החברה הישראלית המפתחת כביש חשמלי הטוען את הרכבים הנוסעים עליו, מעריכה כי תחל את הקמת הפרויקט במדינה המובילה במאבק לשינויי האקלים כבר בשנת 2020
חברת אלקטריאון הישראלית דיווחה על חתימת הסכם עם חברת EnBW, אחת מחברות האנרגיה הגדולות בגרמניה אשר מובילה גם בתחום תשתית לטעינת רכבים חשמליים, להקמת כביש חשמלי בגרמניה לצורך הפעלת אוטובוס חשמלי שיסיע את עובדי החברה וטעינתו תהיה מבוססת על המערכת של אלקטריאון, הפרויקט נועד להדגמת יכולות המערכת ביישום כזה מדובר בפרויקט השלישי מסוגו של החברה להקמת כבישים חשמליים להטענת שאטלים להסעת נוסעים בנוסף לפרויקטים בשבדיה ובישראל. ההתקנה הראשונית מתכוננת להסתיים עד סוף השנה, הקדמה של מספר חודשים לפני המועד שהוסכם על ידי החברות במזכר ההבנות שנחתם מוקדם יותר השנה, זאת לאור מגמה חיובית גוברת בהשקעות בתחומי אנרגיה ותשתיות ירוקות.
כזכור, אלקטריאון דיווחה על חתימת מזכר הבנות בינה לבין חברת האנרגיה הגרמנית EnBW ליישום של 3 פרויקטים של טכנולוגיית טעינה אלחוטית דינמית אותה מפתחת החברה. ההסכם הנוכחי כולל את יישום שני הפרויקטים הראשונים המוזכרים במזכר ההבנות – כביש חשמלי אלחוטי בתוך מתחם ENBW אשר ישמש לבחינת הטכנולוגיה והצגתה לגורמים בכירים בתעשייה המקומית וכביש חשמלי אלחוטי בכביש ציבורי לצורך התמודדות עם רגולציה וקידום הטכנולוגיה בקרב הציבור הרחב, כאשר המטרה הכוללת היא לחשוף את הפתרון למקבלי החלטות במגזר הציבורי והפרטי ולשותפים פוטנציאליים ולקדם התחלת יישום מסחרי במדינה
כל מקטעי הכביש החשמלי במסגרת הפרויקט ישמשו להטענת אוטובוס חשמלי אשר יסיע עובדים בין מרכז הדרכה של ENBW למערך התחבורה הציבורית המקומי. בשלב הראשון הזמינה ENBW מקטע סטטי בתוך המתחם של ENBW ואת האוטובוס כאשר להערכת אלקטריאון עד סוף השנה היא צפויה להזמין שני מקטעים דינאמיים בתוך המתחם שלה ובכביש הציבורי.
אלקטריאון תספק לENBW פתרון כולל המורכב מהטכנולוגיה, תכנון והקמה, אוטובוס המצויד במקלטים מתאימים ושרותי תפעול ותחזוקה. למגוון הפלטפורמות הנמצאות כבר בשימוש ובחינה ע"י החברה – אוטובוס קבלים ומשאית כבדה, יתווסף במסגרת הפרויקט אוטובוס מבוסס-סוללות ראשון.
EnBW הינה בעלת מומחיות בהפעלת רשתות חשמל ותשתיות טעינה בכבישים ציבוריים ומעוניינת לבחון טכנולוגיות עתידיות בתחום כולל נושא הטעינה האלחוטית. ENBW תהיה אחראית על מימון הפרויקט ועל אספקת החשמל וחיבורי הרשת והקשר עם הרשויות המקומיות ותבצע בדיקות וניטור של הפרויקט. האוטובוס יופעל על ידי חברת האוטובוסים המקומית בעיר קרלסרוהה – VBK, עבודות הכביש והחשמל יבוצעו על ידי חברות – יורביה ואומקסום, חברות בת של קונצרן וינצ'י, המספק את שירותיו לאלקטריאון גם בפרויקט בשבדיה. כמו כן, זהו צעד משמעותי נוסף לעבר עבודה פורה עם חברת Higer, מיצרניות האוטובוסים הגדולות בסין.
שוק היעד הראשוני של אלקטריאון הוא אירופה, אשר מרכזת מאמצים רבים למאבק בזיהום האוויר. לצד שבדיה, גרמניה היא מובילה עולמית במאבק בשינויי האקלים ואף הקצתה 60 מיליארד דולר במסגרת יישום החוק להגנת האקלים. גרמניה מקדמת פתרונות אופטימליים כמו הכביש החשמלי, לצמצום פליטת גזי החממה במדינה. במסגרת מהלך כולל של חברת אלקטריאון לכניסה לשוק הגרמני והמשך פעילות מעמיקה באירופה, נוצר שיתוף פעולה בין EnBW לבין החברה.
מישהו בדק כמה אנרגיה משודרת כדי לטעון את האוטובוס בצורה אלחוטית ומה זה יכול לעשות לבנאדם?
רוצים לבשל אנשים בזמן נסיעה באוטובוס נישמע ממש להיט
אנשים העיקר מפחדים מ 5g וסלולר אבל אין להם בעיה להיות מטוגנים באנרגיה מגנטית כל כך חזקה
שימרו על עצמכם