• אודות
  • כנסים ואירועים
  • צור קשר
  • הצטרפות לניוזלטר
  • TapeOut Magazine
  • ChipEx
  • סיליקון קלאב
  • Jobs
מבית
EN
Tech News, Magazine & Review WordPress Theme 2017
  • עיקר החדשות
    מנכ"ל אנבידיה ג'נסן הואנג בכנס CES 2025. צילום יחצ אנבידיה

    אנבידיה מדווחת על הכנסות שיא של 44 מיליארד דולר ברבעון הראשון

    רקל פינטו, מנהלת האקוסיסטם של TSMC בישראל. צילום: אבי בליזובסקי

    בלעדי! ראיון עם המנהלת החדשה של TSMC בישראל: "האקוסיסטם בישראל דינמי, חדשני ומחובר היטב להון סיכון"

    מיחשוב על באיחוד האירופי. איור אבי בליזובסקי באמצעות DALEE

    אירופה מתחייבת לשיתוף פעולה גלובלי בתעשיית השבבים

    מפעל 21 של TSMC באריזונה. צילום יחצ

    TSMC מזהירה: מכסי שבבים עלולים לסכן את ההשקעות באריזונה

    NVLink Fusion. צילום יחצ

    מהפכה במרכזי הנתונים: שיתוף פעולה אסטרטגי בין מארוול לאנבידיה

    שת"פ אנבידיה-אינטל

    אנבידיה בחרה במעבדי Xeon 6 של אינטל למערכות הבינה המלאכותית החדשות שלה

    Trending Tags

    • בישראל
      רשתות תקשורת. איור: Image by TheAndrasBarta from Pixabay

      דרייבנטס מאתגרת את אנבידיה: זכתה בהזמנות בכמיליארד דולר

      יוסי מיוחס, מנכ"ל Xsight הציג בכנס TSMC פתרון חדש לעיבוד תשתיות ענן ובינה מלאכותית

      יוסי מיוחס, מנכ"ל Xsight הציג בכנס TSMC פתרון חדש לעיבוד תשתיות ענן ובינה מלאכותית

      פאנל הבכירים בכנס ChipEx2025. מימין לשמאל: שלמה גרדמן, דב מורן, פרקש נאריין ואורי תדמור. צילום: ניב קנטור

      ד"ר פרקש נאריין ב- ChipEx2025: “בלי סיליקון, AI היה נשאר מושג תיאורטי”

      מנכ"ל וויביט ננו קובי חנוך בכנס ChipEx2025. צילום: ניב קנטור.

      ReRAM – העתיד של הזיכרונות הבלתי־נדיפים במערכות על־שבב

      Zero ASIC משיקה פלטפורמת chiplets בענן לפיתוח שבבים ללא tape-out

      Zero ASIC משיקה פלטפורמת chiplets בענן לפיתוח שבבים ללא tape-out

      עמית קריג, סגן נשיא בכיר ומנהל מרכז הפיתוח אנבידיה ישראל. צילום יחצ

      NVIDIA מכפילה את מרכז המו"פ בתל אביב כחלק מהעמקת פעילותה בישראל

      Trending Tags

      • מדורים
        • אוטומוטיב
        • בינה מלאכותית (AI/ML)
        • בטחון, תעופה וחלל
        • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
        • ‫יצור (‪(FABs‬‬
        • ‫צב"ד‬
        • ‫שבבים‬
        • ‫רכיבים‬ (IOT)
        • ‫תוכנות משובצות‬
        • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
        • תקשורת מהירה
        • ‫‪FPGA‬‬
        • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
      • מאמרים ומחקרים
      • צ'יפסים
      • Chiportal Index
        • Search By Category
        • Search By ABC
      No Result
      View All Result
      Chiportal
      • עיקר החדשות
        מנכ"ל אנבידיה ג'נסן הואנג בכנס CES 2025. צילום יחצ אנבידיה

        אנבידיה מדווחת על הכנסות שיא של 44 מיליארד דולר ברבעון הראשון

        רקל פינטו, מנהלת האקוסיסטם של TSMC בישראל. צילום: אבי בליזובסקי

        בלעדי! ראיון עם המנהלת החדשה של TSMC בישראל: "האקוסיסטם בישראל דינמי, חדשני ומחובר היטב להון סיכון"

