ההחלטה תחייב מכוניות חדשות שיימכרו ב-2030 להוריד 55% מרמות הפליטה לעומת המכוניות שנמכרו החל מ-2021. שיעור זה גבוה הרבה יותר מהיעד הקיים של הפחתה של 37.5%. יתר על כן, טנדרים חדשים שיימכרו ב-2030 יצטרכו להגיע לרמת פליטה נמוכה ב-50% מאשר ב-2021. גם מכוניות חדשות וגם טנדרים צריכים להשיג אפס פליטה בשנת 2035
המועצה האירופית והפרלמנט האירופי הגיעו ב-27 באוקטובר להסכם להפחתת פליטות המכוניות החדשות ולהגעה לרמת אפס ב-2035. החוק המתוכנן יבטל את מכירתם של כלי רכב חדשים עם מנועי בעירה פנימית באותה שנה וככל הנראה יאיץ את המעבר של יצרניות הרכב לרכבים חשמליים. הפרלמנט והמועצה יצטרכו לאשר רשמית את ההסכם לפני שיוכל להיכנס לתוקף.
על פי הוול סטריט ג'ורנל, נתוני התאחדות יצרני הרכב האירופית מראים כי בשנת 2021, אחת מכל חמש מכוניות חדשות שנמכרו באיחוד האירופי הייתה חשמלית. הארגון ציפה שהמספר יגדל לשלושה מכל חמישה עד סוף העשור.
ההחלטה תחייב מכוניות חדשות שיימכרו ב-2030 להוריד 55% מרמות הפליטה לעומת המכוניות שנמכרו החל מ-2021. שיעור זה גבוה הרבה יותר מהיעד הקיים של הפחתה של 37.5%. יתר על כן, טנדרים חדשים שיימכרו ב-2030 יצטרכו להגיע לרמת פליטה נמוכה ב-50% מאשר ב-2021. גם מכוניות חדשות וגם טנדרים צריכים להשיג אפס פליטה בשנת 2035.
על פי ההסכם, הנציבות האירופית תציע כללים שיאפשרו למכור כלי רכב המונעים בדלקים ניטרליים מבחינת פליטות הפחמן שלהם לאחר 2035. יצרניות רכב המייצרות פחות מ-10,000 כלי רכב בשנה יכולות לבקש יעד פליטה פחות נוקשה עד 2036.
בנוסף, ההסכם מחייב את הנציבות האירופית לבחון את ההתקדמות לקראת אפס פליטות בשנת 2026. החוק המתוכנן עדיין צריך להיות מאושר על ידי המדינות החברות בו.
כמה יצרניות רכב אירופיות כבר הודיעו בעצמן כי התחייבו לייצר כלי רכב חשמליים בלבד החל משנות ה-2030, כולל סטלנטיס ופולקסווגן.
סטלנטיס מכוונת ל-100% מכירות רכב חשמלי באירופה ו-50% בארה"ב עד 2030, ואילו המנכ"ל שלה, קרלוס טבארס, אמר כי חשמול הוא טכנולוגיה שנבחרה על ידי פוליטיקאים במקום על ידי התעשייה.
המנכ"ל טען כי יש להתייחס ברצינות רבה יותר לדגמים היברידיים למשל לדבריו, יצרניות הרכב יצטרכו להעביר את העלויות הנוספות של ייצור כלי רכב חשמליים ללקוחות באופן בלתי נמנע.
הוא גם הציע להחיל שיעורי מס רכישה נמוכים יותר על כלי רכב חשמליים כדי לקזז את המחיר. לדבריו, אין להחיל את אותו שיעור מס על כלי רכב חשמליים ולא חשמליים, שכן אלה האחרונים פוגעים יותר בסביבה.