אנו שמחים לארח במדור “חמש עם …” את סמדר דוד, המנכ"לית הצעירה והמוכשרת של חברת ההזנק ונטי אנליטיקס (Vanti Analytics). בראיון בלעדי ל-Chiportal אומרת סמדר: "השימוש בפלטפורמה שלנו אינו מצריך ידע בדאטה סיינס והתובנות קלות להבנה וליישום, כך שדי מהר ניתן לראות שיפור ביעילות היצור (Yields) ומצד שני לשחרר את קויי היצור כדי להגדיל את הפרודוקטיביות". לפניכם הראיון המלא עם סמדר דוד:
1. אז מהי בדיוק הטכנולוגיה שפיתחה ונטי אנליטיקס?
מדובר בפתרון תוכנה המבוסס על פלטפורמת SaaS ומיועד לאפשר ליצרני שבבים ומערכות אלקטרוניות לשפר את יעילות היצור שלהם תוך שהוא עושה שימוש בבינה מלאכותית כדי לנתח נתונים המתקבלים מרצפת היצור ומגלה תקלות בשלב מוקדם בתהליך היצור (Early Fault Detection). הפתרון המתקדם של ונטי מאפשר ליצרנים לשפר דרמטית את הזמן הדרוש כדי להגיע לייצור סדרתי, לחסוך בעלויות חומרי הגלם ולהגדיל את תפוקת קויי היצור שלהם.
2. האם מדובר בפתרון מדף?
מצד אחד אנחנו מספקים פלטפורמה מוכנה אך יחד עם זאת תופרים את הפתרון לכל לקוח ובתוך כמה ימים מתאימים את המערכת שלנו לקוו היצור היחודי לו. עלות המערכת היא כמה עשרות אלפי דולרים אך היא יכולה להביא לחסכון של מאות אלפי דולר ואולי אף למליונים כך שקל להצדיק את תועלתה לעומת עלותה. יחד עם זאת, השימוש בפלטפורמה שלנו אינו מצריך ידע בדאטה סיינס והתובנות קלות להבנה וליישום, כך שדי מהר ניתן לראות שיפור ביעילות היצור ((Yields) ומצד שני לשחרר את קווי היצור כדי להגדיל את הפרודוקטיביות.
3. מהיכן הנסיון והידע שלכם בתחום מורכב זה?
שנינו, ניר אוסירוף שהקים את החברה ביחד איתי ואני, עבדנו בחברת אינוביז שם התוודענו לאתגרי היצור אותם חווים מפתחי שבבים ומערכות אלקטרוניות. פיתוח הפתרון שלנו התבסס על נסיונינו ועל צרכים שלמדנו כי הם משותפים ליצרני שבבים רבים. חשוב לנו לפתח פלטפורמה שיכולת ההטמעה שלה תהיה זריזה וקלה ותאפשר ללקוחותינו לזהות כשלים מראש ובכך לשפר בצורה ניכרת את מערך התפעול שלהם.
4. כיצד השפיעה הקורונה על פעילותכם?
בסה"כ אנחנו חברה צעירה עם 9 עובדים בלבד וגילינו כי העובדים מעדיפים לעבוד מהמשרד. לכן אנחנו עובדים ארבעה ימים בשבוע מהמשרד ורק יום אחד מאפשרים לעובדים לעבוד מהבית. אנחנו כמובן מתחשבים בצרכים של עובדים שיש להם ילדים צעירים בבית ומשתדלים להיות גמישים ככל האפשר. יחד עם זאת שמחנו לגלות כי כשאפשר, העובדים מעדיפים לחזור לאינטראקציה אנושית במשרד.
5. ומה בנושא גיוס לקוחות, כספים ועובדים? האם גם פעיליות כאלה אפשר לקדם בתקופת הקורונה?
בהחלט כן. מצד אחד, כנסים פיזיים ששימשו בעבר מקור חשוב לאיתור לקוחות פוטנציאלים לא מתקיימים וכנסים וירטואלים אינם מספקים את אותה החוויה. מצד שני, המשקיעים שלנו מסייעים לנו להגיע ללקוחות וכולם יותר פתוחים לסגור עסקאות גם ללא פגישות פיזיות. גם בנושא גיוס, סבב הגיוס הנוכחי (של 4.5 מליון דולר) נעשה רובו בזום ולמשל כל הקשר עם קרן True Ventures היה באמצעות המדיות הדיגיטליות מבלי שנפגשנו פיזית עם המשקיעים כלל. כרגע משהשלמנו את ההשקעה אנחנו מתכוונים להקדיש זמן ותשומת לב לגיוס אנשים טובים כולל מפתחי תוכנה ומדעני נתונים ( Data Scientists).