• אודות
  • כנסים ואירועים
  • צור קשר
  • הצטרפות לניוזלטר
  • TapeOut Magazine
  • ChipEx
  • סיליקון קלאב
  • Jobs
מבית
EN
Tech News, Magazine & Review WordPress Theme 2017
  • עיקר החדשות
    ראשי אנבידיה ו-TSMC חונכים את שבב הבלאקוול הראשון שיוצר בארה"ב. צילום יחצ, אנבידיה

    אנבידיה ו-TSMC: פרוסת Blackwell ראשונה שיוצרה בארה״ב מסמנת ייצור סדרתי

    לוח המחוונים של הרמן. צילום יחצ

    הרמן וקוואלקום משתפות פעולה לקידום בינה מלאכותית גנרטיבית (GenAI) בעולם הרכב

    מנכ״ל ומייסד אנבידיה, ג׳נסן הואנג, ביקר השבוע במתקן Starbase של חברת SpaceX על מנת למסור לאילון מאסק באופן אישי את מחשב העל הקטן בעולם לבינה מלאכותית – NVIDIA DGX Spark. במהלך המפגש נזכר הואנג כיצד לפני תשע שנים הגיע למשרדי OpenAI – שהיה אז סטארט-אפ קטן בתחילת דרכו - כדי למסור למאסק את NVIDIA DGX-1, מחשב העל הראשון שאנבידיה בנתה במיוחד עבור חישובי בינה מלאכותית.

    אנבידיה משיקה את DGX Spark: “סופר־מחשב AI” בגודל שולחני

    בתמונה: Pauline Thomas, מנהלת פיתוח עסקי ב־intoPIX, מציגה את טכנולוגיית JPEG XS לדחיסת וידאו בזמן אמת במצלמות רכב, במסגרת כנס AutoSens / InCabin Europe 2025 בברצלונה.

    שילוב מצלמה ורדאר לחישה פנימית מדויקת – שיתוף פעולה בין Tobii, D3 Embedded, H-Tech ו-Texas Instruments

    מתח בין סין להולנד בשל הלאמת נקספריה. אילוסטרציה: depositphotos.com

    אחרי שהולנד הידקה פיקוח על Nexperia: סין חסמה יצוא ויצרני הרכב האירופים מזהירים ממחסור שבבים

    Peter Wu – Senior Director, Automotive Division, Liteon Technology

    AutoSens 2025: מערכות ADAS לומדות

  • בישראל
    סתיו שוורץ, שותף מנהל ב-Automobility (אוטומוביליטי) בכנס AutoSens/InCabin. מתוך LINKDIN

    הרכב כחוויית שירות

    אלוף אביעד דגן, ראש אגף התקשוב בצה"ל במפגש הסיליקון קלאב, 30 בספטמבר 2025. צילום: שמואל אוסטר

    עליונות דיגיטלית בדור המערכות הלומדות: אלוף אביעד דגן הציג בסיליקון קלאב את תורת הלחימה הדיגיטלית של צה״ל

    תעשיית השבבים בישראל. אילוסטרציה: depositphotos.com

    ישראל מתבססת כמעצמת שבבים: 70 סטארטאפים פעילים, 45 אלף מועסקים ויתרון יחסי במטרולוגיה ובדיקות

    מייסדי נוירובלייד מימין לשמאל - אלעד סיטי, אליעד הלל. צילום - דייויד גארב

    נוירובלייד נסגרת, המפתחים עוברים ל-AWS

    משתתפי הפאנל במפגש הסיליקון קלאב, 30 בספטמבר 2025. מימין: עופר סמדרי, בן וולקוב, הילה זינגר והמנחה שלמה גרדמן. צילום: שמואל אוסטר

    פנל סיליקון קלאב: בינה מלאכותית בסייבר: משבר או מהפכה?

