• אודות
  • כנסים ואירועים
  • צור קשר
  • הצטרפות לניוזלטר
  • TapeOut Magazine
  • ChipEx
  • סיליקון קלאב
  • Jobs
מבית
EN
Tech News, Magazine & Review WordPress Theme 2017
  • עיקר החדשות
    קווין זאנג, בכיר ב-TSMC בכנס הטכנולוגי של החברה באמסטרדם, 27 במאי 2025. צילום: אבי בליזובסקי

    TSMC מקימה מרכז פיתוח שבבים חדש במינכן – עשוי להפוך בעתיד למוקד לפיתוח שבבי בינה מלאכותית באירופה

    נשיא TSMC EMEA פול דה בוט בכנס החברה באמסטרדם, מאי 2025

    "אנחנו בונים יחד את עתיד ה-AI שישנה את מסלול ההתפתחות האנושית"

    מנכ"ל NXP קורט סיברס בכנס של TSMC באמסטרדם, מאי 2025. צילום יחצ

    הסוכנים באים

    מלחמת הסחר מתעצמת. אילוסטרציה: depositphotos.com

    ארצות הברית משהה ייצוא טכנולוגיות מטוסים ושבבים לסין; תעשיית השבבים הסינית עדיין תלויה ביבוא קריטי

    מנכ"ל אנבידיה ג'נסן הואנג בכנס CES 2025. צילום יחצ אנבידיה

    אנבידיה מדווחת על הכנסות שיא של 44 מיליארד דולר ברבעון הראשון

    רקל פינטו, מנהלת האקוסיסטם של TSMC בישראל. צילום: אבי בליזובסקי

    בלעדי! ראיון עם המנהלת החדשה של TSMC בישראל: "האקוסיסטם בישראל דינמי, חדשני ומחובר היטב להון סיכון"

    Trending Tags

    • בישראל
      דרור בין מנכל רשות החדשנות. קרדיט חנה טייב

      רשות החדשנות יוצאת בהליך תחרותי להקמת חמישה מאיצים למו"פ בהשקעה של  25 מיליון שקלים

      רשתות תקשורת. איור: Image by TheAndrasBarta from Pixabay

      דרייבנטס מאתגרת את אנבידיה: זכתה בהזמנות בכמיליארד דולר

      יוסי מיוחס, מנכ"ל Xsight הציג בכנס TSMC פתרון חדש לעיבוד תשתיות ענן ובינה מלאכותית

      יוסי מיוחס, מנכ"ל Xsight הציג בכנס TSMC פתרון חדש לעיבוד תשתיות ענן ובינה מלאכותית

      פאנל הבכירים בכנס ChipEx2025. מימין לשמאל: שלמה גרדמן, דב מורן, פרקש נאריין ואורי תדמור. צילום: ניב קנטור

      ד"ר פרקש נאריין ב- ChipEx2025: “בלי סיליקון, AI היה נשאר מושג תיאורטי”

      מנכ"ל וויביט ננו קובי חנוך בכנס ChipEx2025. צילום: ניב קנטור.

      ReRAM – העתיד של הזיכרונות הבלתי־נדיפים במערכות על־שבב

      Zero ASIC משיקה פלטפורמת chiplets בענן לפיתוח שבבים ללא tape-out

      Zero ASIC משיקה פלטפורמת chiplets בענן לפיתוח שבבים ללא tape-out

      Trending Tags

      • מדורים
        • אוטומוטיב
        • בינה מלאכותית (AI/ML)
        • בטחון, תעופה וחלל
        • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
        • ‫יצור (‪(FABs‬‬
        • ‫צב"ד‬
        • ‫שבבים‬
        • ‫רכיבים‬ (IOT)
        • ‫תוכנות משובצות‬
        • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
        • תקשורת מהירה
        • ‫‪FPGA‬‬
        • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
      • מאמרים ומחקרים
      • צ'יפסים
      • Chiportal Index
        • Search By Category
        • Search By ABC
      No Result
      View All Result
      Chiportal
      • עיקר החדשות
        קווין זאנג, בכיר ב-TSMC בכנס הטכנולוגי של החברה באמסטרדם, 27 במאי 2025. צילום: אבי בליזובסקי

        TSMC מקימה מרכז פיתוח שבבים חדש במינכן – עשוי להפוך בעתיד למוקד לפיתוח שבבי בינה מלאכותית באירופה

        נשיא TSMC EMEA פול דה בוט בכנס החברה באמסטרדם, מאי 2025

        "אנחנו בונים יחד את עתיד ה-AI שישנה את מסלול ההתפתחות האנושית"

