• אודות
  • כנסים ואירועים
  • צור קשר
  • הצטרפות לניוזלטר
  • TapeOut Magazine
  • ChipEx
  • סיליקון קלאב
  • Jobs
מבית
EN
Tech News, Magazine & Review WordPress Theme 2017
  • עיקר החדשות
    הדמיית קמפוס אנבידיה המתוכנן להיבנות בקריית טבעון. צילום יחצ

    אנבידיה חנכה רשמית את המרכז בקרית טבעון; האיכלוס הראשוני צפוי ל-2031

    תחזית SEMI: מכירות ציוד לייצור שבבים יגיעו לשיא של 156 מיליארד דולר ב־2027

    תחזית SEMI: מכירות ציוד לייצור שבבים יגיעו לשיא של 156 מיליארד דולר ב־2027

    מטה אנבידיה בעמק הסיליקון. צילום יחצ

    אנבידיה רוכשת את SchedMD, מפתחת Slurm — מתזמן הקוד הפתוח הנפוץ במחשבי־על וב-AI

    מודל Nemotron 3 Nano הושק כמודל “משקולות פתוחות” עם ארכיטקטורת MoE, בעוד הדגמים הגדולים Super ו־Ultra צפויים במחצית הראשונה של 2026.

    אנבידיה השיקה את Nemotron 3: מודלים פתוחים לסוכני AI שפותח בישראל

    תעשיית השבבים בגרמניה. אילוסטרציה: depositphotos.com

    האיחוד מאשר הזרמת 623 מיליון אירו לשני מפעלי שבבים בגרמניה: GlobalFoundries בדרזדן ו-X-FAB בארפורט

    לוגו Google Cloud. אילוסטרציה: depositphotos.com

    שבבי TPU של גוגל מעלים את מפלס הלחץ על OpenAI ומטלטלים את משקיעי אנבידיה

  • בישראל
    אתר אנבידיה ביוקנעם. צילום יחצ

    הקמפוס של אנבידיה בקריית טבעון מתקרב לחתימה: 90 דונם בהנחה וללא מכרז

    מימין לשמאל - פאבל וילק ויוליה מילשטיין – אבנט אייסיק. ד''ר ליאוניד יאביץ, פרופ' אדם תימן, פרופ' אלכס פיש – אוניברסיטת בר אילן. קרדיט – יוני רייף

    אבנט אייסיק ואוניברסיטת בר-אילן משיקים מרכז חדשנות לצ'יפלטים מהדור הבא

    בכירי קוונטום טרנזיסטורס. צילום יחצ

    Quantum Transistors מדווחת על נאמנות של 99.9988% בשער דו־קיוביטי מבוסס יהלום

    מטוס מתוצרת איירבוס. עושה שימוש ברכיבים מודפסים של סטרטסיס. צילום יחצ

    סטרטסיס מאיצה את הייצור של יצרנית המטוסים איירבוס:200 אלף רכיבים, מתוכם 25 אלף השנה, הודפסו בתלת ממד

    יוסי מיוחס, מנכ"ל Xsight Labs צילום: קוקו קליק

    מתג X2 של Xsight Labs ישמש כליבת הרשת בלווייני Starlink V3 ויאפשר קישוריות במהירויות גיגה-ביט

    תמרה בקשט, מנכ"לית VisIC. צילום יחצ

    VisIC גייסה 26 מיליון דולר בהובלת יצרן שבבים גלובלי; יונדאי וקיה מצטרפות כמשקיעות אסטרטגיות

  • מדורים
    • אוטומוטיב
    • בינה מלאכותית (AI/ML)
    • בטחון, תעופה וחלל
    • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
    • ‫יצור (‪(FABs‬‬
    • ‫צב"ד‬
    • ‫שבבים‬
    • ‫רכיבים‬ (IOT)
    • ‫תוכנות משובצות‬
    • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
    • תקשורת מהירה
    • ‫‪FPGA‬‬
    • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
  • מאמרים ומחקרים
  • צ'יפסים
  • Chiportal Index
    • Search By Category
    • Search By ABC
No Result
View All Result
Chiportal
  • עיקר החדשות
    הדמיית קמפוס אנבידיה המתוכנן להיבנות בקריית טבעון. צילום יחצ