    מיקי בודאי, מנכ"ל Transmit Security במפגש הסיליקון קלאב, 30 בספטמבר 2025. צילום: שמואל אוסטר

    מיקי בודאי,  Transmit Security : "אי אפשר לסמוך עוד על קול, וידאו או תעודות – הדיפ-פייק שבר את כללי המשחק

  • מדורים
    • אוטומוטיב
    • בינה מלאכותית (AI/ML)
    • בטחון, תעופה וחלל
    • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
    • ‫יצור (‪(FABs‬‬
    • ‫צב"ד‬
    • ‫שבבים‬
    • ‫רכיבים‬ (IOT)
    • ‫תוכנות משובצות‬
    • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
    • תקשורת מהירה
    • ‫‪FPGA‬‬
    • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
  • מאמרים ומחקרים
  • צ'יפסים
  • Chiportal Index
    • Search By Category
    • Search By ABC
No Result
View All Result
Chiportal
  • עיקר החדשות
    ראשי אנבידיה ו-TSMC חונכים את שבב הבלאקוול הראשון שיוצר בארה"ב. צילום יחצ, אנבידיה

    אנבידיה ו-TSMC: פרוסת Blackwell ראשונה שיוצרה בארה״ב מסמנת ייצור סדרתי

    לוח המחוונים של הרמן. צילום יחצ

    הרמן וקוואלקום משתפות פעולה לקידום בינה מלאכותית גנרטיבית (GenAI) בעולם הרכב

    מנכ״ל ומייסד אנבידיה, ג׳נסן הואנג, ביקר השבוע במתקן Starbase של חברת SpaceX על מנת למסור לאילון מאסק באופן אישי את מחשב העל הקטן בעולם לבינה מלאכותית – NVIDIA DGX Spark. במהלך המפגש נזכר הואנג כיצד לפני תשע שנים הגיע למשרדי OpenAI – שהיה אז סטארט-אפ קטן בתחילת דרכו - כדי למסור למאסק את NVIDIA DGX-1, מחשב העל הראשון שאנבידיה בנתה במיוחד עבור חישובי בינה מלאכותית.

    אנבידיה משיקה את DGX Spark: “סופר־מחשב AI” בגודל שולחני

    בתמונה: Pauline Thomas, מנהלת פיתוח עסקי ב־intoPIX, מציגה את טכנולוגיית JPEG XS לדחיסת וידאו בזמן אמת במצלמות רכב, במסגרת כנס AutoSens / InCabin Europe 2025 בברצלונה.

    שילוב מצלמה ורדאר לחישה פנימית מדויקת – שיתוף פעולה בין Tobii, D3 Embedded, H-Tech ו-Texas Instruments

    מתח בין סין להולנד בשל הלאמת נקספריה. אילוסטרציה: depositphotos.com

    אחרי שהולנד הידקה פיקוח על Nexperia: סין חסמה יצוא ויצרני הרכב האירופים מזהירים ממחסור שבבים

    Peter Wu – Senior Director, Automotive Division, Liteon Technology

    AutoSens 2025: מערכות ADAS לומדות

  • בישראל
    סתיו שוורץ, שותף מנהל ב-Automobility (אוטומוביליטי) בכנס AutoSens/InCabin. מתוך LINKDIN

    הרכב כחוויית שירות

    אלוף אביעד דגן, ראש אגף התקשוב בצה"ל במפגש הסיליקון קלאב, 30 בספטמבר 2025. צילום: שמואל אוסטר

    עליונות דיגיטלית בדור המערכות הלומדות: אלוף אביעד דגן הציג בסיליקון קלאב את תורת הלחימה הדיגיטלית של צה״ל

    תעשיית השבבים בישראל. אילוסטרציה: depositphotos.com

    ישראל מתבססת כמעצמת שבבים: 70 סטארטאפים פעילים, 45 אלף מועסקים ויתרון יחסי במטרולוגיה ובדיקות

    מייסדי נוירובלייד מימין לשמאל - אלעד סיטי, אליעד הלל. צילום - דייויד גארב

    נוירובלייד נסגרת, המפתחים עוברים ל-AWS

    משתתפי הפאנל במפגש הסיליקון קלאב, 30 בספטמבר 2025. מימין: עופר סמדרי, בן וולקוב, הילה זינגר והמנחה שלמה גרדמן. צילום: שמואל אוסטר

    פנל סיליקון קלאב: בינה מלאכותית בסייבר: משבר או מהפכה?

