית לרווחיות מובילאיי.
"זו הייתה החלטה קשה מאוד", אמר פרופ' אמנון שעשוע, נשיא ומנכ"ל מובילאיי. "חטיבת ה-IMS, שנקראה בעבר Aftermarket, הייתה מראשוני המניעים של מובילאיי, והוכיחה כי ניתן לספק בטיחות בדרכים ביעילות בעלות נמוכה, זרז מרכזי לאימוץ גובר של טכנולוגיות ADAS בכלי רכב חדשים. למרבה הצער, ההצלחה של פתרונות ADAS המובנים של מובילאיי צמצמה את ההזדמנויות לפתרונות השבחה עד לנקודה שבה כבר לא ניתן להמשיך בפעילות פתרונות ההשבחה".
לדבריו, מהלך זה ימקד את המשאבים של מובילאיי בהזדמנויות האדירות לספק צורות מתקדמות יותר של טכנולוגיות סיוע לנהג ונהיגה אוטונומית. החברה תפעל לתמוך בכ-130 עובדים שיושפעו מההשבתה ברחבי העולם בטווח הקרוב ותישאר מחויבת לספק את הצרכים של לקוחות IMS קיימים בטווח הבינוני. מובילאיי גם תמשיך להציע ולשרת ללקוחות את פתרונות רגולציית הבטיחות הכללית שלה (GSR) ליצרני רכב מסחרי.
לפעולה זו לא צפויה להיות השפעה מהותית על תוצאות מובילאיי לשנת 2024.
___________________________________