    אנבידיה חנכה רשמית את המרכז בקרית טבעון; האיכלוס הראשוני צפוי ל-2031

    תחזית SEMI: מכירות ציוד לייצור שבבים יגיעו לשיא של 156 מיליארד דולר ב־2027

    תחזית SEMI: מכירות ציוד לייצור שבבים יגיעו לשיא של 156 מיליארד דולר ב־2027

    מטה אנבידיה בעמק הסיליקון. צילום יחצ

    אנבידיה רוכשת את SchedMD, מפתחת Slurm — מתזמן הקוד הפתוח הנפוץ במחשבי־על וב-AI

    מודל Nemotron 3 Nano הושק כמודל “משקולות פתוחות” עם ארכיטקטורת MoE, בעוד הדגמים הגדולים Super ו־Ultra צפויים במחצית הראשונה של 2026.

    אנבידיה השיקה את Nemotron 3: מודלים פתוחים לסוכני AI שפותח בישראל

    תעשיית השבבים בגרמניה. אילוסטרציה: depositphotos.com

    האיחוד מאשר הזרמת 623 מיליון אירו לשני מפעלי שבבים בגרמניה: GlobalFoundries בדרזדן ו-X-FAB בארפורט

    לוגו Google Cloud. אילוסטרציה: depositphotos.com

    שבבי TPU של גוגל מעלים את מפלס הלחץ על OpenAI ומטלטלים את משקיעי אנבידיה

  • בישראל
    אתר אנבידיה ביוקנעם. צילום יחצ

    הקמפוס של אנבידיה בקריית טבעון מתקרב לחתימה: 90 דונם בהנחה וללא מכרז

    מימין לשמאל - פאבל וילק ויוליה מילשטיין – אבנט אייסיק. ד''ר ליאוניד יאביץ, פרופ' אדם תימן, פרופ' אלכס פיש – אוניברסיטת בר אילן. קרדיט – יוני רייף

    אבנט אייסיק ואוניברסיטת בר-אילן משיקים מרכז חדשנות לצ'יפלטים מהדור הבא

    בכירי קוונטום טרנזיסטורס. צילום יחצ

    Quantum Transistors מדווחת על נאמנות של 99.9988% בשער דו־קיוביטי מבוסס יהלום

    מטוס מתוצרת איירבוס. עושה שימוש ברכיבים מודפסים של סטרטסיס. צילום יחצ

    סטרטסיס מאיצה את הייצור של יצרנית המטוסים איירבוס:200 אלף רכיבים, מתוכם 25 אלף השנה, הודפסו בתלת ממד

    יוסי מיוחס, מנכ"ל Xsight Labs צילום: קוקו קליק

    מתג X2 של Xsight Labs ישמש כליבת הרשת בלווייני Starlink V3 ויאפשר קישוריות במהירויות גיגה-ביט

    תמרה בקשט, מנכ"לית VisIC. צילום יחצ

    VisIC גייסה 26 מיליון דולר בהובלת יצרן שבבים גלובלי; יונדאי וקיה מצטרפות כמשקיעות אסטרטגיות

  • מדורים
    • אוטומוטיב
    • בינה מלאכותית (AI/ML)
    • בטחון, תעופה וחלל
    • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
    • ‫יצור (‪(FABs‬‬
    • ‫צב"ד‬
    • ‫שבבים‬
    • ‫רכיבים‬ (IOT)
    • ‫תוכנות משובצות‬
    • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
    • תקשורת מהירה
    • ‫‪FPGA‬‬
    • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
  • מאמרים ומחקרים
  • צ'יפסים
  • Chiportal Index
    • Search By Category
    • Search By ABC
No Result
View All Result
Chiportal
No Result
View All Result

בית מדורים אוטומוטיב מנכ”ל אינוויז ל-Chiportal: כך הצלחנו להגדיל את הביצועים של מערכת הלידאר פי שלושים

מנכ"ל אינוויז ל-Chiportal: כך הצלחנו להגדיל את הביצועים של מערכת הלידאר פי שלושים

מאת אבי בליזובסקי
19 אפריל 2021
in אוטומוטיב, עיקר החדשות
עומר כילף, מנכ"ל אינוויז טכנולוגיות צילום: יחס"צ

עומר כילף, מנכ"ל אינוויז טכנולוגיות צילום: יחס"צ

Share on FacebookShare on TwitterLinkedinWhastsapp

וגם: השותפים בספאק אהבו את האופי הישראלי של "כשלא נותנים להיכנס מהדלת נכנסים מהחלון" ואת המקור שלו ביחידה 8.1

