• אודות
  • כנסים ואירועים
  • צור קשר
  • הצטרפות לניוזלטר
  • TapeOut Magazine
  • ChipEx
  • סיליקון קלאב
  • Jobs
מבית
EN
Tech News, Magazine & Review WordPress Theme 2017
  • עיקר החדשות
    שבבי בינה מלאכותית מביאים לדמוקרטיזציה. איור: אבי בליזובסקי באמצעות Ideogram.ai

    "הבינה המלאכותית תביא לדמוקרטיה של המיחשוב ובפרט בתחום השבבים"

    מפעל 21 של TSMC באריזונה. צילום יחצ

    TSMC מתחילה בבניית מפעל Fab 21 שלב 3 באריזונה לטכנולוגיות 1.6 נ"מ ו-2 נ"מ

    למרות מצב המלחמה: כנס ChipEx2025 יתקיים בתל אביב בשבוע הבא

    למרות מצב המלחמה: כנס ChipEx2025 יתקיים בתל אביב בשבוע הבא

    Gaudi 3 חוסך עד פי 3.35 בעלויות ומאיץ עד 43% לעומת Nvidia ב-IBM Cloud

    Gaudi 3 חוסך עד פי 3.35 בעלויות ומאיץ עד 43% לעומת Nvidia ב-IBM Cloud

    אירופה מבקשת עצמאות בתחום השבבים. המחשה: depositphotos.com

    האיחוד האירופי מכין את חוק השבבים 2.0 על יסוד “חשיבות אסטרטגית”

    קובי חנוך, מנכל ויביט נאנו. צילום יחצ

    לקראת ChipEx2025: העולם עובר ל-ReRAM, וויביט ננו היא כיום הספק העצמאי היחיד לטכנולוגיה זו

    Trending Tags

    • בישראל
      הצוות המוביל של NeuReality. משמאל לימין - סמנכ"ל VLSI יוסי קסוס, מנכ"ל משה תנך, CTO ליאור חרמוש, סמנכ"ל תפעול צביקה שמואלי. צילום - יוסי זליגר

      ניוריאליטי תציג ב- ChipEx2025 דרך למצות יותר את ה-GPU בעיבוד בינה מלאכותית, כדי להוזיל מאוד את עלויות השימוש

      ענבר דג סמנכ"לית מו"פ בחברת פונוניקס. צילום באדיבותה

      לקראת ChipEx2025: היהלום שבשבב

      Nano Dimension מפסיקה את פעילות Formatec ו-Admatec ומקרבת את Desktop Metal לפשיטת רגל

      Nano Dimension מפסיקה את פעילות Formatec ו-Admatec ומקרבת את Desktop Metal לפשיטת רגל

      פוסטר על שיתוף פעולה קודם בין וויביט ל-DB HiTek

      וויביט מתקדמת לקראת שלב הייצור: יצרנית השבבים הדרום-קוריאנית DB HiTek תציג שבבים המבוססים על טכנולוגיית הזיכרון ההתנגדותי

      פרופ׳ זיאד חנא, מנהל מרכזי הפיתוח של קיידנס בישראל. צילום יח"צ

      לקראת ChipEx2025: "הבינה המלאכותית יכולה להקפיץ קפיצת מדרגה את תהליך תכנון השבבים"

      הודו כמדינה טכנולוגית. אילוסטרציה: depositphotos.com

      אדאני מפסיקה זמנית את המשא ומתן עם טאוור סמיקונדקטור על פרויקט שבבים בן 10 מיליארד דולר בהודו

      Trending Tags

      • מדורים
        • אוטומוטיב
        • בינה מלאכותית (AI/ML)
        • בטחון, תעופה וחלל
        • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
        • ‫יצור (‪(FABs‬‬
        • ‫צב"ד‬
        • ‫שבבים‬
        • ‫רכיבים‬ (IOT)
        • ‫תוכנות משובצות‬
        • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
        • תקשורת מהירה
        • ‫‪FPGA‬‬
        • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
      • מאמרים ומחקרים
      • צ'יפסים
      • Chiportal Index
        • Search By Category
        • Search By ABC
      No Result
      View All Result
      Chiportal
      • עיקר החדשות
        שבבי בינה מלאכותית מביאים לדמוקרטיזציה. איור: אבי בליזובסקי באמצעות Ideogram.ai

