לרכישה זו שתגביר את ייצור השבבים בארה"ב יש השלכה חיובית על תעשית הרכב הזקוקה לשבבים מבוססי שבבי סיליקון קרביד (SiC). ממשלת ארה"ב תשתתף במימון במסגרת חוק השבבים, אך בוש לא ידעה להעריך בכמה מדובר
בוש תרכוש את נכסיה של יצרנית השבבים האמריקאית TSI Semiconductors כדי להרחיב את עסקי המוליכים למחצה שלה עם שבבי סיליקון קרביד (SiC), כך הודיעה ענקית ההנדסה והטכנולוגיה הגרמנית ביום רביעי (אתמול).
הרכישה כוללת השקעה של 1.5 מיליארד דולר בשנים הקרובות לשדרוג מתקני הייצור של TSI Semiconductors ברוזוויל, קליפורניה. החל משנת 2026, השבבים הראשונים ייוצרו על פרוסות 200 מילימטר על בסיס סיליקון קרביד.
בוש לא אמרה כמה כסף היא מקווה לקבל במימון פדרלי כדי לקדם את יעדי ייצור השבבים שלה בארה"ב. בפברואר השיק ממשל ביידן את הזדמנות המימון הראשונה של CHIPS for America, במסגרת חוק השבבים מאוגוסט 2022. המימון יתן הזרקה של 50 מיליארד דולר להחייאת תעשיית המוליכים למחצה, כולל 39 מיליארד דולר בתמריצים למוליכים למחצה. הממשל אמר כי הזדמנות המימון הראשונה מחפשת "בקשות לפרויקטים להקמה, הרחבה או מודרניזציה של מתקנים מסחריים לייצור שבבים".
לרכישה זו שתגביר את ייצור השבבים בארה"ב יש השלכה חיובית על תעשית הרכב המושפעת מהמחסור העולמי בשבבים שהחל עם מגפת הקורונה. המחסור החל כאשר מפעלים נסגרו או האטו את הייצור בשל הסגרים, ובכך שיבשו את שרשראות האספקה העולמיות. זינוק בביקוש למוצרי אלקטרוניקה צרכנית כשאנשים נשארו בתוך הבתים, כמו גם זינוק בביקוש מצד תעשיית הרכב בשל המעבר לרכב חשמלי ולרכבים חכמים רק החריפו את הבעיה.
כלי רכב חשמליים משתמשים בממוצע ביותר שבבים מאשר מקביליהם המונעים בגז, ורוב כלי הרכב החשמליים החדשים שמגיעים לשוק כיום מבטיחים מערכות סיוע מתקדמות לנהג ומערכות בידור ובידור מתקדמות. כתוצאה מכך, בשנת 2021 היו למכונית ממוצעת כ-1,200 שבבים, פי שניים מהמספר בשנת 2010, ונתון שצפוי לעלות.