דנה זליצקי, סמנכ"לית השיווק בואנלנס בביתן החברה בתערוכת CES. צילום: אבי בליזובסקי
CES היא זמן טוב עבור חברות בתחום הרכב להציג את החידושים האחרונים. דנה זליצקי, סמנכ"לית השיווק בואנלנס, הציגה בפני CHIPORTAL בביתן החברה ב-CES את החידושים האחרונים.
"הכרזנו על שותפויות חדשות במשפחת המוצרים VA6080 שהשקנו ב-2019. השבבים מאפשרים לראשונה חיבורי PCIe למרחקים ארוכים. זה ממשק מאוד מהיר ומאוד יעיל מכיוון שאין לו שום השהיה. בממשק משתמשים בעיקר לתקשורת בין רכיבים על אותו לוח ומאפשרים הארכה שלו למרחק של עד 15 מטר, ובכך ממאפשרים את השימוש בו בארכיטקטורה של המכונית.
הוצאנו בזמן התערוכה הודעות על שותפויות חדשות שיש לנו עם המוצר הזה, הראשונה היא עם חברת מיקרון, יצרנית השבבים המובילה בתחום הרכב. הצגנו ביחד מערכת של REMOTE STORAGE העושה שימוש ביחידת ה- PCIE כדי לחבר את יחידות האיחסון ליחידה מרכזית אחת ולא ליד כל יחידת מעבד..
מאפשר מעבר משימוש ביחידות אחסון מקומיות ליחידות איחסון מרוחקות. כל אחת מיחידות המיחשוב ניגשת לאותה יחידת איחסון, זה חוסך המון כסך ליצרניות הרכב ומאפשר ארכיטקטורה הרבה יותר יעילה וזולה ומתאים לקופסה השחורה שמוציאים במוסך ומנתחים את הנתונים.
ההכרזה השניה היא על שיתוף עם חברת אפטיב , אחת מספקיות ה-TIER 1 הגדולות בעולם, אפטיב השיקהב תערוכה את המערכת החכמה לרכבי העתיד SVA Smarter Vehicle Architecture. אפטיב תכניס לכל מכונית ארבע קופסאות כאלה ובכל קופסה יש שבב שלנו. הם יוצרים תשתית שמזכירה במובן מסוים דטה סנטר שיש כמה יחידות מיחשוב . המעבדים המרכזיים של הרכב חולקים את העומסים ואת כוח החישוב, כמו בסביבת וירטואליזציה בדטה סנטר . כל מערכת שתימכר ליצרניות הרכב תכיל שבבים של ואלנס.
משפחת המוצרים השלישית שלנו עדיין לא יצאה לשוק . השבבים מיועדים להעברת וידאו בקצב מאוד מהיר בין הסנסורים והמצלמות שיקיפו את הרכב ליחידת המחשב המרכזית של הרכב או למסכים.
זה מוצר מאוד חשוב עבורנו משום שארגון התקינה הראשי בתחום MITI , בחר בטכנולוגיה שלנו לשמש כבסיס לתקן שלו. כמובן התחרינו שם עם הרבה חברות טכנולוגיה גדולות וותיקות מאיתנו. לפני כמה חודשים הודענו ביחד עם MITI שהתקן הוא המתקדם ביותר למכוניות, ומבוסס על הטכנולוגיה שלנו.
ומה הפיתוחים הבאים?
אנחנו עובדים על העברת נתונים בקצב שמונה גיגה, ומדגימים פה פיתוח משותף עם און סימקונדקטור ששולטת בתחום הסנסורים למכוניות, ואנחנו מראים בפעם הראשונה הדגמה של ארכיטקטורת MIPI. אלו קצבים שאין אף טכנולוגיה אחרת בשוק שיכולה להגיע לקצבים כאלה. מעבר לזה, משפחת המוצרים הראשונה שלנו – השבבחפ שלנו כבר נמצאים במכוניות של דיימלר.