    מיקי בודאי, מנכ"ל Transmit Security במפגש הסיליקון קלאב, 30 בספטמבר 2025. צילום: שמואל אוסטר

    מיקי בודאי,  Transmit Security : "אי אפשר לסמוך עוד על קול, וידאו או תעודות – הדיפ-פייק שבר את כללי המשחק

  • מדורים
    • אוטומוטיב
    • בינה מלאכותית (AI/ML)
    • בטחון, תעופה וחלל
    • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
    • ‫יצור (‪(FABs‬‬
    • ‫צב"ד‬
    • ‫שבבים‬
    • ‫רכיבים‬ (IOT)
    • ‫תוכנות משובצות‬
    • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
    • תקשורת מהירה
    • ‫‪FPGA‬‬
    • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
  • מאמרים ומחקרים
  • צ'יפסים
  • Chiportal Index
    • Search By Category
    • Search By ABC
No Result
View All Result
Chiportal
No Result
View All Result

בית אבטחת מידע רונן שמאלי במפגש הסיליקון קלאב: כל רכב היום פריץ וזקוק לאבטחת מידע

רונן שמאלי במפגש הסיליקון קלאב: כל רכב היום פריץ וזקוק לאבטחת מידע

by אבי בליזובסקי
20 אפריל 2022
in אבטחת מידע, אוטומוטיב, עיקר החדשות
רונן שמאלי מנכ"ל ארגוס במפגש הסיליקון קלאב. צילום: שמואל אוסטר

רונן שמאלי מנכ"ל ארגוס במפגש הסיליקון קלאב. צילום: שמואל אוסטר

Share on FacebookShare on TwitterLinkedinWhastsapp

שמאלי, מנכ"ל ארגוס סייבר סקיוריטי אמר את הדברים הללו במפגש הסיליקון קלאב האחרון שעסק במלחמות הסייבר. ארגוס  מפתחת מערכות אבטחה לרכב שנמצאות היום ב-65 מיליון מכוניות של יצרניות הרכב הגדולות ומספקת הגנה רב שכבתית

להשתמש ברכב למעשה זה כמו לנסוע על אופניים, ברקס, גז, זה טבע שני שלנו. אך מה קורה אם למשל אתם מכניסים לדרייב והרכב נוסע אחורנית. זה מעיד על כך שהאקרים השתלטו לכם על הרכב. מה האינטרס שלהם לעשות את זה? כך שאל רונן שמאלי מנכ"ל ארגוס סייבר סקיוריטי שהדגיש כי כל רכב היום פריץ וזקוק לאבטחת מידע

"קורים המון דברים בעולם הרכב. בעשר השנים האחרונות היה מין בליץ כזה של התפתחות טכנולוגית בעולם הרכב. זו לא הפעם הראשונה שעולם הרכב התנהל לאיטו, ופתאום הוא צבר תאוצה טכנולוגית. למשל בתמונות של אותו רחוב בניו יורק בתמונה משנת 1900 נסו למצוא מכונית אחת.  13 שנים לאחר מכן, כל הרחוב מלא מכוניות ויש אולי נראה כרכרה אחת. התעשייה יודעת לזוז כשצריך.

"כאשר הנרי פורד שאל אנשים מה הם רוצים מהמכונית שלהם אנשים אמרו שהם רוצים סוס יותר מהיר.  היום הרכב הוא הרבה יותר מסוס מהיר. לא תמיד הטכנולוגיות תופסות בזמן – למשל מערכות ה-EBS הומצאו לפני מאה שנה ורק לאחרונה הפכו להיות סטנדרט."

