עוד חברת אוטומוטיב ישראלית בדרך לבורסה באמצעות מיזוג עם חברת ארנק או הידועה בשם SPAC. מדובר באוטוטקס – המפתחת שבבי V2X המאפשרים לרכב להבין את סביבתו, וכך למנוע תאונות (ועל הדרך גם פקקים). כך דיווח הערב אתר גלובס.
בעוד הטכנולוגיה למניעת תאונות רכב של מובילאיי מבוססת על עיבוד תמונה המתקבל ממצלמה אחת, הטכנולוגיה של אוטוטוקס מבוססת על מערכת הידועה בשם V2X. V2X הינה הטכנולוגיה המתקדמת והמקיפה ביותר בתחום תקשורת בין רכבים. השלב הראשון בתקשורת בין כלי רכב נקרא Vehicle to Vehicle או בקיצור V2V , השלב השני נקרא Vehicle to Infrastructure או V2I. שלב זה עוסק בתשתית תקשורת המחברת בין הרכב לרמזורים ולציוד תשתיתי אחר ואילו המשמעות של V2X היא למעשה Vehicle to Everything או במילים אחרות שילוב של תקשורת בין כלי רכב שונים לתקשורת בין כלי הרכב לתשתיות סביבם. טכנולוגית V2X מבוססת על תקשורת קצרת טווח בתדר 5.9GHz.
אוטוטוקס הוקמה ב-2008 על ידי און הרן המשמש גם כיום כ-CTO, ומנוהלת על ידי חגי זיס. החברה שהמטה שלה נמצא בכפר נטר מעסיקה כמאה עובדים בישראל וברחבי העולם, בעיקר במדינות בהם נמצאים יצרני המכוניות.
בין המשקיעים באוטוטוקס ניתן למנות את חברת השבבים הטאיוואנית נובוטון, הקרנות Magma Venture Capital, Gemini Israel Fund, Mitsui Global Fund, Amiti Fund, Liberty Ventures קבוצת דלק מוטורס וכן – Fraser McCombs Ventures, קרן השקעות הממוקדת בחברות צמיחה בענף הרכב Vintage Investment Partnersהמשקיעה בחברות צמיחה וSamsung Catalyst Fund- (SCF).
חברת אוטוטוקס טרם הגיבה לידיעה עד כה.
יצרנית מערכות הרכב היפנית דנסו בחרה בפתרון ה-V2X של Autotalks הישראלית לייצור סדרתי
אוטוטוקס משתפת פעולה עם יצרניות רכב מובילות וספקי Tier1 גדולים בפרויקט בינלאומי להצלת חיים בכבישים