סיפיה, המפתחת טכנולוגיות לניטור פנים הרכב מצטרפת לבורסה בת"א והשלימה גיוס של 68 מיליון ש"ח לפיתוח מערכות לניטור הנהגים, המשולבות בשבבים של חברות כמו מובילאיי ומשלימות את התמונה של פנים הרכב עם זו שבחוץ
חברת סיפיה, חברת הזנק מובילה בתחומה, המפתחת, משווקת ומוכרת טכנולוגיות ומוצרים מתקדמים לניטור פנים הרכב, מדווחת כי השלימה בהצלחה הנפקה ראשונית לציבור (IPO) וגייסה 68 מיליון ש"ח. החברה צפויה להתחיל להיסחר בבורסה לניירות ערך בתל אביב תחת הסימול "ספיה".
אוריון חיתום והנפקות הובילו את ההנפקה. רואי החשבון טל נאור וגיא פרמינגר מ-PwC ליוו את ההנפקה. מור לנגרמן שימשו כיועצי החברה לטובת ההנפקה.
משנת 2019 ממוקדת סיפיה בתחום הרכב. מוצר הדגל של החברה, Driver Sense, עושה שימוש בטכנולוגיות ראייה ממוחשבת ובינה מלאכותית המוגנת במעל ל- 70 פטנטים. הטכנולוגיה מאפשרת לזהות סממנים חזותיים כגון עפעפיים, אישונים, כיוון מבט ועוד, ומתרגמת אותם למשמעות הפיזיולוגית של מצב הנהג (עייפות, הסחות דעת, דיבור בטלפון ועוד) ובכך מאפשרת התראות ופעולות מצילות חיים.
Driver Sense הוא מוצר תוכנה, המיועד להטמעה ברכבים חדשים. בהקשר זה פונה סיפיה בעיקר ליצרניות הרכב והחברה זכתה עד כה בחוזי יצור המקיפים 17 דגמים שונים של רכבים, עבור ארבע יצרניות רכב מובילות המשווקות את דגמי הרכבים שלהן בארצות הברית ובסין. החברה נמצאת בשלבי ייצור סדרתי בחלק מהדגמים, וצופה שכבר בשנת 2022 כל הדגמים לגביהם נחתמו חוזים יעברו לייצור סדרתי. צפי ההכנסות מהסכמים חתומים לאורך חיי הפרויקט מסתכם כבר עתה בכ-80 מיליון דולר, בהתאם להיערכות הייצור של לקוחות החברה.
סיפיה צומחת במהירות והכנסותיה במחצית הראשונה של 2021 הסתכמו בכ-2.6 מיליון דולר, ומייצגות זינוק של פי 3 ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. עם כניסת הרגולציות בתחום ה-DMS, המכרזים גדלים בקצב מואץ ובהתאם גם חדירת טכנולוגיית ה-DMS.
לסיפיה שיתוף פעולה אסטרטגי עם חברת מובילאיי במסגרתו החברה ו-Mobileye משתתפות במספר מכרזים בהם מוצר ה-Driver Sense משולב בשבב של .Mobileye השילוב בין ה-Driver Sense למוצר של Mobileye, מציע, להערכת החברה, פתרון בעלויות נמוכות יחסית למוצרים האחרים הקיימים בשוק, ועשוי לאפשר לחברה להגיע לנתחי שוק משמעותיים יותר.
בשיחה עם Chiportal אומר מנכ"ל סיפיה דוד טולוב: "השילוב של מערכות התוכנה שלו (DMS) המנתחות את התנהגות הנהג ברכיבים שבעיקר מיועדים למערכות ADAS נותן יתרון בטיחותי הרבה גבוה יותר.
בהודעה דיווחתם על שיתוף פעולה עם מובילאיי שתשלב את המוצר Driver Sense בשבב של מובילאיי, אתה יכול לפרט?
לא מדובר רק במובילאיי, זה שוק שהולך ומתפתח. העולם מבין היום שיש בכך צורך ואיגוד יצרני הרכב בארה"ב פרסם המלצה לשלב מערכות ניטור הנהג בכל רכב ברמת אוטונומיה 2 פלוס. אם אותה מערכת יודעת מה קורה מחוץ לרכב וכיצד מתנהג הנהג בתוך הרכב, הדבר מגדיל את הבטיחות.