שמאלי הציג בהרצאתו מגוון אפשריות לחבלה ברכבים ותשתיות אחת מהן היא חבלה מכוונת בתחנות הטעינה של המכוניות החשמליות שהפכו להיות יעד לתקיפות "תארו לעצמכם שמאות תחנות טעינה בישראל לא מפסיקות להטעין אך מזייפות ברמת המילוי של הסוללה. אני מתניע את הרכב החשמלי נדמה לי שהסוללה טעונה במאה אחוז, אבל פתאום אחרי עשרה אחוז הרכב עומד. מכיוון שהמכוניות היום מקושרות אפשר להוציא את כל המידע על הנהג. האקוסיסטם של הרכבים החדשים מתחבר להרבה מאוד גורמים לענן, עדכוני תוכנה קורים כל הזמן כאשר  הרכב נמצא במרכז. "

מדובר בחיי אדם

"כשמודבר בתקיפות סייבר בעולם הרכב כבר לא מדברים על מחשבים אלא על רכב כנקודת קצה – אצנן פוגעים במחשבים שברכב אך בתוך הרכב נמצאים אנשים וכשפוגעים במחשבים הללו מדובר בפגיעה אפשרית בחיי אדם. אם יפרצו לרכב שלי ויגנבו אותו, זה לא נעים אבל לא נורא. ברגע שיפרצו לעשרת אלפים רכבים או מאה אלף רכבים, עכשיו זה כבר מתחיל להיות מדאיג. אם יחבלו בברקסים ובכריות האוויר התוצאה תהיה קטלנית."

"בעשור האחרון הואצו ההתפתחויות הטכנולוגיות בתחום הרכב – רכב אוטונומי, רכב חשמלי – חלק מהחברות הסיניות שמוכרות לארץ רכבים חשמליים הוקמו ב-2017 לעומת חברות הרכב המסורתיות שפועלות כבר מאה שנים.  נוסיף לכך קישוריות : האינטרנט ברכב הוא וקטור ההתקפה הכי משמעותי. בכל רכב יש היום המון תוכנה ושירותים."

"פעם היו מעט מחשבים היום הכל ברכב ממוחשב למשל החיישן המודד את לחץ האוויר בצמיגים גם הוא מחשב. עכשיו אנחנו מתקדמים לקונסולידציה שבמסגרתה יהיה שרת על  והרבה מחשבים שיתחברו אליו. משמעות הדבר היא וקטור נוסף של התקפה.  כאמור עם התוכנה ברכב התפתחו גם שירותים. לדוגמה במכוניות אאודי A4  1.8 ליטר ביום יום מסתפקים ב-150 כוחות סוס. בסופי שבוע כשרוצים לעלות על האוטובן קונים עוד 50 כוח סוס. דוגמה נוספת – האפשרות לשלם על חימום המושבים רק בחורף ואני מדבר על היום, לא על תכנון עתידי. חברת פיאט קרייזלר הכריזה שעד 2040 חמישים אחוז מהכנסותיה יגיעו ממכירת תוכנה ושירותים. "

"אנחנו נמצאים כדי להגן על הרכבים. יש היום רגולציה על אבטחת מידע ולכן הדברים הולכים הרבה יותר פשוט . התחילו לדבר על זה ב-2016 לאחר ששני האקרים חטפו רכב של חברת ג'יפ והורידו אותו לתעלה והכל שודר בשידור חי. הדבר גרם לזעזוע. היתה תביעה נגד פיאט קרייזלר והארמן -החברה שייצרה את מערכת המולטימדיה . זה עד היום בדיונים וזה מפחיד את כל יצרניות הרכב. אם זה יקרה שוב. התחום התפתח וב-2020 התפרסמה רגולציה. כל המכוניות של כל יצרניות הרכב  נפרצות. "