חברת אינוויז, הכריזה על חיישן ה-LiDAR מהדור החדש, InnovizTwo, שלהערכתה מספק ביצועים טובים פי 30 מחיישן הדור הראשון, InnovizPro, וניתן לייצר אותו במחיר נמוך בכ-70% בהשוואה למחיר של InnovizPro. החיישן פועל באורך גל של 905 ננומטרים ומיועד לשימוש בכלי-רכב רגילים ואוטונומיים. העיבוד נעשה לאחר מכן על מחשב רכב רגיל לבחירת הספק (לדוגמה החברות שמספקות את הרכיבים לב.מ.וו), באמצעות כלים שפיתחה אינווייז.

בראיון לאתר Chiportal מסביר מנכ"ל אינוויז עומר כילף כיצד החברה עשתה זאת, אך תחילה הוא מסביר כי מה שחשוב יותר הוא עצם חשיפת הביצועים: "אנו מפרסמים את ביצועי המערכת. אני מדבר עכשיו עם לא מעט אנליסטים ועיתונאים ונוכחתי שקיים בלבול בתעשיה לגבי הלידאר ומה אפשר לעשות איתו. זאת בשל חוסר השקיפות של השחקנים לגבי הביצועים של המוצרים שלהם. אבל בסופו של דבר מדובר בחיישן, שהוא מוצר טכני ויש לו מפרטים מאוד מדוייקים, ולא חוויית משתמש שהיא גורם סוביקטיבי יש לו רזולוציה, יש לו שדה ראיה – דברים שקל מאוד להסביר. ובכל זאת הרבה מאוד מההחברות המפתחות לידאר מסתירות את הנתונים הללו. זה מאוד לא סטנדרטי לבוא ולחשוף את ה-Spec בצורה כל כך ברורה מכיוון שכך אנו נותנים למחרים לדעת עם מה אני עומד לצאת לשוק ועכשיו כאילו שמתי להם למטרה לשאוף אליה. אני לא מודאג משתי סיבות : הוא כבר טוב בהרבה מהמוצרים המתחרים, והוא גם חזק פי שלושים מהדור הקודם – InnovizPro.

בסופו של דבר אנחנו חברת סיסטמם ולא רק חברת שבבים, לכן אנחנו יכולים להגדיל את הביצועים באמצעות התקדמות במקביל של כל הרכיבים. למשל המערכת האופטית ואת החיישנים – כל אחד מהמרכיבים עבר שיפור בין פי 2 לפי 5, והתוצאה הסופית היא שיפור גדול בביצועים. לדוגמה שדה הראינה גדל מ-115 על 25 ל-125 על 40, אבל גם הרזולוציה הרבה יותר גדולה, לכן אנחנו יכולים לספק הרבה יותר פרטים.

שיפור נוסף היה סינון קרני השמש שמהוות רעש למערכת שמפריע לה להבין מה מתרחש בכביש ובסביבתו. מכיוון שאלו פוטונים שמגיעים באופן רציף בתדירות ידועה הצלחנו להפחית את ההשתקפות. גם הקטנת הרעש מאפשרת שיפור של המוצר. בנוסף, הצלחנו גם להגדיל את היעילות התרמית של המערכת. עוד דרך להוזיל את הייצור (ב-70% כאמור) היא להקטין את מספר החיישנים – לדוגמה סורק אחד במקום שניים וגם הוא יעלה כמחצית מהסורקים הקודמים כלומר כבר יש שיפור של 75% במחיר הסורקים.

"היפה בכך שאנו חברת סיסטם הוא שיש פה הרבה אנשים שעובדים על הרבה מאוד רכיבים שבסוף משולבים מתוך המוצר הסופי. מספיק שכל אחד משפר את הביצועים לפי 1.5, כבר מגיעים לשיעור שיפור גדול אבל היו גם כאלו שהתעלו על עצמם ושיפרו את הביצעוים של הרכיבים שלהם אפילו פי 5. בכלל הצלחנו להוריד את כמות הרכיבים בכלל והרכיבים האופטיים בפרט וכך הצלחנו להגדיל גם את שדה הראיה פי 2, וגם את הרזולוציה של התמונה."

"ובסוף, הלידאר מיוצר באופן אוטומטי על ידי רובוטים, כי אסור שיד אדם תיגע במוצר שמשפיע על בטיחות הנסיעה. מכיוון שמדובר במערכות SOLID STATE אפשר למכן את כל התהליך. בדור החדש יש פחות רכיבים ולכן הייצור יהיה אפילו יותר קל."