אם אתה נוסע בכביש מהיר ומסתכל ימינה ושמלאה סימן שאתה לא מרוכז. בתוך העיר אתה צריך להסתכל ימינה ושמאלה כדי לראות אם הולך רגל או רוכב קורקינט עומדים להכנס לכביש. מי שנותן את האינפורמציה על המתרחש בכביש אלה מערכות ה-ADAS. לדוגמה המערכות המטפלות שמירת הנתיבים חייבות לדעת מה מצבו של הנהג ואם הנהג חולם המערכת צריכה להיות רגישה יותר. זה התחיל ברגולציה וממשיך בשילוב של מערכות ADAS עם מערכות ניטור הנהג.
למה החלטתם להנפיק דווקא בבורסה בתל אביב?
"אנחנו חברה ישראלית, מרכז הפעילות שלנו נמצא בארץ. היום הבורסה הרבה יותר פתוחה לחברות הייטק. לגדל חברה שצריכה גם לטפל ביום יום וגם לדבר על העתיד וגם לטפל בהנפקה, אם היינו מנפיקים בנאסדק היה דורש מאמץ עוד יותר גדול. לדוגמה חלק מהצוות היה צריך לעבור לארה"ב ולכן העדפנו את ישראל בשלב ראשון. צריכים להיות גאים במה שיש לנו בארץ. יש פלטפורמה שעובדת ושמאפשרת לחברות כמונו לגדול.
הביקוש בתחום בו פועלת סיפיה נובע ממגמת חקיקה ותקינת בטיחות שהחלה באירופה, המסדירות את חובת השימוש בפתרונות DMS לשנים הקרובות. הארגון האירופי להערכת בטיחות של כלי רכב חדשים (Euro NCAP), אשר נחשב לסמן הימני בתחום הבטיחות, הוסיף לדרישותיו מערכת לניטור נהג כחלק מדירוג הבטיחות של רכבים. הדרישות המקיפות ביותר של ה-Euro NCAP בתחום תיכנסנה לתוקף בשנת 2025. הפרלמנט של האיחוד האירופי אימץ את הדרישה לניטור נהג כתנאי הכרחי לרישוי רכב חדש, כך שתחל באופן מדורג בין השנים 2024 ל- 2026.
המוצר השני של סיפיה, ה-Cipia-FS10, הוא מכשיר לניטור נהג המיועד לציי רכב. המכשיר מספק לנהג הרכב המסחרי התראות מצילות חיים, תוך שהוא מעניק למנהל הצי תובנות, המאפשרות לנהל את הצי באופן חכם ויעיל יותר. ה-Cipia-FS10 מוצע לספקיות של פתרונות טלמטריה וניהול ציי רכב מתחילת 2021, וכבר נמצא בבדיקה אצל עשרות לקוחות פוטנציאליים, ואף זכה להזמנות ראשונות.
דוד טולוב מנכ"ל סיפיה מסר: "ההנפקה תחזק משמעותית את המעמד העסקי והתחרותי שלנו ותאפשר לסיפיה להמשיך את מגמת הצמיחה, ולספק מענה לביקוש הגובר לפתרונות DMS מתקדמים. תמורת ההנפקה תסייע לנו גם בבחינת רכישות אסטרטגיות וקידום שיתופי פעולה נוספים. אני מבקש להודות לעובדי החברה, לקוחותיה, למשקיעים שליוו וממשיכים ללוות אותנו לאורך הדרך, וכמובן למשקיעים החדשים שהצטרפו אלינו. אנו מחויבים לפעול להמשך צמיחת החברה, להשאת ערך למשקיעים, ולהוביל טכנולוגית במתן מענה לדרישות שוק ניטור פנים הרכב העולמי".
פרופ' אלי טלמור, יו"ר הדירקטוריון, הוסיף: "הטכנולוגיה של סיפיה לניטור פנים הרכב היא מהמתקדמות בעולם, ואינה עונה רק על צרכים רגולטורים קיימים, אלא מהווה אבן פינה לחוויות הנוסעים ומונטיזציה של מידע מתא הנוסעים, עבור הפלטפורמות העתידיות של רכבים אוטונומיים ותחבורה שיתופית."