"לפני כמה שבועות פרץ האקר גרמני ל-25 טסלות ברחבי העולם . זו לא בעיה של הטסלות. הוא פרץ לאחד הספקים שנותנים שירות לטסלה ודרך השרתים שלה הם נכנסו למכוניות רק כדי להדגים שאפשר לעשות זאת. תארו לכם שזה האקר מקצועי. לפרוץ לטלפון סלולארי של בני אדם לוקח עשרות חודשי אדם כדי למצוא חולשה חדשה . לפרוץ לרכב לוקח 10 חודשים. יש לנו טסלה במשרד. החוקרים ההאקרים מאוד אוהבים לפרוץ לטסלה."

"כפי שציינתי, כל הרכיבים פריצים. אנחנו יודעים לשמור על המיחשוב בתוך הרכב.  הגישה היא להגן בשכבות. בשכבה הראשונה אנחנו מגינים על המחשבים ברכב המחוברים לעולם החיצון . בשכבה השניה על הרשת שיש בתוך הרכב ולבסוף על המחשבים הקריטיים – בלמים וכריות אוויר כך שאם הפורץ הצליח להיכנס נמנע ממנו להרע ולגרום לנזק. יש לנו טכנולגיות שונות כדי להגן בתוך הרכב. יש לנו גם תוכנות מחוץ לרכב שנועדו לנטר את ציי הרכבים – יכולים להתחבר ליצרניות הרכב ולספקיות שלהם ולתת פתרונות שמגינים על כל מגוון הרכב. אנו מספקים למרבית יצרניות הרכב הגדולות ומגינים כבר על 65 מיליון רכבים."

"ארגוס נמצאת בתל אביב, 200 עובדים עם סניפים בטוקיו, סיאול, שטוטגרט, דטרויט – מקומות שמייצרים בהם רכבים. כדי להתקין מערכות במכוניות צריך לעבור סרטיפיקציות. נרכשנו על ידי  קונטיננטל הגרמנית ב-2017 – חברה של עשורת מיליארדים ו-230 עובדים מוכרת בצמיגים שלה אבל היא עוסקת בכל תחומי הרכב. היא קידמה אותנו ועזרה לנו להפוך לחברה מספר אחת בעולם בתחום אבטחת המידע לרכב." מסכם שמאלי.

תגיות רונן שמאליארגוסאבטחת מידע
אבי בליזובסקי

אבי בליזובסקי

נוספים מאמרים

שיתוף הפעולה בין אינטל ל-AMD קורם עור וגידים. צילום יחצ
אבטחת מידע

שנה לאחר שהכריזו על שיתוף פעולה היסטורי, אינטל ו-AMD חושפות את תוצריו הראשונים ובראשם טכנולוגיית אבטחה משותפת

מיקי בודאי, מנכ
אבטחת מידע

מיקי בודאי,  Transmit Security : "אי אפשר לסמוך עוד על קול, וידאו או תעודות – הדיפ-פייק שבר את כללי המשחק

משתתפי הפאנל במפגש הסיליקון קלאב, 30 בספטמבר 2025. מימין: עופר סמדרי, בן וולקוב, הילה זינגר והמנחה שלמה גרדמן. צילום: שמואל אוסטר
אבטחת מידע

פנל סיליקון קלאב: בינה מלאכותית בסייבר: משבר או מהפכה?

שי און, מייסד שותף ונשיא חברת ההזנק AKEYLESS במפגש הסיליקון קלאב, ספטמבר 2025. צילום: שמואל אוסטר
אבטחת מידע

נשיא Akeyless בסיליקון קלאב: האתגר האמיתי הוא הגנה על זהויות לא אנושיות

הפוסט הבא
ערן לסר, KLA. צלום: עופר חן

KLA משיקה שירותי ענן חדשים למתכנני מעגלים שיאפשרו שיפור ביצועים של עד 90%

כתיבת תגובה לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  • הידיעות הנקראות ביותר
  • מאמרים פופולאריים