        מיחשוב על באיחוד האירופי. איור אבי בליזובסקי באמצעות DALEE

        אירופה מתחייבת לשיתוף פעולה גלובלי בתעשיית השבבים

        מפעל 21 של TSMC באריזונה. צילום יחצ

        TSMC מזהירה: מכסי שבבים עלולים לסכן את ההשקעות באריזונה

        NVLink Fusion. צילום יחצ

        מהפכה במרכזי הנתונים: שיתוף פעולה אסטרטגי בין מארוול לאנבידיה

        שת"פ אנבידיה-אינטל

        אנבידיה בחרה במעבדי Xeon 6 של אינטל למערכות הבינה המלאכותית החדשות שלה

        Trending Tags

        • בישראל
          רשתות תקשורת. איור: Image by TheAndrasBarta from Pixabay

          דרייבנטס מאתגרת את אנבידיה: זכתה בהזמנות בכמיליארד דולר

          יוסי מיוחס, מנכ"ל Xsight הציג בכנס TSMC פתרון חדש לעיבוד תשתיות ענן ובינה מלאכותית

          יוסי מיוחס, מנכ"ל Xsight הציג בכנס TSMC פתרון חדש לעיבוד תשתיות ענן ובינה מלאכותית

          פאנל הבכירים בכנס ChipEx2025. מימין לשמאל: שלמה גרדמן, דב מורן, פרקש נאריין ואורי תדמור. צילום: ניב קנטור

          ד"ר פרקש נאריין ב- ChipEx2025: “בלי סיליקון, AI היה נשאר מושג תיאורטי”

          מנכ"ל וויביט ננו קובי חנוך בכנס ChipEx2025. צילום: ניב קנטור.

          ReRAM – העתיד של הזיכרונות הבלתי־נדיפים במערכות על־שבב

          Zero ASIC משיקה פלטפורמת chiplets בענן לפיתוח שבבים ללא tape-out

          Zero ASIC משיקה פלטפורמת chiplets בענן לפיתוח שבבים ללא tape-out

          עמית קריג, סגן נשיא בכיר ומנהל מרכז הפיתוח אנבידיה ישראל. צילום יחצ

          NVIDIA מכפילה את מרכז המו"פ בתל אביב כחלק מהעמקת פעילותה בישראל

          Trending Tags

          • מדורים
            • אוטומוטיב
            • בינה מלאכותית (AI/ML)
            • בטחון, תעופה וחלל
            • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
            • ‫יצור (‪(FABs‬‬
            • ‫צב"ד‬
            • ‫שבבים‬
            • ‫רכיבים‬ (IOT)
            • ‫תוכנות משובצות‬
            • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
            • תקשורת מהירה
            • ‫‪FPGA‬‬
            • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
          • מאמרים ומחקרים
          • צ'יפסים
          • Chiportal Index
            • Search By Category
            • Search By ABC
          No Result
          View All Result
          Chiportal
          No Result
          View All Result

          בית מדורים אוטומוטיב ולנס פיתחה פתרון ייחודי לבעיית הבטיחות בנסיעה לאחור במשאיות כבדות ונגררים

          ולנס פיתחה פתרון ייחודי לבעיית הבטיחות בנסיעה לאחור במשאיות כבדות ונגררים

          מאת אבי בליזובסקי
          27 פברואר 2023
          in אוטומוטיב, בישראל
          חיישני ראות לאחור לרכב כבד. איור יחצ, ולנס

          חיישני ראות לאחור לרכב כבד. איור יחצ, ולנס

          Share on FacebookShare on TwitterLinkedinWhastsapp

          עד כה נהגי סמי טריילר נדרשו לרדת מהמשאית, לסקור את הסביבה ורק אז לבצע את הנסיעה לאחור על פי NHTSA, הרשות הפדרלית האמריקאית לבטיחות בדרכים, בסיכום 2021 נהרגו 5,601 איש מתאונות משאית בנסיעה לאחור, עלייה של 13% בהשוואה לשנה החולפת מעבר להצלת חיים, הפיתוח של ולנס אמור לעזור לתעשייה בגיוס נהגים חדשים, בזכות הפתרון הנוח שאינו דורש ירידה מהמשאית

          ולנס סמיקונדקטור (Valens Semiconductor, VLN:NYSE), ספקית מובילה של שבבים לתקשורת מהירה עבור תעשיות הרכב והאודיו-וידאו, מציגה פתרון טכנולוגי ייחודי להעברת וידאו למערכות בטיחות במשאיות, אשר יתן מענה לאחת מבעיות הבטיחות הקריטיות במשאיות כבדות עם נגרר – ראות בזמן נסיעה לאחור.

