וגם: השותפים בספאק אהבו את האופי הישראלי של "כשלא נותנים להיכנס מהדלת נכנסים מהחלון" ואת המקור שלו ביחידה 8.1
חברת אינוויז, הכריזה על חיישן ה-LiDAR מהדור החדש, InnovizTwo, שלהערכתה מספק ביצועים טובים פי 30 מחיישן הדור הראשון, InnovizPro, וניתן לייצר אותו במחיר נמוך בכ-70% בהשוואה למחיר של InnovizPro. החיישן פועל באורך גל של 905 ננומטרים ומיועד לשימוש בכלי-רכב רגילים ואוטונומיים. העיבוד נעשה לאחר מכן על מחשב רכב רגיל לבחירת הספק (לדוגמה החברות שמספקות את הרכיבים לב.מ.וו), באמצעות כלים שפיתחה אינווייז.
בראיון לאתר Chiportal מסביר מנכ"ל אינוויז עומר כילף כיצד החברה עשתה זאת, אך תחילה הוא מסביר כי מה שחשוב יותר הוא עצם חשיפת הביצועים: "אנו מפרסמים את ביצועי המערכת. אני מדבר עכשיו עם לא מעט אנליסטים ועיתונאים ונוכחתי שקיים בלבול בתעשיה לגבי הלידאר ומה אפשר לעשות איתו. זאת בשל חוסר השקיפות של השחקנים לגבי הביצועים של המוצרים שלהם. אבל בסופו של דבר מדובר בחיישן, שהוא מוצר טכני ויש לו מפרטים מאוד מדוייקים, ולא חוויית משתמש שהיא גורם סוביקטיבי יש לו רזולוציה, יש לו שדה ראיה – דברים שקל מאוד להסביר. ובכל זאת הרבה מאוד מההחברות המפתחות לידאר מסתירות את הנתונים הללו. זה מאוד לא סטנדרטי לבוא ולחשוף את ה-Spec בצורה כל כך ברורה מכיוון שכך אנו נותנים למחרים לדעת עם מה אני עומד לצאת לשוק ועכשיו כאילו שמתי להם למטרה לשאוף אליה. אני לא מודאג משתי סיבות : הוא כבר טוב בהרבה מהמוצרים המתחרים, והוא גם חזק פי שלושים מהדור הקודם – InnovizPro.
בסופו של דבר אנחנו חברת סיסטמם ולא רק חברת שבבים, לכן אנחנו יכולים להגדיל את הביצועים באמצעות התקדמות במקביל של כל הרכיבים. למשל המערכת האופטית ואת החיישנים – כל אחד מהמרכיבים עבר שיפור בין פי 2 לפי 5, והתוצאה הסופית היא שיפור גדול בביצועים. לדוגמה שדה הראינה גדל מ-115 על 25 ל-125 על 40, אבל גם הרזולוציה הרבה יותר גדולה, לכן אנחנו יכולים לספק הרבה יותר פרטים.
שיפור נוסף היה סינון קרני השמש שמהוות רעש למערכת שמפריע לה להבין מה מתרחש בכביש ובסביבתו. מכיוון שאלו פוטונים שמגיעים באופן רציף בתדירות ידועה הצלחנו להפחית את ההשתקפות. גם הקטנת הרעש מאפשרת שיפור של המוצר. בנוסף, הצלחנו גם להגדיל את היעילות התרמית של המערכת. עוד דרך להוזיל את הייצור (ב-70% כאמור) היא להקטין את מספר החיישנים – לדוגמה סורק אחד במקום שניים וגם הוא יעלה כמחצית מהסורקים הקודמים כלומר כבר יש שיפור של 75% במחיר הסורקים.
"היפה בכך שאנו חברת סיסטם הוא שיש פה הרבה אנשים שעובדים על הרבה מאוד רכיבים שבסוף משולבים מתוך המוצר הסופי. מספיק שכל אחד משפר את הביצועים לפי 1.5, כבר מגיעים לשיעור שיפור גדול אבל היו גם כאלו שהתעלו על עצמם ושיפרו את הביצעוים של הרכיבים שלהם אפילו פי 5. בכלל הצלחנו להוריד את כמות הרכיבים בכלל והרכיבים האופטיים בפרט וכך הצלחנו להגדיל גם את שדה הראיה פי 2, וגם את הרזולוציה של התמונה."