        "הבינה המלאכותית תביא לדמוקרטיה של המיחשוב ובפרט בתחום השבבים"

        מפעל 21 של TSMC באריזונה. צילום יחצ

        TSMC מתחילה בבניית מפעל Fab 21 שלב 3 באריזונה לטכנולוגיות 1.6 נ"מ ו-2 נ"מ

        למרות מצב המלחמה: כנס ChipEx2025 יתקיים בתל אביב בשבוע הבא

        למרות מצב המלחמה: כנס ChipEx2025 יתקיים בתל אביב בשבוע הבא

        Gaudi 3 חוסך עד פי 3.35 בעלויות ומאיץ עד 43% לעומת Nvidia ב-IBM Cloud

        Gaudi 3 חוסך עד פי 3.35 בעלויות ומאיץ עד 43% לעומת Nvidia ב-IBM Cloud

        אירופה מבקשת עצמאות בתחום השבבים. המחשה: depositphotos.com

        האיחוד האירופי מכין את חוק השבבים 2.0 על יסוד “חשיבות אסטרטגית”

        קובי חנוך, מנכל ויביט נאנו. צילום יחצ

        לקראת ChipEx2025: העולם עובר ל-ReRAM, וויביט ננו היא כיום הספק העצמאי היחיד לטכנולוגיה זו

        Trending Tags

        • בישראל
          הצוות המוביל של NeuReality. משמאל לימין - סמנכ"ל VLSI יוסי קסוס, מנכ"ל משה תנך, CTO ליאור חרמוש, סמנכ"ל תפעול צביקה שמואלי. צילום - יוסי זליגר

          ניוריאליטי תציג ב- ChipEx2025 דרך למצות יותר את ה-GPU בעיבוד בינה מלאכותית, כדי להוזיל מאוד את עלויות השימוש

          ענבר דג סמנכ"לית מו"פ בחברת פונוניקס. צילום באדיבותה

          לקראת ChipEx2025: היהלום שבשבב

          Nano Dimension מפסיקה את פעילות Formatec ו-Admatec ומקרבת את Desktop Metal לפשיטת רגל

          Nano Dimension מפסיקה את פעילות Formatec ו-Admatec ומקרבת את Desktop Metal לפשיטת רגל

          פוסטר על שיתוף פעולה קודם בין וויביט ל-DB HiTek

          וויביט מתקדמת לקראת שלב הייצור: יצרנית השבבים הדרום-קוריאנית DB HiTek תציג שבבים המבוססים על טכנולוגיית הזיכרון ההתנגדותי

          פרופ׳ זיאד חנא, מנהל מרכזי הפיתוח של קיידנס בישראל. צילום יח"צ

          לקראת ChipEx2025: "הבינה המלאכותית יכולה להקפיץ קפיצת מדרגה את תהליך תכנון השבבים"

          הודו כמדינה טכנולוגית. אילוסטרציה: depositphotos.com

          אדאני מפסיקה זמנית את המשא ומתן עם טאוור סמיקונדקטור על פרויקט שבבים בן 10 מיליארד דולר בהודו

          Trending Tags

          • מדורים
            • אוטומוטיב
            • בינה מלאכותית (AI/ML)
            • בטחון, תעופה וחלל
            • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
            • ‫יצור (‪(FABs‬‬
            • ‫צב"ד‬
            • ‫שבבים‬
            • ‫רכיבים‬ (IOT)
            • ‫תוכנות משובצות‬
            • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
            • תקשורת מהירה
            • ‫‪FPGA‬‬
            • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
          • מאמרים ומחקרים
          • צ'יפסים
          • Chiportal Index
            • Search By Category
            • Search By ABC
          No Result
          View All Result
          Chiportal
          No Result
          View All Result

          בית מדורים אוטומוטיב ולנס פיתחה פתרון ייחודי לבעיית הבטיחות בנסיעה לאחור במשאיות כבדות ונגררים

          ולנס פיתחה פתרון ייחודי לבעיית הבטיחות בנסיעה לאחור במשאיות כבדות ונגררים

          מאת אבי בליזובסקי
          27 פברואר 2023
          in אוטומוטיב, בישראל
          חיישני ראות לאחור לרכב כבד. איור יחצ, ולנס