          כיום מתמודדים נהגי משאיות כבדות עם מגבלות ראות משמעותיות בזמן נסיעה לאחור. במשאיות עם נגרר אין מצלמות נסיעה לאחור, בגלל הקושי הטכנולוגי של העברת תמונת וידאו באיכות מספקת ללא Latency וזאת בשל האתגרים הנגזרים ממבנה המשאיות ואורך הכבילה הנדרשת. הטכנולוגיה של ולנס ייחודית בכך שהיא מאפשרת העברת קבצי וידאו באיכות גבוהה, ללא השהייה (zero-latency) גם במרחקים ארוכים במיוחד, תוך הבטחת איכות המידע וללא שגיאות. בזכות יכולת העברת המידע גם על דבי כבל הנחושת הפשוט ביותר, השבבים של ולנס הינם היחידים המאפשרים התקנת מצלמת נסיעה לאחור, פתרון בטיחותי המוכר משוק המכוניות הפרטיות, גם למשאיות כבדות עם נגרר, דבר שעד היום היה בלתי אפשרי. ולנס משתפת פעולה בנושא עם ספקית מערכות האלקטרוניקה האמריקאית לרכבים ולמשאיות  Stoneridge וצפויה להרחיב את הפצת הפתרון שלה בשווקים נוספים בעולם.

          "הפתרון שאנו עובדים עליו עבור שוק המשאיות הכבדות, מבוסס על סדרת השבבים VA6000 של ולנס ומאפשר חוויית נהיגה בטוחה יותר לנהגי משאיות עם נגרר ברחבי העולם", אומר גדעון בן צבי, מנכ"ל ולנס סמיקונדקטור. "בעזרת הטכנולוגיה הייחודית שלנו, אנחנו תורמים להפיכת הכבישים לבטוחים יותר, הן עבור נהגי המשאיות והן לאנשים ולכלי הרכב הסובבים אותם".  

          עפ"י הסקר האחרון שערך ה-NHTSA, הרשות הפדרלית האמריקאית לבטיחות בדרכים, בסיכום 2021 נהרגו כתוצאה מפגיעות משאית כבדה 5,601 בני אדם. עלייה של כ- 13% בהשוואה לשנה החולפת, ועלייה של עשרות אחוזים בעשור האחרון. כיום בנסיעה לאחור הפתרון היחיד שרלוונטי, בדיוק כמו לפני עשרות שנים – על הנהג לצאת החוצה ולבדוק מה נמצא מאחורי המשאית, מאחר והמראה האחורית במשאית אינה מספקת תמונה רחבה ובטוחה דיו.

          מעבר להצלת חיים, הפיתוח של ולנס אמור לעזור לתעשייה בגיוס נהגים חדשים, בזכות הפתרון הנוח שאינו דורש ירידה מהמשאית. כבר כיום הגיל הממוצע של נהג בארה"ב עומד על 55 עם מחסור אדיר של עשרות אלפי נהגים. חלק מהקשיים בגיוס נהגים חדשים נובעים גם מהקשיים הפיזיים שהתפקיד דורש, כולל עלייה וירידה מהמשאית הגבוהה בכל נסיעה לאחור.

          הפתרון הטכמולוגי של ולנס מתמודד בהצלחה עם שלושה אתגרים. הראשון, העברת מידע בין משאית לנגרר מאחור תוך חיבור  שתי יחידות תקשורת נפרדות, באחת מסביבות האלקטרומגנטיות הקשות בעולם (כבל הג'אמפר המתחבר ליחידות השונות). השבבים של ולנס מעבירים דאטה בתדירות נמוכה של 125Msps המסייע לשמור על סינגל חזק לאורך החיבור, בתוספת עיבוד אות דיגיטלי Digital Signal Processing (DSP) המספק את יכולת ההתמודדות הטובה ביותר בתעשייה עם רעשים אלקטרומגנטים.