שובו של ענף הרכב

בשנה שעברה הספידו את ענף הרכב, ואמרו שבגלל הירידה ברכישת מכוניות, חברות הרכב יפחיתו את ההשקעה במו"פ והנה אנו רואים דווקא פריחה, שבאה לידי ביטוי בין היתר בחברות רבות, ובהן גם חברות ישראליות המפתחות לתחום הרכב שנכנסו לבורסה בשוויים גבוהים בשיטה המכונה SPAC.

כילף נותן לכך הסבר: "כל עוד יש בשוק שחקנים כמו טטלה ועוד כמה newcomers שגורמים לשינויים בתחום. החברות הגדולות מבינות טוב מאוד שאסור להן לשקוע בתרדמת אז הן זזות מהר."

בתשובה לשאלה עד כמה אנחנו קרובים למכונית אוטונומית מלאה אמר כילף: "אחנו בשלב של 90/10. כלומר הטכנולוגיה כבר קיימת עכשיו צריך לסיים עם עשרת האחוזים המעצבנים. בעיקר מדובר בתיקוף הטכנולוגיה במקרי קצה, וייקח הרבה זמן לערוך את הניסויים הללו. זה מה שבעצם מעכב את הטכנולוגיה."

"כחברת ראייה מלאכותית, באינווייז שוקדים כל הזמן על הכנת קטלוג של עצמים מסוגים שונים בוודאות גבוהה ככל האפשר. אנחנו לא אלה שמפתחים את מערכות הנהיגה האוטונומיות בעצמנו. החברים שלנו בב.מ.וו ואנחנו נסים את המערכות בכל מיני סביבות. צריך לדעת להבדיל בין משאית לטרקטורון, או כפי שביקשו מאיתנו הלקוחות בסין – לזהות כלי רכב תלת גלגליים."

איך זה להיות מנכ"ל של חברה בורסאית?
ההרגשה היא בין שקט נפשי לבין הפרעה עצבית תודה זה כזה פתאום אני מקבל אימייל מאנשים שאני לא מכיר שכותבים לי " השקעתי במניה מה קורה". פתאום אתה מוצא את עצמך חשוף לכל מיני אנשים זה סיטואציה מעניין תודה מן הסתם אני לא יכול להגיד שום דבר שהוא לא פומבי".

שואלים אותי אם לא אני לא מוטרד מהדוחות הרבעוניים. אני מתהלך עם תחושה של רוגע. בסופו של דבר החברה תהיה טובה ואנחנו מצליחים. יש לנו שותפים טובים ובפרט ב.מ.וו ומרצדס.

בתחילת חודש אפריל 2021 החלה אינוויז להיסחר בבורסת נסד"ק בעקבות מיזוג עם חברת ה-SPAC האמריקאית Collective Growth Corporation. שאלנו את כילף איך הוא מסתדר עם המשקיעים הללו? "מדובר באנשים בעלי וותק בתעשייה, אחד מהם מגיע אחרי הרבה שנים בחברת פורד, הם מבינים מה זה ביזניס ומאמינים בצוות ובטכנולוגיה שלנו. הם מבינים מה המשמעות של טכנולוגיה שמגיעה מ-8.1. נראה לי שזה מה שתפס אותם. אני מכנה זאת relentless – האופי הישראלי של אם סוגרים לך את הדלת אני מנסה להכנס מהחלון. במהלך חצי השנה שאנחנו עובדים ביחד הם ראו אותנו בכל מיני מקומות שבהם אנחנו פועלים בשיטת קומנדו, היכן שצריך כדי לגרום לדברים לקרות . המנהלים של Collective Growth אוהבים את האופי הזה." הסביר כילף.