        מנכ"ל NXP קורט סיברס בכנס של TSMC באמסטרדם, מאי 2025. צילום יחצ

        הסוכנים באים

        מלחמת הסחר מתעצמת. אילוסטרציה: depositphotos.com

        ארצות הברית משהה ייצוא טכנולוגיות מטוסים ושבבים לסין; תעשיית השבבים הסינית עדיין תלויה ביבוא קריטי

        מנכ"ל אנבידיה ג'נסן הואנג בכנס CES 2025. צילום יחצ אנבידיה

        אנבידיה מדווחת על הכנסות שיא של 44 מיליארד דולר ברבעון הראשון

        רקל פינטו, מנהלת האקוסיסטם של TSMC בישראל. צילום: אבי בליזובסקי

        בלעדי! ראיון עם המנהלת החדשה של TSMC בישראל: "האקוסיסטם בישראל דינמי, חדשני ומחובר היטב להון סיכון"

        Trending Tags

        • בישראל
          דרור בין מנכל רשות החדשנות. קרדיט חנה טייב

          רשות החדשנות יוצאת בהליך תחרותי להקמת חמישה מאיצים למו"פ בהשקעה של  25 מיליון שקלים

          רשתות תקשורת. איור: Image by TheAndrasBarta from Pixabay

          דרייבנטס מאתגרת את אנבידיה: זכתה בהזמנות בכמיליארד דולר

          יוסי מיוחס, מנכ"ל Xsight הציג בכנס TSMC פתרון חדש לעיבוד תשתיות ענן ובינה מלאכותית

          יוסי מיוחס, מנכ"ל Xsight הציג בכנס TSMC פתרון חדש לעיבוד תשתיות ענן ובינה מלאכותית

          פאנל הבכירים בכנס ChipEx2025. מימין לשמאל: שלמה גרדמן, דב מורן, פרקש נאריין ואורי תדמור. צילום: ניב קנטור

          ד"ר פרקש נאריין ב- ChipEx2025: “בלי סיליקון, AI היה נשאר מושג תיאורטי”

          מנכ"ל וויביט ננו קובי חנוך בכנס ChipEx2025. צילום: ניב קנטור.

          ReRAM – העתיד של הזיכרונות הבלתי־נדיפים במערכות על־שבב

          Zero ASIC משיקה פלטפורמת chiplets בענן לפיתוח שבבים ללא tape-out

          Zero ASIC משיקה פלטפורמת chiplets בענן לפיתוח שבבים ללא tape-out

          Trending Tags

          • מדורים
            • אוטומוטיב
            • בינה מלאכותית (AI/ML)
            • בטחון, תעופה וחלל
            • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
            • ‫יצור (‪(FABs‬‬
            • ‫צב"ד‬
            • ‫שבבים‬
            • ‫רכיבים‬ (IOT)
            • ‫תוכנות משובצות‬
            • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
            • תקשורת מהירה
            • ‫‪FPGA‬‬
            • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
          • מאמרים ומחקרים
          • צ'יפסים
          • Chiportal Index
            • Search By Category
            • Search By ABC
          No Result
          View All Result
          Chiportal
          No Result
          View All Result

          בית מדורים אוטומוטיב האם מכוניות אוטונומיות תהיינה בטיחותיות?

          האם מכוניות אוטונומיות תהיינה בטיחותיות?

          מאת THE CONVERSATION
          19 מרץ 2020
          in אוטומוטיב, מאמרים ומחקרים
          תחבורה אוטונומית. איור: Image by Julien Tromeur from Pixabay

          תחבורה אוטונומית. איור: Image by Julien Tromeur from Pixabay

          Share on FacebookShare on TwitterLinkedinWhastsapp

          המכוניות משתנות – מהר. אך האם חידושים כמו מכוניות אוטונומיות ומעופפות הם הבטחה שעתידה להתממש או להישאר על שולחן השרטוט (הווירטואלי כמובן) ואם הן הופכות להיות הדרך העתידית להגיע מנקודה לנקודה, האם אנו יכולים לסמוך עליהן שייקחו אותנו לשם בשלום? להלן חמש שאלות עיקריות בנושא, שנענו על ידי מומחה – אנדרו מוריס, פרופסור לגורם האנושי בבטיחות תעבורה, אוניברסיטת לובורו, בריטניה.
          האם מכוניות בנהיגה עצמית בטיחותיות?