          אתגר נוסף שולנס מפצחת הוא הדרישה לעבוד מעל תשתית של כבל קיים על מנת לשמר את היכולת לחבר ולנתק את הטריילר – תוך שמירה על יכולת להעביר וידאו בין הטריילר לקדמת המשאית. הפתרון של ולנס רץ למעשה על תשתית כבלים קיימת ושומר על יכולת להעביר דאטה על גבי תשתית קיימת בצילום אחורי, גם בסיום תהליך ייצור המשאיות (after-market).

          האתגר השלישי הוא המרחק אותו הסיגנל צריך לעבור במשאית כבדה וארוכה עם השלכה של המרחק על איכות הסיגנל. בזכות ה- DSP(עיבוד אותות דיגיטלי) הייחודי שלה, ולנס מצליחה להציע פתרון התומך בהפצת דאטה בקצב מהיר ונטול שגיאות במרחקים של עד 40 מטר, הישג חסר תקדים שמאפשר פתרון למשאיות שגודלן הסטנדרטי עד 16.2 מטר.

          ולנס מפתחת ומוכרת בשנים האחרונות את טכנולוגית השבבים המתקדמת בעולם לתקשורת מהירה בסביבת פנים הרכב. שבבים המותאמים לדרישות העתידיות בתעשייה ועומדים בתקני האיכות והבטיחות המחמירים בתחום. משפחת השבבים VA6000 של ולנס כבר נמצאים במכוניות מרצדס מאז שנת 2020 ומשדרגים את החיבוריות של מערכת הבידור והשמע של מרצדס MBUX. בנוסף, הדור החדש של השבבים של ולנס לשוק הרכב, VA7000, הפכו אותה לחברה הראשונה והיחידה בשוק המציעה מוצרים התומכים בתקן MIPI A-PHY לתקשורת וידאו מהירה וארוכת טווח בסביבת פנים הרכב, עובדה המקנה לה יתרון תחרותי משמעותי בשוק זה. מאז הוכרז תקן A-PHY להעברת וידאו בקצבים גבוהים ברכב על ידי ארגון התקנים MIPI בספטמבר 2020, הוא ממשיך לצבור מומנטום משמעותי בתעשייה. ב-2021 ארגון התקינה IEEE אימץ אותו גם כן, ובמקביל חברות אוטומוטיב גדולות עובדות על הטמעתו בפתרונות המתוכננים להיות מוצרי הדור הבא שלהן.

          הביצועים חסרי התקדים של מוצרי החברה יאפשרו ליצרניות הרכב לקדם את היכולות של מערכות העזר המתקדמות לנהג (ADAS), ולצעוד צעד נוסף בדרך לרכבי העתיד מבוססי תוכנה (Software Defined Vehicles).

          תגיות ולנס
          אבי בליזובסקי

          אבי בליזובסקי

          נוספים מאמרים

          קובי חנוך, מנכל ויביט נאנו. צילום יחצ
          אוטומוטיב

          לקראת ChipEx2025: העולם עובר ל-ReRAM, וויביט ננו היא כיום הספק העצמאי היחיד לטכנולוגיה זו

          אוטומוטיב

          CEVA זכתה במכרז של Nextchip: מחזק את מעמדה בשוק ה-ADAS

          מנכ
          אוטומוטיב

          לקראת ChipEx2025. קובי מרנקו, ארבה: כך מקצרים עשר שנים בפיתוח שבבי אוטומוטיב

          פתרון זכרונות לשימוש ברכב. איור: וויביט ננו
          אוטומוטיב

          וויביט: טכנולוגיית הזיכרון ההתנגדותי עברה בהצלחה את דרישות התקן המחמיר של מועצת האלקטרוניקה לרכבים

