הסטארטאפ הישראלי-אנגלי, המפתח טכנולוגיה לשיפור ביצועי סוללות תוך התמקדות מהפכנית במבנה הסוללה, צפוי להשתמש בהון לצורך הרחבת הצוות והמשך פיתוח במטרה להגיע לייצור המוני בשנים הקרובות * ד״ר מושיאל ביטון, מנכ״ל ומייסד-שותף: ״המוצר של אדיוניקס יאיץ את מהפכת הרכבים החשמליים ויאפשר מעבר מהיר יותר לאנרגיה ירוקה"
אדיוניקס (ADDIONICS), המפתחת טכנולוגיה חדשנית המשפרת את ביצועי הסוללות (ללא עליה במחיר ייצור), באמצעות שינוי ושיפור המבנה הארכיטקטורי שלה, מודיעה על סגירת סבב A, בו גייסה 27 מיליון דולר. בכך, השלימה אדיוניקס גיוסים בסך של כ-40 מיליון דולר. את סבב הגיוס הובילה Deep Insight, קרן השקעות בתחום הDeep-tech שהקים ג'ף הורינג, מייסד Insight Partners; יחד עם הקרן Catalyst, בה שותף יאיר שמיר, דלק מוטורס וד"ר בעז שורץ, לשעבר מנכ״ל דויטשה ישראל. בנוסף, השתתף בסבב ד"ר דייוויד דיק, מבכירי טסלה לשעבר, שגם יצטרף כחבר בדירקטוריון החברה. אדיוניקס פעילה בישראל ובלונדון ומעסיקה צוות של כ-20 עובדים, אשר צפוי לגדול.
אם שנת 2020 סומנה כשנת הקורונה, הרי ש-2021 שייכת למשבר האקלים ואיתו מדיניות ירוקה, והנעה עולמית לעידן מנותק-פחמן. אדיוניקס, המפתחת טכנולוגיה פורצת דרך המאפשרת את המעבר לעתיד ירוק יותר, מתכוונת להשתמש בכספי הגיוס הנוכחי לצורך הרחבה משמעותית של הצוות והמשך פיתוח היכולות והיישומים הטכנולוגיים שלה, במטרה להגיע לייצור המוני עד שנת 2024.
אדיוניקס הוקמה על בסיס התובנה כי הצורך באגירת אנרגיה בכלל ובסוללות מתקדמות בפרט, הפך להיות יעד אסטרטגי עבור שווקים רבים, כאשר במוקד – שוק הרכבים החשמליים, אשר מתפתח במהירות מסחררת, זאת בזמן שבתחום הסוללות, הטכנולוגיות והשיפורים היו מועטים יחסית ב-30 שנים האחרונות.
במטרה לתת מענה לאתגר זה, הגו המייסדים ד״ר מושיאל ביטון, ד״ר ולדימיר יופיט וד״ר פריד טריק, את הרעיון לשיפור הסוללה באמצעות שינוי ושיפור המבנה הפיזיקלי שלה. וזאת, בניגוד לרוב החברות הפעילות בתחום – המתמקדות דווקא בכימיה של הסוללה.
הפתרון של החברה כולל תהליך ייחודי, מוגן בפטנטים, לייצור אלקטרודות תלת מימדיות (במקום דו מימדיות) אשר מביאות לשיפור כלל ביצועי הסוללה – בדגש על אנרגיה גבוהה יותר והתנגדות פנימית נמוכה. בענף הרכב, המשמעות היא שיפור טווח נסיעה במקביל להפחתת זמן הטעינה – שני פרמטרים שהתעשייה התקשתה עד היום לתת להם מענה סימולטני איכותי. אתגר זה מעכב משמעותית את קצב אימוץ הרכבים החשמליים, יחד עם מגבלות ייצור ומחירי הסוללה. לכל אלה, מציעה הטכנולוגיה של אדיוניקס פתרון פורץ דרך באמצעות תהליך ייצור חדשני העושה שימוש בבינה מלאכותית במטרה לעצב את האלקטרודות המובנות בסוללות, בהתאם לסוג השימוש ובדגש על אופטימיזציה של ביצועי הסוללה. בנוסף לזירוז תהליכי הייצור, התהליך הייחודי תורם להוזלת העלויות שלו.