          נכון לעכשיו, הציבור הרחב אינו סומך על הרעיון של כלי רכב אוטונומיים. בסקר שנערך לאחרונה, 15% מהציבור האמריקני אמרו כי הם לא מאמינים שאי פעם יהיה רכב אוטונומי בשוק, ו-42% אמרו שהם לעולם לא יסעו ברכב אוטומטי לחלוטין. בנוסף, 56% מהנסקרים ידרשו 100% בטיחות לפני שייקחו טרמפ בעצמם ברכב אוטונומי, ו-60% אמרו כי ידרשו את אותה רמת בטיחות – 100% – לפני שיאפשרו לבן משפחה להיכנס לרכב אוטונומי.
          אבל האם זה הוגן? מרכז Eno לתחבורה, מכון חשיבה עצמאי ללא מטרות רווח בוושינגטון, קובע כי "טעויות של נהגים אנושיים הן ככל הנראה הסיבה העיקרית ללמעלה מ- 90% מכל התאונות". החלפת מכוניות בשליטת נהגים באוטונומיות עשויה להביא לנסיעה בטוחה בהרבה.
          אולם כדי להגיע לנקודה זו, כל המכוניות בכביש תצטרכנה להיות אוטונומיות. יתכן שיחלפו שנים רבות עד שזה יקרה, לפי סקר הטוען כי עד שנת 2034, רכבים אוטונומיים יהוו רק 10% מכלל הרכבים שיימכרו בשוק.

          אנחנו יודעים שזה ייקח זמן מה, ובינתיים יהיה שילוב של כלי רכב אוטונומיים לחלוטין, אוטונומיים חלקית ולא אוטונומיים בכבישים. יש לזה פוטנציאל לגרום לבעיות. לדוגמא, רוכבי אופניים או הולכי רגל שחוצים את הכביש עשויים להניח הנחות שגויות לגבי יכולתם של כלי הרכב לגלות אותם.

          עלינו להיות בטוחים שכלי רכב אוטונומיים יהיו בטיחותיים ואמינים, ועדיין הדרך ארוכה. היו כבר כמה מקרים בהם כלי רכב אוטונומיים הרגו או פצעו קשה משתמשי דרך אחרים כאשר הם לא פעלו כפי שנחזה בתרחישים מסוימים של תנועה.

          כלי רכב אוטונומיים יוכלו גם לפעול בכבישים מסוימים במקום בו קיימות תשתיות מתאימות – למשל, סימוני דרך ושלטים – כך שהרכב יוכל "לקרוא" את הכביש ולדעת מה לעשות במצבים שונים. בלי אלה, הרכב לא ידע מה לעשות ויכבה את עצמו (וישאיר את יושביו תקועים), יעביר את השליטה לנהג (ובכך יסתור את סוגיית האוטונומיה של הרכב), או יעשה דבר בלתי צפוי לחלוטין ואולי אף יגרום לאסון.

          האם צורתן של מכוניות תשתנה?
          כלי רכב עשויים להפוך לחללים רב-תכליתיים בשנים הבאות, מה שמאפשר לנוסעים לבצע מספר משימות שונות תוך שהם מועברים ממקום למקום.

          אפשר לדמיין מצבים שבהם מכוניות הופכות ל"משרדים על גלגלים" בהם הנוסעים יכולים לעבוד כרגיל, לקיים פגישות, או אפילו להירגע בהפסקות. משמעות הדבר היא כי יהיה צורך לעצב מחדש את כל חלל הפנים כדי לאפשר פעילויות מסוג זה. הדבר יצטרך להתבטא בכך שכלי הרכב יידרש להיות רחב יותר, גבוה יותר וגדול יותר, דבר שיש לו השלכות נוספות על תכנון הכבישים.

          מה לגבי מכוניות מעופפות?

          יש הרבה מקום מעל ראשינו שאינו נמצא בשימוש כרגע על ידי מטוסים, כך שהקונספט של מכוניות מעופפות הוא אפשרי. אחרי הכל, הדבר עשוי למנוע הרבה מהבעיות הנוכחיות הקשורות לתנועה, ובמיוחד לעומס.