          חיישני ראות לאחור לרכב כבד. איור יחצ, ולנס

          Share on FacebookShare on TwitterLinkedinWhastsapp

          עד כה נהגי סמי טריילר נדרשו לרדת מהמשאית, לסקור את הסביבה ורק אז לבצע את הנסיעה לאחור על פי NHTSA, הרשות הפדרלית האמריקאית לבטיחות בדרכים, בסיכום 2021 נהרגו 5,601 איש מתאונות משאית בנסיעה לאחור, עלייה של 13% בהשוואה לשנה החולפת מעבר להצלת חיים, הפיתוח של ולנס אמור לעזור לתעשייה בגיוס נהגים חדשים, בזכות הפתרון הנוח שאינו דורש ירידה מהמשאית

          ולנס סמיקונדקטור (Valens Semiconductor, VLN:NYSE), ספקית מובילה של שבבים לתקשורת מהירה עבור תעשיות הרכב והאודיו-וידאו, מציגה פתרון טכנולוגי ייחודי להעברת וידאו למערכות בטיחות במשאיות, אשר יתן מענה לאחת מבעיות הבטיחות הקריטיות במשאיות כבדות עם נגרר – ראות בזמן נסיעה לאחור.

          כיום מתמודדים נהגי משאיות כבדות עם מגבלות ראות משמעותיות בזמן נסיעה לאחור. במשאיות עם נגרר אין מצלמות נסיעה לאחור, בגלל הקושי הטכנולוגי של העברת תמונת וידאו באיכות מספקת ללא Latency וזאת בשל האתגרים הנגזרים ממבנה המשאיות ואורך הכבילה הנדרשת. הטכנולוגיה של ולנס ייחודית בכך שהיא מאפשרת העברת קבצי וידאו באיכות גבוהה, ללא השהייה (zero-latency) גם במרחקים ארוכים במיוחד, תוך הבטחת איכות המידע וללא שגיאות. בזכות יכולת העברת המידע גם על דבי כבל הנחושת הפשוט ביותר, השבבים של ולנס הינם היחידים המאפשרים התקנת מצלמת נסיעה לאחור, פתרון בטיחותי המוכר משוק המכוניות הפרטיות, גם למשאיות כבדות עם נגרר, דבר שעד היום היה בלתי אפשרי. ולנס משתפת פעולה בנושא עם ספקית מערכות האלקטרוניקה האמריקאית לרכבים ולמשאיות  Stoneridge וצפויה להרחיב את הפצת הפתרון שלה בשווקים נוספים בעולם.

          "הפתרון שאנו עובדים עליו עבור שוק המשאיות הכבדות, מבוסס על סדרת השבבים VA6000 של ולנס ומאפשר חוויית נהיגה בטוחה יותר לנהגי משאיות עם נגרר ברחבי העולם", אומר גדעון בן צבי, מנכ"ל ולנס סמיקונדקטור. "בעזרת הטכנולוגיה הייחודית שלנו, אנחנו תורמים להפיכת הכבישים לבטוחים יותר, הן עבור נהגי המשאיות והן לאנשים ולכלי הרכב הסובבים אותם".  

          עפ"י הסקר האחרון שערך ה-NHTSA, הרשות הפדרלית האמריקאית לבטיחות בדרכים, בסיכום 2021 נהרגו כתוצאה מפגיעות משאית כבדה 5,601 בני אדם. עלייה של כ- 13% בהשוואה לשנה החולפת, ועלייה של עשרות אחוזים בעשור האחרון. כיום בנסיעה לאחור הפתרון היחיד שרלוונטי, בדיוק כמו לפני עשרות שנים – על הנהג לצאת החוצה ולבדוק מה נמצא מאחורי המשאית, מאחר והמראה האחורית במשאית אינה מספקת תמונה רחבה ובטוחה דיו.

          מעבר להצלת חיים, הפיתוח של ולנס אמור לעזור לתעשייה בגיוס נהגים חדשים, בזכות הפתרון הנוח שאינו דורש ירידה מהמשאית. כבר כיום הגיל הממוצע של נהג בארה"ב עומד על 55 עם מחסור אדיר של עשרות אלפי נהגים. חלק מהקשיים בגיוס נהגים חדשים נובעים גם מהקשיים הפיזיים שהתפקיד דורש, כולל עלייה וירידה מהמשאית הגבוהה בכל נסיעה לאחור.