להתמקדות של אדיוניקס במבנה הסוללה יתרון משמעותי נוסף הבא לידי ביטוי ביכולת ליישם את הטכנולוגיה הייחודית של אדיוניקס בכל סוגי הסוללות הקיימות – בין אם אלו טכנולוגיות שנמצאות בשימוש (כמו סוללות ליתיום על מגוון סוגיהן), או טכנולוגיות עתידניות כמו סוללות מבוססות סיליקון וסוליד-סטייט. במילים אחרות הפתרון של החברה אינו דורש שינוי במפעלי סוללות קיימים ולכן מהווה פתרון "Drop-In" לשימוש מיידי. משכך, הוא יכול להתאים לכל פס ייצור קיים של סוללות, ומייתר צורך לבניית מפעלי סוללות חדשים – תהליך ארוך ויקר כשלעצמו.
אף שהמטרה של אדיוניקס היא לשלב את הטכנולוגיה שהחברה מפתחת במגוון רחב של יישומים, שוק היעד הראשון והעיקרי שלה בשלב זה הוא שוק הרכבים החשמליים. לשם כך, החברה משתפת פעולה בתשלום עם כמה מיצרניות הרכב והספקים הגדולים בעולם. מוקדם יותר השנה, החברה אף הודיעה על שותפות אסטרטגית עם Saint Gobain, ענקית חומרים עולמית, לפיתוח משותף של סוללות סוליד-סטייט, טכנולוגיה שנחשבת לדור הבא בתעשייה.
במסגרת Round A זכתה אדיוניקס לתמיכה ממשקיעים פיננסים ואסטרטגיים נוספים, שהשתתפו בסבב ומצטרפים לחזון של החברה, ביניהם:Novelis, JX Nippon Mining & Metals, International, 8090 Partners, Talcar Corporation, GiTV, Magna, קרן השקעות האימפקט הישראלית, Bridges; כמו גם, (Doral Energy CVC (Doral Energy Tech Ventures , ו-Union Tech Ventures; וכן משקיעים קיימים שהשקיעו בסבב הנוכחי, ביניהם, Magna Capital Partners, Vasuki Global Tech Fund ו-NextGear Ventures.
ד"ר מושיאל ביטון, מנכ"ל ומייסד שותף של Addionics מסר: "בעזרת המשקיעים והשותפים האסטרטגים, אדיוניקס צועדת לעבר ייצור המוני שיאיץ את מהפכת הרכבים החשמליים ויקדם אותנו לקראת המעבר לאנרגיה ירוקה. המטרה שלנו היא להציע בתוך שנתיים פתרון יעיל ובטוח, בעל ביצועים גבוהים יותר, באותה עלות, ובעתיד גם בעלות נמוכה יותר. הזכות להמשיך בפיתוח המוצר שלנו ולהרחיב את אדיוניקס מאפשרת לנו לקדם את החזון שלנו לייצר אימפקט חיובי על העולם והעתיד שלנו".
לדברי ד"ר אייל קישון, יו"ר Deep Insight אשר הובילה את סבב הגיוס: "טכנולוגיית הסוללות של אדיוניקס תזרז את מהפכת החשמול ואת המעבר לרכבים חשמליים בפרט. כשממשלות העולם דוהרות לעבר כלכלה ומדיניות ירוקה לאור משבר האקלים החמור, אנחנו חייבים לתמוך בפתרונות הנותנים מענה לאתגרים בשוק בטווח הקרוב והארוך. אדיוניקס לא רק נותנת מענה לסוללות הקיימות בשוק ולאלו שבפיתוח, אלא גם מורכבת מהון אנושי איכותי ביותר, הכולל גם מומחים עולמים בתחום הסוללות. שני אלו, הביאו אותנו למסקנה כי אנחנו חייבים להשקיע בחברה ולתת לה רוח גבית להמשיך ולקדם את החזון שלה".
יאיר שמיר, שותף ב-Catalyst-Fund הוסיף: "ב-Catalyst Fund, אנחנו שותפים לחזון של אדיוניקס – לחולל מהפכה ולתת פתרון יעיל וזול יותר לקידום עתיד ירוק יותר, עד לאפס פליטת פחמן (Net Zero Emission). הגישה הייחודית של אדיוניקס, המבוססת פיזיקה, ממקמת את החברה מעל המתחרים בשוק, במונחים של פוטנציאל מסחור ושיווק לשוק המוני. אדיוניקס היא מבחינתנו הרבה יותר מהזדמנות מרגשת להשקיע בטכנולוגיה עתידנית, אנו מאמינים שהחברה יכולה להוות חלק אינטגרלי מהפתרון למעבר לניטראליות פחמנית"