          הפוסט הבא
          מודם טאורוס של גילת. צילום יחצם יחצ

          גילת משיקה מודם לוויני חדש לשווקים צבאיים וממשלתיים

          כתיבת תגובה לבטל

          האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

          • הידיעות הנקראות ביותר
          • מאמרים פופולאריים

          הידיעות הנקראות ביותר

          • אנבידיה בחרה במעבדי Xeon 6 של אינטל למערכות הבינה…
          • יוסי מיוחס, מנכ"ל Xsight הציג בכנס TSMC פתרון…
          • מהפכה במרכזי הנתונים: שיתוף פעולה אסטרטגי בין מארוול…
          • ד"ר פרקש נאריין ב- ChipEx2025: “בלי סיליקון, AI…
          • ReRAM – העתיד של הזיכרונות הבלתי־נדיפים במערכות על־שבב

          מאמרים פופולאריים

          • Neoclouds: הסטארט-אפים הזריזים המגדירים מחדש את…
          • היכונו לדור הרובוטים החדש: רובוטיקת בינה מלאכותית…
          • הינן שחולם: לייצר ינות ישראלים ברמת סופר פרימיום
          • להוביל עם הלב: הכוח של ניהול ממוקד באדם בעידן הבינה…
          • מהפך במערכות הניווט של המחר: האם שבבים חכמים יחליפו…

          השותפים שלנו

          לוגו TSMC
          לוגו TSMC

          לחצו למשרות פנויות בהייטק

          כנסים ואירועים

          כנסים ואירועים

          כנס ChipEx2025 יערך ב-13-14 במאי, 2025. הכנס מיועד לכל העוסקים בתעשיית הסמיקונדקטור  כולל מהנדסים, מומחים מקצועיים ובכירים.

          לחץ לפרטים

          הרשמה לניוזלטר של ChiPortal

          הצטרפו לרשימת הדיוור שלנו


            • פרסם אצלנו
            • עיקר החדשות
            • הצטרפות לניוזלטר
            • בישראל
            • צור קשר
            • צ'יפסים
            • Chiportal Index
            • TapeOut Magazine
            • אודות
            • מאמרים ומחקרים
            • תנאי שימוש
            • כנסים
            • אוטומוטיב
            • בינה מלאכותית
            • בטחון, תעופה וחלל
            • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
            • ‫יצור (‪(FABs‬‬
            • ‫צב"ד‬
            • ‫רכיבים‬ (IOT)
            • ‫שבבים‬
            • ‫תוכנות משובצות‬
            • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
            • ‫‪FPGA‬‬
            • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬

            השותפים שלנו

            כל הזכויות שמורות Chiportal (c) 2010 תנאי שימוש ומדיניות פרטיות

            דרונט דיגיטל - בניית אתרים, בניית אתרי וורדפרס, בניית אתרי סחר, חנות אינטרנטית, פיתוח אתרים

            No Result
            View All Result
            • עיקר החדשות
            • בישראל
            • מדורים
              • אוטומוטיב
              • בינה מלאכותית (AI/ML)
              • בטחון, תעופה וחלל
              • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
              • ‫יצור (‪(FABs‬‬
              • ‫צב"ד‬
              • ‫שבבים‬
              • ‫רכיבים‬ (IoT)
              • ‫תוכנות משובצות‬
              • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
              • ‫‪FPGA‬‬
              • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
              • תקשורת מהירה
            • מאמרים ומחקרים
            • צ'יפסים
            • כנסים
            • Chiportal Index
              • אינדקס חברות – קטגוריות
              • אינדקס חברות A-Z
            • אודות
            • הצטרפות לניוזלטר
            • TapeOut Magazine
            • צור קשר
            • ChipEx
            • סיליקון קלאב

            כל הזכויות שמורות Chiportal (c) 2010 תנאי שימוש ומדיניות פרטיות

            דרונט דיגיטל - בניית אתרים, בניית אתרי וורדפרס, בניית אתרי סחר, חנות אינטרנטית, פיתוח אתרים

            דילוג לתוכן
            פתח סרגל נגישות כלי נגישות

            כלי נגישות

            • הגדל טקסטהגדל טקסט
            • הקטן טקסטהקטן טקסט
            • גווני אפורגווני אפור
            • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
            • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
            • רקע בהיררקע בהיר
            • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
            • פונט קריאפונט קריא
            • איפוס איפוס