          הפתרון הטכמולוגי של ולנס מתמודד בהצלחה עם שלושה אתגרים. הראשון, העברת מידע בין משאית לנגרר מאחור תוך חיבור  שתי יחידות תקשורת נפרדות, באחת מסביבות האלקטרומגנטיות הקשות בעולם (כבל הג'אמפר המתחבר ליחידות השונות). השבבים של ולנס מעבירים דאטה בתדירות נמוכה של 125Msps המסייע לשמור על סינגל חזק לאורך החיבור, בתוספת עיבוד אות דיגיטלי Digital Signal Processing (DSP) המספק את יכולת ההתמודדות הטובה ביותר בתעשייה עם רעשים אלקטרומגנטים.

          אתגר נוסף שולנס מפצחת הוא הדרישה לעבוד מעל תשתית של כבל קיים על מנת לשמר את היכולת לחבר ולנתק את הטריילר – תוך שמירה על יכולת להעביר וידאו בין הטריילר לקדמת המשאית. הפתרון של ולנס רץ למעשה על תשתית כבלים קיימת ושומר על יכולת להעביר דאטה על גבי תשתית קיימת בצילום אחורי, גם בסיום תהליך ייצור המשאיות (after-market).

          האתגר השלישי הוא המרחק אותו הסיגנל צריך לעבור במשאית כבדה וארוכה עם השלכה של המרחק על איכות הסיגנל. בזכות ה- DSP(עיבוד אותות דיגיטלי) הייחודי שלה, ולנס מצליחה להציע פתרון התומך בהפצת דאטה בקצב מהיר ונטול שגיאות במרחקים של עד 40 מטר, הישג חסר תקדים שמאפשר פתרון למשאיות שגודלן הסטנדרטי עד 16.2 מטר.

          ולנס מפתחת ומוכרת בשנים האחרונות את טכנולוגית השבבים המתקדמת בעולם לתקשורת מהירה בסביבת פנים הרכב. שבבים המותאמים לדרישות העתידיות בתעשייה ועומדים בתקני האיכות והבטיחות המחמירים בתחום. משפחת השבבים VA6000 של ולנס כבר נמצאים במכוניות מרצדס מאז שנת 2020 ומשדרגים את החיבוריות של מערכת הבידור והשמע של מרצדס MBUX. בנוסף, הדור החדש של השבבים של ולנס לשוק הרכב, VA7000, הפכו אותה לחברה הראשונה והיחידה בשוק המציעה מוצרים התומכים בתקן MIPI A-PHY לתקשורת וידאו מהירה וארוכת טווח בסביבת פנים הרכב, עובדה המקנה לה יתרון תחרותי משמעותי בשוק זה. מאז הוכרז תקן A-PHY להעברת וידאו בקצבים גבוהים ברכב על ידי ארגון התקנים MIPI בספטמבר 2020, הוא ממשיך לצבור מומנטום משמעותי בתעשייה. ב-2021 ארגון התקינה IEEE אימץ אותו גם כן, ובמקביל חברות אוטומוטיב גדולות עובדות על הטמעתו בפתרונות המתוכננים להיות מוצרי הדור הבא שלהן.

          הביצועים חסרי התקדים של מוצרי החברה יאפשרו ליצרניות הרכב לקדם את היכולות של מערכות העזר המתקדמות לנהג (ADAS), ולצעוד צעד נוסף בדרך לרכבי העתיד מבוססי תוכנה (Software Defined Vehicles).

          תגיות ולנס
          אבי בליזובסקי

          אבי בליזובסקי

          נוספים מאמרים

          קובי חנוך, מנכל ויביט נאנו. צילום יחצ
          אוטומוטיב

          לקראת ChipEx2025: העולם עובר ל-ReRAM, וויביט ננו היא כיום הספק העצמאי היחיד לטכנולוגיה זו

          אוטומוטיב

          CEVA זכתה במכרז של Nextchip: מחזק את מעמדה בשוק ה-ADAS

          מנכ
          אוטומוטיב

          לקראת ChipEx2025. קובי מרנקו, ארבה: כך מקצרים עשר שנים בפיתוח שבבי אוטומוטיב

          פתרון זכרונות לשימוש ברכב. איור: וויביט ננו
          אוטומוטיב

          וויביט: טכנולוגיית הזיכרון ההתנגדותי עברה בהצלחה את דרישות התקן המחמיר של מועצת האלקטרוניקה לרכבים

