ולנס הציגה בכנס את AFI 2.0, גרסה משודרגת המציעה רוחב פס מוגדל עד 32 ג'יגביט לשנייה בכבל בודד, עם תמיכה ב-Gigabit Ethernet להעברת נתונים דו-כיוונית. גרסה זו מאפשרת שילוב של וידאו ונתונים בכבל יחיד ומשפרת משמעותית את עמידות המערכת לרעש אלקטרומגנטי – יתרון חשוב במיוחד בסביבת רכב אוטונומי
דניאל שוורצברג, מנהל פיתוח עסקי ופתרונות בחברת ואלנס, הציג את חזון החברה בתחום הקישוריות לרכבים אוטונומיים, המבוסס על טכנולוגיית AFI. הטכנולוגיה מציעה שיפור משמעותי ביכולת העברת נתונים במהירות גבוהה וברמת דיוק גבוהה, המהווה קריטית לצורך הרכבים האוטונומיים של העתיד.
שוורצברג הדגיש בראיון ל-CHIPORTAL כיצד AFI מהווה פתרון מרכזי להתמודדות עם האתגרים שבפיתוח רכבים אוטונומיים. החברה לא רק מפתחת טכנולוגיה מתקדמת, אלא גם בונה אקוסיסטמה רחבה של שותפים בתעשייה, המעידה על הפוטנציאל של AFI לחולל שינוי משמעותי בעולם הרכב האוטונומי. היכולת של ולנס לשלב ביצועים גבוהים ודיוק מרבי עם תמיכה בקצב נתונים גבוה ובאמינות מובילה ממצבת אותה בחזית תעשיית הקישוריות ברכב אוטונומי.
שוורצברג תיאר כיצד ולנס מציעה פתרונות קישוריות המסוגלים להעביר נתונים בקצב של גיגביט לשנייה דרך כבלים פשוטים וארוכים. המאפיינים הבולטים של השבבים של ולנס כוללים שיעורי שגיאה נמוכים במיוחד, מה שהופך אותם לאידיאליים עבור רכבים אוטונומיים שבהם יש צורך להעביר מידע מחיישנים רבים, כמו מצלמות, לידארים ומכ"מים, באופן מדויק ומהיר.
שוורצברג הציג את האתגר הגדול העומד בפני התעשייה: אינטגרציה של כמות גדולה של חיישנים ברכב תוך שמירה על רזולוציה גבוהה ושיעורי פריימים גבוהים. לשם כך, דרוש רוחב פס גדול, וטכנולוגיות קיימות רבות אינן עומדות בדרישה זו. כאן נכנסת לתמונה ולנס, המציעה פתרון מתקדם ויעיל עם טכנולוגיית AFI, המיועדת לתקשורת בין החיישנים ברכב בצורה אמינה וחלקה.
ולנס הייתה הראשונה שהציגה שבבים התואמים לתקן AFI שפותח על ידי MIPI ו-IEEE. AFI מספקת שיפורים ניכרים בביצועי EMC, המסייעים לשלב מערכות בטיחות קריטיות מבלי להיתקל בהפרעות אלקטרומגנטיות. בנוסף, התקן תומך ברוחב פס גבוה במיוחד המגיע לעשרות ג'יגביט לשנייה, מה שמאפשר תעבורת נתונים גדולה מחיישנים מרובים. השימוש בטכנולוגיית AFI גם מאפשר תכנון פשוט יותר של המערכת האלקטרונית ברכב, מה שמקל על תהליך האינטגרציה.
שוורצברג ציין כי ולנס קיבלה תמיכה רחבה מהתעשייה, כולל יצרני חיישנים כמו סוני ויצרני רכב מרכזיים. החברה כבר זכתה בשלוש זכיות עיצוב חדשות לשימוש בשבבי AFI אצל יצרניות רכב אירופאיות, המהוות עדות לניצול השוק ולהתקדמותה בתחום הקישוריות. שוורצברג אף צופה גידול משמעותי בהכנסות החברה, מעל ל-10 מיליון דולר בשנה הקרובה בטווח של 5-7 שנים.
הכרזות חדשות: AFI 2.0
ולנס הציגה בכנס את AFI 2.0, גרסה משודרגת המציעה רוחב פס מוגדל עד 32 ג'יגביט לשנייה בכבל בודד, עם תמיכה ב-Gigabit Ethernet להעברת נתונים דו-כיוונית. גרסה זו מאפשרת שילוב של וידאו ונתונים בכבל יחיד ומשפרת משמעותית את עמידות המערכת לרעש אלקטרומגנטי – יתרון חשוב במיוחד בסביבת רכב אוטונומי.