התאוצה נגמרה, בחודשים האחרונים התייצב קצב הגידול במכירות שבבים בגידול של 35% לעומת החודשים המקבילים אשתקד
עם זאת, אומרים באיגוד השבבים העולמי כי קצב בניית קיבולת הייצור מתעצם ויגיע לסיומו רק ב-2024 כאשר תהיה קיבולת מספיקה לייצור שבבים לתעשיית הרכב
תחום המוליכים למחצה שחומם יתר על המידה עשוי להתקרר לאחר כ-18 חודשים של ביקוש שוברי שיאים לסיליקון, פרוסות וציוד ייצור. עם זאת, הביקוש לשירותי עיצוב שבבים נותר חזק ברבעון הקודם, ורשם את קצב הצמיחה השנתי הגבוה ביותר מזה עשור. כך קובעת מחלקת הסטטיסטיקה של איגוד השבבים העולמי SEMI.
בעוד הביקוש לטכנולוגיית תכנון שבבים ולעובדים ממשיך לגדול, הסימנים המוקדמים של תיקון תעשיית המוליכים למחצה הופיעו באמצע אוקטובר. לדוגמה, SEMI דיווחה כי קצב ההזמנות לציוד ייצור החל להאט בסוף הקיץ. בעוד ששיעור ההזמנות הראשוניות לספטמבר עלו ב-35% על בסיס שנתי, תוצאה זו סימנה את החודש השלישי ברציפות של ירידות בממוצע הנע לשלושה חודשים שהגיע לשיא ביוני בקצב שנתי של 59.2%.
ההכנסות בתחום ה-EDA זינקו ב-14.6% על בסיס שנתי ל-3.19 מיליארד דולר. זה שיעור הצמיחה השנתי הגבוה ביותר מאז 2011.
מגזר תכנון ה-IC חווה קפיצה של 27 אחוז בהכנסות שנוצרו על ידי כלי מערכות בתוך חבילות. הנדסה בעזרת מחשב, הקטגוריה המשולבת של לוחות מודפסים ומודולים מרובי-שבבים, כמו גם שירותי EDA, כולם רשמו צמיחה דו ספרתית במהלך הרבעון השני.
התעסוקה במגזר עיצוב ה-IC גם עלתה במהלך התקופה, עלייה של 7.3 אחוזים לעומת התקופה המקבילה אשתקד, דיווחה קבוצת התעשייה.
לפי SEMI: קצב הצמיחה של משלוחי הסיליקון צפוי להאט בשנה הבאה לעלייה שנתית של 6.4 אחוזים, פחות ממחצית ממשלוחי הפרוסות החזויים עד סוף שנת 2021".
"תנופת הצמיחה צפויה להימשך בשנים הבאות, אך עשויה להתמתן עקב האטה בקצב ההתאוששות המקרו-כלכלית ותזמון תוספות קיבולת ייצור הפרוסות הדרושות כדי לעמוד בביקוש הגובר", אמרה איננה סקוורטשובם, מנתחת השוק של קבוצת התעשייה.
בינתיים, קיבולת ייצור השבבים נמצאת בתאוצה, כאשר החברות הגדלות בונות מפעלים בטכולוגיות חדשות בעיקר כדי לענות על הביקוש לשבבים לרכב. התאוצה הזו תסתיים כאשר הקיבולת תתייצב על רמה שמספקת את הביקוש לאלקטרוניקה לרכב.