גארי שפירו, נשיא ומנכ"ל CTA. "על ידי אימוץ מדיניות רגולטורית פרו-חדשנות, עידוד השקעות, רפורמה בהגירה לקליטת כישרונות גלובליים, ושיפור שותפויות סחר המחזקות חדשנות, אנחנו יכולים להניע חדשנות לטובת כל בני האדם"
היום נפתחת בלאס ווגאס תערוכת CES 2024. לקראת CES 2024, איגוד הטכנולוגיה הצרכנית חוזה כי ההכנסות של תעשיית הטכנולוגיה הצרכנית האמריקאית יגדלו ב-2.8% ב-2024 ל-512 מיליארד דולר (עלייה של 14 מיליארד דולר משנת 2023). זה מצביע על עלייה בהוצאות הצרכנים על מוצרים ושירותים טכנולוגיים, על פי תחזית התעשייה לשנה הקרובה של CTA.
"למרות האינפלציה ברוב מגזרי הכלכלה האמריקאית, יש לציין כי מוצרי טכנולוגיה צרכנית כמו מסכי טלוויזיה, סמארטפונים וחומרה למשחקים נרכשים במחירים נמוכים יותר על ידי צרכנים", אמר ריצ'רד קובלסקי, מנהל בכיר למודיעין עסקי ב-CTA. "בטבעה, טכנולוגיה היא דיפלציונית מכיוון שחדשנות מובילה תעשיות למצוא דרכים חדשות ויעילות יותר להתחרות. כשאנחנו מביטים קדימה ל-2024, אני מצפה שהתפתחויות בבינה מלאכותית יאיצו צמיחה עבור חברות טכנולוגיה צרכנית ועסקית כאשר הן הופכות להיות יעילות יותר ומוצאות יותר דרכים לענות על צורכי הצרכנים".
קובלסקי מונה מספר מגמות הצפויות ב-2024 כפי שיגיעו לידי בטוי בתערוכת CES:
- שנת חבילות-העל: ספקי תוכן יגבירו את קידום "חבילות השירות" שלהם כדי למשוך יותר עניין צרכני. לחבילות-העל יש פוטנציאל להציע לצרכנים תעריפים מוזלים על השירותים המועדפים עליהם, במקביל לפישוט תהליך התשלום שלהם.
- גידול בצריכת שירותי זרימה : צרכנים יוציאו 14 מיליארד דולר (עלייה של 6% לעומת 2023) על שירותי זרימה שמע, ו-48 מיליארד דולר (עלייה של 4%) על זרימה וידאו ב-2024.
- בום בחומרה למשחקים: רענון מוצרים בטאבלטים, אוזניות מציאות מדומה ומציאות רבודה ומשחקים (רענון קונסולה גדולה של מותג ב-2024/2025) יזניקו את הכנסות המשחקים ב-2024. משחקים יקבלו גם דחיפה מהצמיחה של 12% בשירותי מנוי (שיגדלו ל-3.5 מיליארד דולר ב-2024). בינה מלאכותית גנרטיבית צפויה לשפר את חוויית המשחק בנוסף לעזור למפתחים להוציא משחקים לשוק במהירות רבה יותר.
- מכשירים ושירותים הולכים יד ביד: שירותים ממשיכים להיות חלק חיוני של רכישת מוצר, כפי שניתן לראות דרך הצמיחה במגזר השירותים. CTA מעריכה כי 25% מכל ההוצאות הצרכניות על טכנולוגיה היו עבור תוכנות שונות ושירותי מנוי ב-2019. בתוך 5 שנים בלבד, עד 2024, CTA צופה שאותם שירותים יהיו קרוב לשליש מכל ההוצאות הצרכניות.
- תאמינו להייפ של AI: יותר מ-230 מיליון סמארטפונים ומחשבים ניידים שיימכרו בארה"ב השנה ינצלו את כוחות ה-AI הגנרטיבית באמצעות אפליקציות מובייל, דפדפנים ותוכנה על המכשיר. AI מיושמת במערכות בטיחות ניידות, אפליקציות מעקב כושר בשעונים חכמים ושיפורי איכות תמונה בטלוויזיות.
"אני נרגש מהרוחב של החדשנות שאני רואה מחברות גדולות וקטנות לקראת CES 2024", אמר גארי שפירו, נשיא ומנכ"ל CTA. "על ידי אימוץ מדיניות רגולטורית פרו-חדשנות, עידוד השקעות, רפורמה בהגירה לקליטת כישרונות גלובליים, ושיפור שותפויות סחר המחזקות חדשנות, אנחנו יכולים להניע חדשנות לטובת כל האנשים".