          זה יכול להיות גם סוג של אופן ניידות מהיר מאוד. כלי רכב מעופפים לא יוגבלו על ידי בקרות תנועה, צמתים וכבישים. שיקול משמעותי נוסף יהיה כספי; אם כל הרכבים היו יכולים לטוס, תיאורטית היינו זקוקים להרבה פחות כבישים, והיינו חוסכים בעלויות בנייה ותחזוקה.
          אבל צריך להסדיר את כל התפיסה של מכוניות מעופפות, או שיהיו אינסוף התנגשויות באוויר. ההשלכות של אלה עלולות להיות גרועות בהרבה מהתרסקויות על הקרקע כי כמעט כל תאונה תהיה קטלנית ליושבים במכונית ואולי גם לאלו שיחטפו את הרסיסים מתחתיהם.

          אולי נוכל לדמיין "מסדרונות אוויר" ייעודיים הנשלטים על ידי בקרי תנועה בשטח אשר יעבדו באותו אופן כמו בקרי התנועה האווירית המסורתיים. הסדרה בתרחיש זה תהיה חיונית ויכול להיות שהקונספט כולו יהיה מוגבל למפעילים פרטיים מקצועיים המפעילים שירותי מוניות מעופפות שמיים או הובלת סחורות בתוך הערים. בסופו של דבר, המספרים יצטרכו להיות בשליטה הדוקה. לפיכך קשה לראות כיצד יתאפשר לאנשים פשוט לרכוש מכונית מעופפת ולהמריא איתה מחזית אולם התצוגה .
          לבסוף, ישנם נושאים סביבתיים, מכיוון שחלק מהרכבים צפויים להיות מונעים על ידי דלקים מאובנים על מנת להשיג את הדחף הדרוש – אם כי נבדקים גם פוטנציאל הרכבים (המעופפים) המונעים על ידי חשמל.

          ומה דעתך על מבחני נהיגה בעתיד?

          מאחר שמשימת הנהג תשתנה מנהג לפקח, ניתן לחזות כי כל המשימה תצטרך להיות מוסדרת על ידי צורה כלשהי של רישיון בקר רכב. "בקרים" (להבדיל מ"נהגים") יצטרכו ללמוד הרבה יותר על יכולותיו ומגבלותיו של הרכב ויצטרכו לדעת מה לעשות במצבי חירום בהם יתכן שהם יצטרכו לקבל שליטה. לכן, משימת הבקר עשויה לדרוש ידע מעמיק יותר מאשר נהג רגיל ומבחני הנהיגה יצטרכו להשתנות כדי לשקף זאת.

          האם בקרוב כל המכוניות יהיו בשליטת מחשב?

          כל המכוניות החדשות כבר נשלטות על ידי מחשב במידה מסוימת. כאשר במכונית מודרנית יש ליקוי, ההליך הרגיל לברר מה לא בסדר כרוך בבדיקת אבחון. בדיקה זו מסתמכת על מערכת מחשב המקושרת למעבד המחשב, לחיישנים ולמיקרו-שבבים של הרכב. לדוגמה ניתן לחשוף פגמים לרבות נזילות, בעיות במנוע, במיכל הדלק ועוד.
          מכאן ועד לבקרה של הרכב – המרחק קצר, ויכולת המחשוב כבר קיימת בכלי רכב רבים לצורך פונקציות כמו בקרת שיוט אוטומטית, חניה אוטומטית ומערכות בלימת חירום מתקדמות או אוטונומיות. מערכות המחשבים במכוניות עתידיות עשויות להיות מתוחכמות במיוחד.

          כתוצאה מכך, רכבים אוטונומיים הולכים להיות בשנים הראשונות שלאחר כניסתם יקרים מאוד בהשוואה לרכבים לא אוטונומיים. זה עשוי לפגוע בכניסה נרחבת, כפי שקורה כיום עם כלי רכב חשמליים.

          תגיות מכוניות אוטונומיות
          THE CONVERSATION

          THE CONVERSATION

          נוספים מאמרים

          קווין זאנג, בכיר ב-TSMC בכנס הטכנולוגי של החברה באמסטרדם, 27 במאי 2025. צילום: אבי בליזובסקי
          אוטומוטיב

          TSMC מקימה מרכז פיתוח שבבים חדש במינכן – עשוי להפוך בעתיד למוקד לפיתוח שבבי בינה מלאכותית באירופה

          קובי חנוך, מנכל ויביט נאנו. צילום יחצ
          אוטומוטיב

          לקראת ChipEx2025: העולם עובר ל-ReRAM, וויביט ננו היא כיום הספק העצמאי היחיד לטכנולוגיה זו

