כך עולה דוח המוליכים למחצה לתחום החשמל בענף הרכב של חברת המחקר Omdia המעריך כי הירידה תגיע לשיעור של 16%. לפני הקורונה נחזה כי בשנת 2020 השוק הרלוונטי ייעלה
מגיפת COVID-19 זורעת הרס במכירות מוליכים למחצה לרכב, כאשר הביקוש לכלי רכב מנועיים ננמצא בירידה הוא גורם גם לירידה בשוק השבבים המיועדים אליו ב – 16 אחוזים בשנת 2020.
ההכנסות מוליכים למחצה המשמשים ביישומי רכב בשנת 2020 יירדו ל – 9.1 מיליארד דולר לעומת 10.8 מיליארד דולר בשנת 2019, כך לפי דוח המוליכים למחצה בענף הרכב של חברת המחקר Omdia .
"שנת 2020 הייתה צפויה להחיות מחדש את שוק המוליכים למחצה לתחום האנרגיה של הרכב", אמר קווין אנדרסון, מוביל תחום למוליכים למחצה חשמליים, רכב ותעשייה עבור אומדיה. "עם זאת, מגיפת COVID-19 גרמה לסגירת רוב מפעלי ההרכבה של המכניות למשך כמה שבועות – תחילה בסין ואחר כך בכל רחבי העולם. במקביל, הביקוש לרכבים חדשים נפל כאשר סוכנויות נסגרו, ולאחר שהקונים הפוטנציאליים מקומות עבודה או ספגו הפחתת שכר באזורים רבים של העולם. "
אפילו המפעלים שנפתחו מחדש אינם פועלים במלוא יכולתם, בגלל מחסור ברכיבים ובהפחתה במספר העובדים בקווי הייצור בשל הצורך ליישם את הריחוק החברתי. כתוצאה מכך, כיום צפוי ייצורם של פחות מ – 70 מיליון מכוניות השנה, ירידה של יותר מ – 20 אחוזים לעומת שנת 2019.
התקני מוליכים למחצה חשמליים, כולל שבבי כוח דיסקרטיים, מודולי כוח ומעגלים משולבים לכוח (IC) הולכים ונכנסים לכל מערכות האלקטרוניקה לרכב. אימוץ נרחב זה הצביע על צמיחה שנתית חזקה באחוזים חד ספרתיים גבוהים בשנים האחרונות.
עם זאת, ב-2019 המגמה התהפכה. מלחמת הסחר המתמשכת בין סין לארה"ב שלוותה במכסים הדדיים והצמטקות כלכלות איזוריות הפחיתו את הרכבת הרכבים וגרמו לשוק המוליכים למחצה לתחום החשמל לרכב לירידה של אחוז אחד לעומת 2018.