מאסק, חושב שה-FSD תגיע לרחובות כבר במהלך 2023. התחזית הזו הגיעה במהלך נאום מרכזי וירטואלי בכנס העולמי לאינטיליגנציה מלאכותית בשנחאי. מאסק אמר שהוא מאמין שטסלה "קרובה מאוד להשגת נהיגה אוטונומית מלאה ללא פיקוח אנושי". הוא מניח שהטכנולוגיה תגיע לרכבים שייוצרו עוד לפני סוף השנה.
מנכ"ל טסלה אילון מאסק הכריז על התקדמות משמעותית בפרויקט המרכזי של טסלה, הנהיגה האוטונומית המלאה (FSD), שמטרתה להפוך רכבים לאוטונומיים לחלוטין. לאחר שעבדה על הטכנולוגיה מספר שנים ונתקלה במספר מכשולים, מנכ"ל החברה, אילון מאסק, חושב שה-FSD תגיע לרחובות כבר במהלך 2023. התחזית הזו הגיעה במהלך נאום מרכזי וירטואלי בכנס העולמי לאינטיליגנציה מלאכותית בשנחאי. מאסק אמר שהוא מאמין שטסלה "קרובה מאוד להשגת נהיגה אוטונומית מלאה ללא פיקוח אנושי". הוא מניח שהטכנולוגיה תגיע לרכבים שייוצרו עוד לפני סוף השנה.
למרות זאת, מאמר שפורסם באתר TOM HARDWARE מציין שיש לקחת את תחזיות FSD של מאסק בספקנות. מאסק הציג לוחות זמנים ל-FSD שהתבררו כמופרזים. שנתיים לאחר שהציג את הרעיון של FSD עם Autopilot 2.0 ב-2016 (ומכר אותו ללקוחות במחיר של 3,000 עד 5,000 דולר לכל אחד), טסלה הסירה את האפשרות מדפי ה-Design Studio שלה. ה-FSD הושהתה ל-2020 אך לעולם לא הגיעה באמת. ב-2021, היצרנית של רכבים חשמליים הציגה מנוי חודשי של 200 דולר שישחרר את ה-FSD אם תרכוש עדכון חומרה של 1,500 דולר. שנתיים לאחר מכן, הטכנולוגיה הייתה מוכנה להתגלגל, אך לא הגיעה מעבר לקבוצה מוגבלת של משתמשים לבדיקה.
שטסלה נשארה מחויבת לרמה גבוהה יותר של נהיגה אוטונומית כל הזמן, . מי שתושפע מהתהליך הינה יצרנית הרכב רצדס-בנץ שהפכה ליצרנית הרכב הראשונה שקיבלה תעודת רמה 3 בקליפורניה בחודש שעבר. בעוד שטסלה מתכננת להציע נהיגה אוטונומית ברמה 4 או 5, מרצדס בנץ למדה לאורך השנים שהתחלה קטנה ועבודה משם עשוייה להיות אסטרטגיה בטוחה יותר – אם כי זו לא בהכרח האסטרטגיה שטסלה (או מאסק, באותו מידה) מכירה.