מתוך הכרה באתגרים העומדים בפני תעשיית המוליכים למחצה, יונדאי הודיעה לאחרונה כי היא תייצר מוליכים למחצה לרכב משלה כדי לסייע בהבטחת שרשרת האספקה שלה עצמה בתחום הרכב החשמלי, שהוא צרכן שבבים גדול פי 3 לעומת כלי רכב רגילים
מתוך הכרה באתגרים הרבים העומדים בפני ספקי מוליכים למחצה, יונדאי הודיעה לאחרונה כי תייצר מוליכים למחצה משלה ברמת רכב. כדי לייצר את החלק, יונדאי הנחתה את חטיבת המוליכים למחצה שלה, יונדאי מוביס, להתמקד בפיתוח וייצור מוליכים למחצה לרכבים חשמליים.
המתחים והזרמים הגדולים הכרוכים בסוללות של רכבים חשמליים מחייבים שימוש במוליכים למחצה בהספק גבוה, ומקסום היעילות בהתקנים כאלה עוזר להרחיב את טווח הנסיעה של הרכב החשמלי. בהתחשב בכך שיותר מ-90% מהמוליכים למחצה לרכב בעולם מיוצרים על ידי שש חברות בלבד (כולל רנסאס ו-NXP), המהלך של יונדאי יסייע להעביר את הייצור לחברות דרום קוריאניות, מה שלא רק תומך בשרשראות אספקה מקומיות אלא גם מפחית את התלות של יצרני רכב דרום קוריאנים בספקים זרים.
יונדאי גם ציינה כי בעוד שמוליכים למחצה חשמליים היו המוקד העיקרי, היא בוחנת גם פיתוח פלטפורמות להאצת בינה מלאכותית. האופי המורכב יותר ויותר של כלי רכב והשימוש בבינה מלאכותית משובצת דורשים מוליכים למחצה מתקדמים, אך ההפרעה לשרשרת האספקה של המוליכים למחצה מקשה על עסקים לפתח טכנולוגיות כאלה.
כלי רכב חשמליים מושפעים במיוחד מהמחסור במוליכים למחצה בעוד שרוב התעשיות הושפעו מהמחסור במוליכים למחצה, מגזר הרכב הושפע במיוחד בשל העלייה המחודשת הפתאומית של ייצור מכוניות וחוסר היכולת של יצרניות השבבים לייצר רכיבים ברמה הדרושה לכלי רכב בזמן.
מכוניות מודרניות אמורות להיות משולבות עם אלקטרוניקה, עד שהן נחשבות יותר למחשבים מאשר לכלי רכב. אבל כלי רכב חשמליים כוללים כ-500 עד 1,000 מוליכים למחצה לרכב (בערך פי שלושה ממספר כלי הרכב בעלי מנועי בעירה). לפיכך, אין זה מפתיע שרכבים חשמליים פגיעים במיוחד למחסור במוליכים למחצה.
כלי רכב חשמליים דורשים סוללות הזקוקות למעגלי טעינה, קירור בסוללות מסופק על ידי מאווררים חשמליים, כל מערכות המנוע והשימוש המוגבר בתכונות מודרניות כגון זיהוי התנגשות ובקרת שיוט משופרת דורשים יכולת עיבוד אינטנסיבית. לפיכך, כלי רכב חשמליים תלויים מאוד בתנודות השוק ברכיבים אלקטרוניים החורגים מעבר למוליכים למחצה. ההערכה היא שחברות נוספות המתמחות בכלי רכב חשמליים יפנו לפיתוח עצמאי של שבבים.