כך אומר ג'ורג' הולץ, מנכ"ל חברת comma.ai, המיצרת את מערכת ההפעלה לנהיגה עצמית עבור טסלה
"טסלה צריכה למכור את שבבי מחשבי הנהיגה העצמית בשוק ולהתחרות באנבידיה". כך אומר ג'ורג' הולץ, מנכ"ל חברת comma.ai, המיצרת את מערכת ההפעלה לנהיגה עצמית עבור טסלה . כמו כן הוא מציע לטסלה למכור גם את מחשבי העל המשמשים לאימונים ולהתחרות באנבידיה ובגוגל
comma.ai שואפת להיות עבור טסלה כמו אנדרואיד או מערכת ההפעלה iOS של אפל, אבל עבור טכנולוגיית נהיגה עצמית. על מנת לפתח את הטכנולוגיה שלה, חברת הסטארט-אפ מסתמכת על מחשבים רבי עוצמה המופעלים על ידי ענקית השבבים Nvidia.
עד לאחרונה, טסלה הייתה באותו מצב והשתמשה בשבבים של Nvidia, אבל יצרנית הרכב פיתחה "שבב נהיגה עצמית מלאה" משלה, הידוע גם בשם מחשב הנהיגה העצמית Hardware 3.0 (HW 3.0). טסלה שכרה צוות של מתכנני שבבים מפורסמים, כולל ג'ים קלר, כדי לעצב את השבב.
טסלה טוענת לשיפור בפקטור של 21 לעומת חומרת הדור הקודם שלה – טסלה אוטופיילוט, שהופעלה על ידי אנבידיה, במונחים של עיבוד פריימים לשניה תוך עליה קטנה בצריכת החשמל.
טסלה גם מפתחת מחשב-על משלה, המכונה דג'ו, כדי לאמן את הרשתות העצביות שלה לנהיגה עצמית. הולץ טוען כי אנבידיה בעצם נהנית ממונופול כשמדובר באימון כלי רכב לנהיגה עצמית: "בעיקרון יש היום שתי אפשרויות להתאמן. האפשרויות שלכם אנבידיה או גוגל. גוגל היא לא אופציה אמיתית מאחר ש-TPUs שלהם נגישים רק דרך Google Cloud. תוך תנאים של הגדלת שירות. אולי הם ישנו את זה אבל כיום המפתח חייב לומר מראש כי הוא אמור להשתמש ב ב-Google Cloud ML לאימון כלי רכב אוטונומיים ולא לעשות כל דבר אחר שמתחרה בגוגל ללא רשותם מראש.
הולץ הוסיף כי פעם הוא אהב את אנבידיה, אבל הוא מאמין שהחברה השתנתה הרבה בשנים האחרונות בעקבות ההצלחה הפיננסית שלה.