          הפוסט הבא
          מודם טאורוס של גילת. צילום יחצם יחצ

          גילת משיקה מודם לוויני חדש לשווקים צבאיים וממשלתיים

          כתיבת תגובה לבטל

          האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

          • הידיעות הנקראות ביותר
          • מאמרים פופולאריים

          הידיעות הנקראות ביותר

          • לקראת ChipEx2025: היהלום שבשבב
          • Cadence ו-TSMC מאיצות פיתוח שבבי AI ופתרונות אריזה מתקדמים
          • למרות מצב המלחמה: כנס ChipEx2025 יתקיים בתל אביב בשבוע הבא
          • האיחוד האירופי מכין את חוק השבבים 2.0 על יסוד…
          • ניוריאליטי תציג ב- ChipEx2025 דרך למצות יותר את…

          מאמרים פופולאריים

          • Neoclouds: הסטארט-אפים הזריזים המגדירים מחדש את…
          • היכונו לדור הרובוטים החדש: רובוטיקת בינה מלאכותית…
          • להוביל עם הלב: הכוח של ניהול ממוקד באדם בעידן הבינה…
          • הינן שחולם: לייצר ינות ישראלים ברמת סופר פרימיום
          • מהפך במערכות הניווט של המחר: האם שבבים חכמים יחליפו…

          השותפים שלנו

          לוגו TSMC
          לוגו TSMC

          לחצו למשרות פנויות בהייטק

          כנסים ואירועים

          כנסים ואירועים

          כנס ChipEx2025 יערך ב-13-14 במאי, 2025. הכנס מיועד לכל העוסקים בתעשיית הסמיקונדקטור  כולל מהנדסים, מומחים מקצועיים ובכירים.

          לחץ לפרטים

          הרשמה לניוזלטר של ChiPortal

          הצטרפו לרשימת הדיוור שלנו


            • פרסם אצלנו
            • עיקר החדשות
            • הצטרפות לניוזלטר
            • בישראל
            • צור קשר
            • צ'יפסים
            • Chiportal Index
            • TapeOut Magazine
            • אודות
            • מאמרים ומחקרים
            • תנאי שימוש
            • כנסים
            • אוטומוטיב
            • בינה מלאכותית
            • בטחון, תעופה וחלל
            • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
            • ‫יצור (‪(FABs‬‬
            • ‫צב"ד‬
            • ‫רכיבים‬ (IOT)
            • ‫שבבים‬
            • ‫תוכנות משובצות‬
            • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
            • ‫‪FPGA‬‬
            • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬

            השותפים שלנו

            כל הזכויות שמורות Chiportal (c) 2010 תנאי שימוש ומדיניות פרטיות

            דרונט דיגיטל - בניית אתרים, בניית אתרי וורדפרס, בניית אתרי סחר, חנות אינטרנטית, פיתוח אתרים

            No Result
            View All Result
            • עיקר החדשות
            • בישראל
            • מדורים
              • אוטומוטיב
              • בינה מלאכותית (AI/ML)
              • בטחון, תעופה וחלל
              • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
              • ‫יצור (‪(FABs‬‬
              • ‫צב"ד‬
              • ‫שבבים‬
              • ‫רכיבים‬ (IoT)
              • ‫תוכנות משובצות‬
              • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
              • ‫‪FPGA‬‬
              • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
              • תקשורת מהירה
            • מאמרים ומחקרים
            • צ'יפסים
            • כנסים
            • Chiportal Index
              • אינדקס חברות – קטגוריות
              • אינדקס חברות A-Z
            • אודות
            • הצטרפות לניוזלטר
            • TapeOut Magazine
            • צור קשר
            • ChipEx
            • סיליקון קלאב

            כל הזכויות שמורות Chiportal (c) 2010 תנאי שימוש ומדיניות פרטיות

            דרונט דיגיטל - בניית אתרים, בניית אתרי וורדפרס, בניית אתרי סחר, חנות אינטרנטית, פיתוח אתרים

            דילוג לתוכן
            פתח סרגל נגישות כלי נגישות

            כלי נגישות

            • הגדל טקסטהגדל טקסט
            • הקטן טקסטהקטן טקסט
            • גווני אפורגווני אפור
            • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
            • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
            • רקע בהיררקע בהיר
            • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
            • פונט קריאפונט קריא
            • איפוס איפוס