          אוטומוטיב

          CEVA זכתה במכרז של Nextchip: מחזק את מעמדה בשוק ה-ADAS

          מנכ
          אוטומוטיב

          לקראת ChipEx2025. קובי מרנקו, ארבה: כך מקצרים עשר שנים בפיתוח שבבי אוטומוטיב

          הפוסט הבא
          לוגו Nvidia, צילום יחצ

          Nvidia רותמת את הגיימרים המשתמשים בכרטיסיה למלחמה בנגיף הקורונה

          כתיבת תגובה לבטל

          האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

          • הידיעות הנקראות ביותר
          • מאמרים פופולאריים

          הידיעות הנקראות ביותר

          • יוסי מיוחס, מנכ"ל Xsight הציג בכנס TSMC פתרון…
          • ד"ר פרקש נאריין ב- ChipEx2025: “בלי סיליקון, AI…
          • בלעדי! ראיון עם המנהלת החדשה של TSMC בישראל:…
          • דרייבנטס מאתגרת את אנבידיה: זכתה בהזמנות בכמיליארד דולר
          • אנבידיה מדווחת על הכנסות שיא של 44 מיליארד דולר…

          מאמרים פופולאריים

          • Neoclouds: הסטארט-אפים הזריזים המגדירים מחדש את…
          • היכונו לדור הרובוטים החדש: רובוטיקת בינה מלאכותית…
          • הינן שחולם: לייצר ינות ישראלים ברמת סופר פרימיום
          • להוביל עם הלב: הכוח של ניהול ממוקד באדם בעידן הבינה…
          • מהפך במערכות הניווט של המחר: האם שבבים חכמים יחליפו…

          השותפים שלנו

          לוגו TSMC
          לוגו TSMC

          לחצו למשרות פנויות בהייטק

          כנסים ואירועים

          כנסים ואירועים

          כנס ChipEx2025 יערך ב-13-14 במאי, 2025. הכנס מיועד לכל העוסקים בתעשיית הסמיקונדקטור  כולל מהנדסים, מומחים מקצועיים ובכירים.

          לחץ לפרטים

          הרשמה לניוזלטר של ChiPortal

          הצטרפו לרשימת הדיוור שלנו


            • פרסם אצלנו
            • עיקר החדשות
            • הצטרפות לניוזלטר
            • בישראל
            • צור קשר
            • צ'יפסים
            • Chiportal Index
            • TapeOut Magazine
            • אודות
            • מאמרים ומחקרים
            • תנאי שימוש
            • כנסים
            • אוטומוטיב
            • בינה מלאכותית
            • בטחון, תעופה וחלל
            • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
            • ‫יצור (‪(FABs‬‬
            • ‫צב"ד‬
            • ‫רכיבים‬ (IOT)
            • ‫שבבים‬
            • ‫תוכנות משובצות‬
            • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
            • ‫‪FPGA‬‬
            • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬

            השותפים שלנו

            כל הזכויות שמורות Chiportal (c) 2010 תנאי שימוש ומדיניות פרטיות

            דרונט דיגיטל - בניית אתרים, בניית אתרי וורדפרס, בניית אתרי סחר, חנות אינטרנטית, פיתוח אתרים

            No Result
            View All Result
            • עיקר החדשות
            • בישראל
            • מדורים
              • אוטומוטיב
              • בינה מלאכותית (AI/ML)
              • בטחון, תעופה וחלל
              • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
              • ‫יצור (‪(FABs‬‬
              • ‫צב"ד‬
              • ‫שבבים‬
              • ‫רכיבים‬ (IoT)
              • ‫תוכנות משובצות‬
              • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
              • ‫‪FPGA‬‬
              • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
              • תקשורת מהירה
            • מאמרים ומחקרים
            • צ'יפסים
            • כנסים
            • Chiportal Index
              • אינדקס חברות – קטגוריות
              • אינדקס חברות A-Z
            • אודות
            • הצטרפות לניוזלטר
            • TapeOut Magazine
            • צור קשר
            • ChipEx
            • סיליקון קלאב

            כל הזכויות שמורות Chiportal (c) 2010 תנאי שימוש ומדיניות פרטיות

            דרונט דיגיטל - בניית אתרים, בניית אתרי וורדפרס, בניית אתרי סחר, חנות אינטרנטית, פיתוח אתרים

            דילוג לתוכן
            פתח סרגל נגישות כלי נגישות

            כלי נגישות

            • הגדל טקסטהגדל טקסט
            • הקטן טקסטהקטן טקסט
            • גווני אפורגווני אפור
            • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
            • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
            • רקע בהיררקע בהיר
            • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
            • פונט קריאפונט קריא
            • איפוס איפוס