החיישנים מיועדים למערכות עזר לנהג ולרכבים אוטונומיים * הפיתוח מבוסס על פלטפורמת הסיליקון פוטוניקס
טאואר סמיקונדקטור, הודיעה אמש (ב') על טכנולוגיה חדשנית לחיישני LiDAR המיועדים לשוק הרכב. טכנולוגיה זו מאפשרת פיתוח וייצור חיישני LiDAR ללא רכיבים נעים (solid-state LiDAR) בעלי רמת ביצועים גבוהה ובגודל קומפקטי במיוחד. חיישנים אלו מיועדים לשילוב במערכות עזר מתקדמות לנהג (Advanced Driver-Assistance Systems – ADAS) וכן ברכבים אוטונומיים. טכנולוגיית לידר היא חשובה מאוד עבור שוק הרכב – היא מאפשרת מדידת מרחק על ידי הארת המטרה בקרן לייזר ושמה נגזר משילוב המילים אור (Light) ומכ"ם (Radar).
הפיתוח החדש מבוסס על פלטפורמת הסיליקון פוטוניקס Silicon Photonics (SiPho) המתקדמת של טאואר ונעשה בשילוב עם המחלקה להנדסת אלקטרוניקה ומחשבים מאוניברסיטת דרום קליפורניה (University of Southern California – USC), אשר הצליחה לפתח ולייצר שבב המשלב מערך של מאות אנטנות אופטיות, עם מספר רב של רכיבים נוספים, ומאפשר הדמיית תלת-ממד מדויקת של המרחב ללא כל רכיבים נעים. בנוסף, פרמטרים רבים בהם רזולוציה, המרחק הנסרק ואופני הסקירה, ניתנם כולם לתכנות המותאם לכלי הרכב ובכך מתאפשרת מדידה אמינה במיוחד של הסביבה הנסרקת. כמו כן אורך הגל עליו פועל החיישן הופך אותו לעמיד במיוחד לתנאי תאורה סביבתיים משתנים.
"אנו גאים מאוד על שיתוף הפעולה והפיתוח של טכנולוגיה מתקדמת זו לשוק חיישני ה LiDAR. פיתוחים מסוג זה הם אשר מאפשרים רכבים אוטונומיים אמינים ובטיחותיים ומהווים את הבסיס עליו ענף זה יוכל להבנות ולהתפתח. אנו מאמינים כי רק בהתבסס על מחקר מעמיק ופיתוחים מסוג זה ניתן להביא לשוק טכנולוגיות פורצות דרך המאפשרות לשנות את פני העולם." אמר ד"ר אד פרייסלר, מנהל פיתוח בכיר (טכנולוגיית RF&HPA) בטאואר.
בנוסף לעבודה המשותפת עם טאואר, נתמך מחקר זה גם על ידי טויוטה, סמסונג ומחלקות הנדסה נוספות באוניברסיטת USC.