Tags: לידארעומר כילאףאינוויז
אבי בליזובסקי

אבי בליזובסקי

נוספים מאמרים

פרופ' אמנון שעשוע. צילום יחצ, מובילאיי
אוטומוטיב

מובילאיי מפטרת כ־200 עובדים – רובם בישראל – על רקע ירידה בביקוש

מנכ
אוטומוטיב

ארבה רובוטיקס מתקרבת לזכיות עם יצרניות רכב פרימיום

נשיא סין שי ג'ינפין ונשיא ארה
אוטומוטיב

הסכם שי–טראמפ מחזיר לשוק את שבבי הרכב של Nexperia ומונע עצירה במפעלי הרכב

יורם זלינגר מנכ
אוטומוטיב

ולנס סמיקונדקטור ממנה את יורם זלינגר לתפקיד המנכ"ל

Next Post
PowerStream 160Ka. צילום יחצ גילת

גילת קבלה הזמנות בהיקף של מעל ל-20 מיליון דולר לתמיכה בקבוצת לוויינים במסלול לווייני נמוך (LEO)

כתיבת תגובה לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  • הידיעות הנקראות ביותר
  • מאמרים פופולאריים

הידיעות הנקראות ביותר

  • מתג X2 של Xsight Labs ישמש כליבת הרשת בלווייני…
  • מיקרון יוצאת משוק הזיכרון לצרכן כדי להתמקד בשבבי…
  • Quantum Transistors מדווחת על נאמנות של 99.9988%…
  • שבבי TPU של גוגל מעלים את מפלס הלחץ על OpenAI…
  • האיחוד מאשר הזרמת 623 מיליון אירו לשני מפעלי שבבים…

מאמרים פופולאריים

  • לקרב את המחשבים ליעילות האנרגטית של המוח
  • מדענים צפו בהיפוך ספיני אלקטרון בתוך 140 טריליוניות השנייה

השותפים שלנו

לוגו TSMC
לוגו TSMC

לחצו למשרות פנויות בהייטק

כנסים ואירועים

כנסים ואירועים

כנס ChipEx2026 יערך ב-12-13 במאי, 2026. הכנס מיועד לכל העוסקים בתעשיית הסמיקונדקטור  כולל מהנדסים, מומחים מקצועיים ובכירים.

ChipEx2026 will be held on May 12-13, 2026. The conference is intended for everyone involved in the semiconductor industry, including engineers, professional experts, and senior executives.

לחץ לפרטים

הרשמה לניוזלטר של ChiPortal

הצטרפו לרשימת הדיוור שלנו


    • פרסם אצלנו
    • עיקר החדשות
    • הצטרפות לניוזלטר
    • בישראל
    • צור קשר
    • צ'יפסים
    • Chiportal Index
    • TapeOut Magazine
    • אודות
    • מאמרים ומחקרים
    • תנאי שימוש
    • כנסים
    • אוטומוטיב
    • בינה מלאכותית
    • בטחון, תעופה וחלל
    • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
    • ‫יצור (‪(FABs‬‬
    • ‫צב"ד‬
    • ‫רכיבים‬ (IOT)
    • ‫שבבים‬
    • ‫תוכנות משובצות‬
    • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
    • ‫‪FPGA‬‬
    • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬

    השותפים שלנו

    כל הזכויות שמורות Chiportal (c) 2010 תנאי שימוש ומדיניות פרטיות

    דרונט דיגיטל - בניית אתרים, בניית אתרי וורדפרס, בניית אתרי סחר, חנות אינטרנטית, פיתוח אתרים

    No Result
    View All Result
    • עיקר החדשות
    • בישראל
    • מדורים
      • אוטומוטיב
      • בינה מלאכותית (AI/ML)
      • בטחון, תעופה וחלל
      • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
      • ‫יצור (‪(FABs‬‬
      • ‫צב"ד‬
      • ‫שבבים‬
      • ‫רכיבים‬ (IoT)
      • ‫תוכנות משובצות‬
      • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
      • ‫‪FPGA‬‬
      • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
      • תקשורת מהירה
    • מאמרים ומחקרים
    • צ'יפסים
    • כנסים
    • Chiportal Index
      • אינדקס חברות – קטגוריות
      • אינדקס חברות A-Z
    • אודות
    • הצטרפות לניוזלטר
    • TapeOut Magazine
    • צור קשר
    • ChipEx
    • סיליקון קלאב

    כל הזכויות שמורות Chiportal (c) 2010 תנאי שימוש ומדיניות פרטיות

    דרונט דיגיטל - בניית אתרים, בניית אתרי וורדפרס, בניית אתרי סחר, חנות אינטרנטית, פיתוח אתרים

    דילוג לתוכן
    פתח סרגל נגישות כלי נגישות

    כלי נגישות

    • הגדל טקסטהגדל טקסט
    • הקטן טקסטהקטן טקסט
    • גווני אפורגווני אפור
    • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
    • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
    • רקע בהיררקע בהיר
    • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
    • פונט קריאפונט קריא
    • איפוס איפוס