"ובסוף, הלידאר מיוצר באופן אוטומטי על ידי רובוטים, כי אסור שיד אדם תיגע במוצר שמשפיע על בטיחות הנסיעה. מכיוון שמדובר במערכות SOLID STATE אפשר למכן את כל התהליך. בדור החדש יש פחות רכיבים ולכן הייצור יהיה אפילו יותר קל."
שובו של ענף הרכב
בשנה שעברה הספידו את ענף הרכב, ואמרו שבגלל הירידה ברכישת מכוניות, חברות הרכב יפחיתו את ההשקעה במו"פ והנה אנו רואים דווקא פריחה, שבאה לידי ביטוי בין היתר בחברות רבות, ובהן גם חברות ישראליות המפתחות לתחום הרכב שנכנסו לבורסה בשוויים גבוהים בשיטה המכונה SPAC.
כילף נותן לכך הסבר: "כל עוד יש בשוק שחקנים כמו טטלה ועוד כמה newcomers שגורמים לשינויים בתחום. החברות הגדולות מבינות טוב מאוד שאסור להן לשקוע בתרדמת אז הן זזות מהר."
בתשובה לשאלה עד כמה אנחנו קרובים למכונית אוטונומית מלאה אמר כילף: "אחנו בשלב של 90/10. כלומר הטכנולוגיה כבר קיימת עכשיו צריך לסיים עם עשרת האחוזים המעצבנים. בעיקר מדובר בתיקוף הטכנולוגיה במקרי קצה, וייקח הרבה זמן לערוך את הניסויים הללו. זה מה שבעצם מעכב את הטכנולוגיה."
"כחברת ראייה מלאכותית, באינווייז שוקדים כל הזמן על הכנת קטלוג של עצמים מסוגים שונים בוודאות גבוהה ככל האפשר. אנחנו לא אלה שמפתחים את מערכות הנהיגה האוטונומיות בעצמנו. החברים שלנו בב.מ.וו ואנחנו נסים את המערכות בכל מיני סביבות. צריך לדעת להבדיל בין משאית לטרקטורון, או כפי שביקשו מאיתנו הלקוחות בסין – לזהות כלי רכב תלת גלגליים."
איך זה להיות מנכ"ל של חברה בורסאית?
ההרגשה היא בין שקט נפשי לבין הפרעה עצבית תודה זה כזה פתאום אני מקבל אימייל מאנשים שאני לא מכיר שכותבים לי " השקעתי במניה מה קורה". פתאום אתה מוצא את עצמך חשוף לכל מיני אנשים זה סיטואציה מעניין תודה מן הסתם אני לא יכול להגיד שום דבר שהוא לא פומבי".
שואלים אותי אם לא אני לא מוטרד מהדוחות הרבעוניים. אני מתהלך עם תחושה של רוגע. בסופו של דבר החברה תהיה טובה ואנחנו מצליחים. יש לנו שותפים טובים ובפרט ב.מ.וו ומרצדס.
בתחילת חודש אפריל 2021 החלה אינוויז להיסחר בבורסת נסד"ק בעקבות מיזוג עם חברת ה-SPAC האמריקאית Collective Growth Corporation. שאלנו את כילף איך הוא מסתדר עם המשקיעים הללו? "מדובר באנשים בעלי וותק בתעשייה, אחד מהם מגיע אחרי הרבה שנים בחברת פורד, הם מבינים מה זה ביזניס ומאמינים בצוות ובטכנולוגיה שלנו. הם מבינים מה המשמעות של טכנולוגיה שמגיעה מ-8.1. נראה לי שזה מה שתפס אותם. אני מכנה זאת relentless – האופי הישראלי של אם סוגרים לך את הדלת אני מנסה להכנס מהחלון. במהלך חצי השנה שאנחנו עובדים ביחד הם ראו אותנו בכל מיני מקומות שבהם אנחנו פועלים בשיטת קומנדו, היכן שצריך כדי לגרום לדברים לקרות . המנהלים של Collective Growth אוהבים את האופי הזה." הסביר כילף.