עם זאת, מדגישים בחברה נתון אחד שדווקא עלה – הכנסות החברה ממערכות למרכזי נתונים היו 3.83 מיליארד דולר, עלייה של 31% מלפני שנה וכן את הפלטפורמות החדשות לתחום הבינה המלאכותית
NVIDIA (נאסד"ק: NVDA) דיווחה על הכנסות לרבעון השלישי שהסתיים ב-30 באוקטובר 2022, של 5.93 מיליארד דולר, ירידה של 17% מלפני שנה וירידה של 12% מהרבעון הקודם. הרווח GAAP למניה עמד על 0.27 דולר, ירידה של 2% מלפני שנה ועלייה של 4% מהרבעון הקודם.
"אנחנו מסתגלים במהירות לסביבת המאקרו, מתקנים את רמות המלאי וסוללים את הדרך למוצרים חדשים", אמר ג'נסן הואנג, מייסד ומנכ"ל NVIDIA.
מנכ"ל אנבידיה ג'נסן הואנג אמר: "העליה בביקוש לפלטפורמות החדשות שלנו – גרפיקה של עדה לאבלייס RTX, הופר למחשוב בינה מלאכותית, רשתות BlueField ו-Quantum, Orin לרכבים אוטונומיים ורובוטיקה, ו-Omniverse – היא התחלה מצוינת ומהווה את הבסיס לשלב הצמיחה הבא שלנו."
מייסד ומנכ"ל החברה, ג'נסן הואנג, אמר: " אנו מסתגלים במהירות לסביבת המאקרו, מתקנים את רמות המלאי וסוללים את הדרך למוצרים חדשים. ההשקה של הפלטפורמות החדשות שלנו – Ada Lovelace RTX לגרפיקה, Hopper למחשוב AI, BlueField ו-Quantum לתקשורת מואצת, Orin לרכב אוטונומי ורובוטיקה, ו-Omniverse – החלה בצורה טובה ומהווה לבסיס של שלב הצמיחה הבא שלנו. העבודה פורצת הדרך של אנבידיה בתחום המחשוב המואץ חיונית כעת מתמיד. נוכח מגבלות הפיסיקה, מחשוב למטרות כלליות האט עד כדי זחילה, דווקא בזמן שבו הבינה המלאכותית דורשת יותר ויותר מחשוב.
לדבריו, הירידה נבעה מכמה סיבות ובהן הגבלות היצוא לסין של שבבי A100 ומוצרים מבוססי H100 וכל מוצר המיועד למערכות או ישויות מסוימות בסין. הגבלות אלה השפיעו על ההכנסות ברבעון השלישי, כאשר הירידה קוזזה ברובה על ידי מכירות של מוצרים חלופיים לסין.
ההכנסות ממשחקים ירדו ב-51% מלפני שנה וירדו ב-23% ברצף, מה שמשקף ירידה במכירות לשותפים שנדרשו להתאים את רמות המלאי של הערוצים לציפיות הביקוש הנוכחיות בתנאים המאקרו כלכליים וסגרי הקורונה בסין שממשיכים להעיב על הביקוש הצרכני.
"הירידה נבעה בעיקר מירידה במכירות המעבדים הגרפיים למחשבים ניידים. אנו מאמינים שהמעבר האחרון באימות עסקאות במטבעות קריפטוגרפיים של את'ריום מהוכחת עבודה להוכחת החזקה הפחית את השירות של GPUs עבור כריית מטבעות קריפטוגרפיים. ייתכן שהדבר תרם לעלייה באפטר-מרקט של מכירות של המעבדים הגרפיים שלנו בשווקים מסוימים, שעשויות להשפיע על הביקוש לחלק מהמוצרים שלנו,
במיוחד בקצה הנמוך."