הידיעות הנקראות ביותר

  • ישראל מתבססת כמעצמת שבבים: 70 סטארטאפים פעילים, 45…
  • משה הלל מצטרף לחברת MIPS כמנהל פיתוח עסקי לשוק הישראלי
  • "אני נרגש עד עמקי נשמתי ומלא הכרת תודה" כך…
  • אינטל חונכת את מפעל Fab 52 באריזונה ופותחת עידן חדש…
  • פוקחים עין על ערנות הנהג

מאמרים פופולאריים

  • אריק שמר:"מאד מעניין אותי לפתור בעיות".…
  • הפנים הפחות מוכרות של דב מורן: מבחינתי המכירה של M…
  • גרפן 2026: האם הגענו לשלב בו יחליף את שבבי הסיליקון?
  • הקאמבק הגדול של השיחה הטלפונית
  • עסקת אינטל טראמפ – האם מדובר בהימור אסטרטגי או בצעד נואש

השותפים שלנו

לוגו TSMC
לוגו TSMC

לחצו למשרות פנויות בהייטק

כנסים ואירועים

כנסים ואירועים

כנס ChipEx2025 יערך ב-13-14 במאי, 2025. הכנס מיועד לכל העוסקים בתעשיית הסמיקונדקטור  כולל מהנדסים, מומחים מקצועיים ובכירים.

לחץ לפרטים

הרשמה לניוזלטר של ChiPortal

הצטרפו לרשימת הדיוור שלנו


    • פרסם אצלנו
    • עיקר החדשות
    • הצטרפות לניוזלטר
    • בישראל
    • צור קשר
    • צ'יפסים
    • Chiportal Index
    • TapeOut Magazine
    • אודות
    • מאמרים ומחקרים
    • תנאי שימוש
    • כנסים
    • אוטומוטיב
    • בינה מלאכותית
    • בטחון, תעופה וחלל
    • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
    • ‫יצור (‪(FABs‬‬
    • ‫צב"ד‬
    • ‫רכיבים‬ (IOT)
    • ‫שבבים‬
    • ‫תוכנות משובצות‬
    • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
    • ‫‪FPGA‬‬
    • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬

    השותפים שלנו

    כל הזכויות שמורות Chiportal (c) 2010 תנאי שימוש ומדיניות פרטיות

    דרונט דיגיטל - בניית אתרים, בניית אתרי וורדפרס, בניית אתרי סחר, חנות אינטרנטית, פיתוח אתרים

    No Result
    View All Result
    • עיקר החדשות
    • בישראל
    • מדורים
      • אוטומוטיב
      • בינה מלאכותית (AI/ML)
      • בטחון, תעופה וחלל
      • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
      • ‫יצור (‪(FABs‬‬
      • ‫צב"ד‬
      • ‫שבבים‬
      • ‫רכיבים‬ (IoT)
      • ‫תוכנות משובצות‬
      • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
      • ‫‪FPGA‬‬
      • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
      • תקשורת מהירה
    • מאמרים ומחקרים
    • צ'יפסים
    • כנסים
    • Chiportal Index
      • אינדקס חברות – קטגוריות
      • אינדקס חברות A-Z
    • אודות
    • הצטרפות לניוזלטר
    • TapeOut Magazine
    • צור קשר
    • ChipEx
    • סיליקון קלאב

    כל הזכויות שמורות Chiportal (c) 2010 תנאי שימוש ומדיניות פרטיות

    דרונט דיגיטל - בניית אתרים, בניית אתרי וורדפרס, בניית אתרי סחר, חנות אינטרנטית, פיתוח אתרים

    דילוג לתוכן
    פתח סרגל נגישות כלי נגישות

    כלי נגישות

    • הגדל טקסטהגדל טקסט
    • הקטן טקסטהקטן טקסט
    • גווני אפורגווני אפור
    • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
    • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
    • רקע בהיררקע בהיר
    • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
    • פונט קריאפונט קריא
    • איפוס איפוס