בתערוכת אוטוסנס שהתקיימה לאחרונה בבריסל, בלגיה הציגה ולנס את היכולות הטמונות בהעברת הכוח מהמכ"מים למעבד המרכזי. עידו כהן, סגן נשיא לתחום האוטומוטיב בחרת ואלנס: "התפקיד שלנו הוא לקחת את הנתונים הללו ולהעביר אותם למחשב המרכזי בצורה אמינה בסביבה הקשה מאוד של הרכב"
בתערוכת Autosens שהתקיימה לאחרונה במוזיאון הרכב בבריסל, בלגיה הציגה ולנס את היכולות הטמונות בהעברת הכוח מהמכמים למעבד המרכזי.
בשיחה עם CHIPORTAL הסביר עידו כהן, סגן נשיא לתחום האוטומוטיב בואלנסבתור חברה שפועלת בתחום הקישוריות יש לנו את היכולת לשפר את העברת הנתונים מהעולם החיצון למחשב הרכב כחלק מההתקדמות לעבר רכבים אוטונומיים.
בכלי הרכב היום יש חיישנים רבים, רובם מצלמות אך גם מכשיר מכ"מ אחד לפחו. אנו מציגים כאן מכ"מ מבוזר. מדובר ביחידות מכ"ם פשוטות יחסית עם צריכת זרם נמוכה מאוד כאשר כל העיבוד מתבצע במעבד המרכזי. המערכת שלנו מאפשרת העברה של נתונים גולמיים בקצבים גבוהים, החוסכים את הצורך במעבדים חזקים ביחידות הקצה, אנחנו מאפשרים צמצום צריכת האנרגיה ואנו גם מספקים אנרגיה בתוך הכבלים ואז לא צריך לדאוג לזרם חשמלי ביחידות הקצה. כך מתאפשר לסנכרן בין כל היחידות.
אם היום, ברכב ממוצע יש בין שמונה לעשרה סנסורים של מצלמות ורדאר אחד או שניים או אפילו 5 תלוי. וכדומה. כשמסתכלים קדימה לעולם של אייבי, אנחנו מדברים כבר על כמויות הרבה יותר -סדר גודל של עשרים מצלמות ועל 5-6 מכ"מים ואפילו יותר.
ולא רק הכמות, המצלמות עצמן מתפתחות כל הזמן, הן ברזולוציה והן ביכולת שלהם לעבוד בתנאים סביבתיים שונים ובאיכות משתנה של העדשות כדי לספק למכונית כמה שיותר נתונים מהסביבה. התפקיד שלנו הוא לקחת את הנתונים הללו ולהעביר אותם בצורה אמינה בסביבה הקשה מאוד של הרכב.
את המצגת במסיבת העיתונאים הדובר הציג יוני דיין, מנהל השיווק ופיתוח העסקים ב-Valens Semiconductor, הציג את החברה כספקית מובילה של שבבי תקשורת לקישוריות סימטרית בפס רחב בין התקנים.
"Valens כבר פעילה בתחום הרכב עם שבביה המותקנים במכוניות מרצדס ומשאיות לצורך מערכות מידע ובידור ומצלמות נסיעה לאחור. עם המעבר לרמות גבוהות יותר של נהיגה אוטונומית, יש צורך גובר בעיבוד מרכזי של נתונים מחיישנים שונים, כולל מצלמות ומכ"מים, לצורך מיזוג חיישנים.
עד כה מכ"מי רכב כללו עיבוד מובנה והעבירו לבקרה המרכזית רק נתונים מוכנים בפס צר, מאחר שלא היה צורך להציג את הנתונים לנהג והיה מכ"ם אחד בלבד.
כעת, עם יותר מכ"מים ברכב, יש צורך בעיבוד מרכזי אך הטכנולוגיות הקיימות אינן מספקות את הדרישות לפס תדר גדול מספיק בכיוון היורד וערוץ שליטה מהיר מספיק בכיוון העולה.
לכן Valens פיתחה שבב תקשורת בשם VA7000 התומך בתקן MIPI A-PHY החדש. התקן זה מאפשר העברת נתונים בקצב של עד 8 ג'יגה-ביט לשנייה למרחק של עד 15 מטר ללא שגיאות. הדבר מאפשר להוציא את ה-MCU מתוך המכ"ם ולהשתמש במכ"ם קטן ופשוט יותר המעביר רק נתונים גולמיים לעיבוד מרכזי. הדובר ציין שלדברי CTO של חברת SRS, מכ"מים חדשים המבוססים על הטכנולוגיה של Valens הם קטנים ב-25% ממכ"מים מסורתיים.
הדובר סיכם שהטכנולוגיה של Valens בשילוב תקן MIPI A-PHY מהווה מפנה ותאפשר ליצור דור חדש של מכ"מים מבוזרים לתעשיית הרכב האוטונומית.