אאודי, בנטלי, למבורגיני ופורשה יעשו שימוש בטכנולוגיה זו על מנת להשיק במהירות אפשרויות נהיגה חדשניות עבור פורטפוליו המותגים שלהן * מובילאיי תספק שכבת טכנולוגיה נוספת לנהיגה אוטונומית עבור רכבים מסחריים של פולקסווגן
קבוצת פולקסווגן הודיעה על שיתוף פעולה אסטרטגי עם מובילאיי, להאצה משמעותית של מאמצי הפיתוח שלה בתחום פתרונות הנהיגה האוטונומית. פולקסווגן מעמיקה את השותפות שלה עם מובילאיי בתחום זה. יחד, שתי החברות ישיקו פתרונות נהיגה אוטונומיים חדשים לייצור סדרתי. מובילאיי תספק פתרונות טכנולוגיים לנהיגה אוטונומית חלקית וגבוהה, המבוססת על מערכות מובילאיי SuperVision ומובילאיי Chaufeur.
בעתיד, מותגי אאודי, בנטלי, למבורגיני ופורשה ישתמשו בטכנולוגיות הללו להציג במהירות אפשרויות פרימיום חדשות לנהיגה בפרוטפוליו הדגמים שלהם, על פני סוגי מערכות ההנעה השונות. אלו יכללו מערכות סיוע מתקדמות לנהיגה בכבישים מהירים ואזורים עירוניים, כגון עקיפה אוטומטית בכבישים מהירים מרובי מסלולים באזורים מורשים ובתנאים מתאימים, עצירה אוטומטית ברמזורים ובתמרורי עצור ותמיכה במחלפים וכיכרות. בנוסף, מובילאיי תספק שכבה טכנולוגית נוספת לנהיגה אוטונומית עבור הרכבים המסחריים האוטונומיים של קבוצת פולקסווגן. בטווח הארוך, קבוצת פולקסווגן מתכוונת להסתמך על מערכת כוללת בפיתוח פנימי: שותפויות עם בוש וקוולאקום ,עם הורייזון רובוטיקס בסין יימשכו. כל מערכות הסיוע לנהג יבוססו על ארכיטקטורת התוכנה המפותחת על ידי חברת Cariad של קבוצת פולקסווגן.
"המטרה שלנו היא להציע ללקוחותינו את המוצרים המובילים בעולם עם הטכנולוגיה החדשנית ביותר" אמר אוליבר בלום, מנכ"ל קבוצת פולקסווגן ופורשה AG. "אפשרויות חדשות של נהיגה אוטונומית ישפרו משמעותית את הנוחות והבטיחות. האפשרויות הללו, שיותאמו למותגים ולמוצרים שלנו, יהפכו כל נסיעה לחוויה אישית ואינדיבידואלית. מובילאיי היא שותפה מהשורה הראשונה ויחד נעצב את עתיד עולם הרכב".
קבוצת פולקסווגן ומובילאיי משתפות פעולה בתחום מערכות סיוע לנהיגה מזה זמן מה. בעתיד, מובילאיי תספק טכנולוגיה לאפשרות נהיגה אוטונומית בדרגה 2 (נהיגה אוטונומית חלקית) בתוך קבוצת פולקסווגן. כשטכנולוגיה זו תהייה זמינה, בכפוף לגבולות תפעול מוגדרות ובאזורים מוגדרים, נהגים יורשו להסיר את ידיהם מההגה אך יהיו חייבים להישאר ערניים למצב הדרך ומוכנים להתערב בכל זמן. בנוסף, פולקסווגן עובדת עם מובילאיי על פתרונות נהיגה אוטונומית בדרגה 3 (נהיגה אוטונומית גבוהה). ברמה הזו, הרכב יוכל לקחת מהנהג את פעולות הנהיגה באזורים מוגדרים ותחת גבולות תפעול מוגדרות, כשהנהג לא נדרש לנטר את המערכת באופן רציף. פולקסווגן ומובילאיי מפתחות יחד את הטכנולוגיות הללו למערכות חוצות מותגים.
בנוסף, מובילאיי תציע פונקציות מסוימות המוכנות לייצור עבור ארכיטקטורת התוכנה המתקדמת E3 1.2. הארכיטקטורה החדשה מנוהלת על ידי Cariad ותוטמע בהדרגתיות בקבוצה על ידי אאודי, בנטלי, למבורגיני ופורשה. כחלק מאסטרטגיית המוצר, המותגים יחליטו על הפריסה הספציפית של המערכות ויתאימו אותן לחוויית הנהיגה הייחודית של כל מותג.
כמו-כן, מובילאיי תספק עבור הרכבים המסחריים של פולקסווגן תוכנה וחומרה להשגת פתרונות נהיגה אוטונומית רמה 4 (נהיגה אוטונומית מלאה, בכפוף לגבולות תפעול מוגדרות ובאזורים מוגדרים). פולקסווגן ADMT, חברה בת של פולקסווגן, תטמיע את הטכנולוגיה הזו בפלטפורמה החשמלית המבוססת על פולקסווגן Buzz ID.. מטרת פולקסווגן ADMT היא להביא רכבי ID. Buzz אוטונומיים לייצור סדרתי עבור שירותי הסעה ותחבורה.
"אנו גאים לעבוד בצמוד לקבוצת פולקסווגן ולהפוך את עתיד הנהיגה לבטוח, אוטונומי ומתגמל יותר" אמר פרופ' אמנון שעשוע, נשיא ומנכ"ל מובילאיי. "באמצעות הפרויקטים הללו, אנו רואים את קבוצת פולקסווגן מובילה את התעשייה בהנגשת טכנולוגיית מערכות עזר לנהיגה מתקדמת מונעת בינה מלאכותית לצרכנים ברחבי העולם, ופיתוח שירותים חדשים עם כלי רכב אוטונומיים".
קבוצת פולקסווגן מחדדת את אסטרטגיית הפיתוח שלה למערכות סיוע לנהיגה
פולקסווגן מבהירה את חלוקת משימות הפיתוח עבור מערכות סיוע מתקדמות לנהג, בין חדשנות המתבצעת בתוך החברה לבין שיתוף פעולה עבור ארכיטקטורות התוכנה החדשות E3 1.2 ו-E3 2.0, לטובת ייעול תהליכים והפחתת מורכבות. עם שותפים אסטרטגיים כמובילאיי, קבוצת פולקסווגן מאיצה את הפיתוח המהיר של ארכיטקטורת E3 1.2 בעוד שבטווח הארוך, הקבוצה תסתמך על פיתוח עצמי לפתרונות נהיגה אוטונומית, בכל מותגי הקבוצה.
עבור ארכיטקטורת התוכנה העתידית E3 2.0, קבוצת פולקסווגן מתכננת לרכז את המשאבים ואחריות הפיתוח ב-Cariad, חברת התוכנה שלה. יחד עם בוש, Cariad מכוונת לפתח עבור הקבוצה מערכת מלאה. מערכת זו תשולב בפלטפורמת המכטרוניקה העתידית הכל-חשמלית, הדיגיטלית המלאה והניתנת להרחבה של הקבוצה (SSP).
"אנו מחדדים את אסטרטגיית הפיתוח שלנו למערכות עזר מתקדמות לנהיגה במקביל להגברת מיקוד הלקוחות שלנו. אנו מתרכזים בביצוע מהיר ואמין", אמר מיכאל שטיינר, ראש מחקר ופיתוח בקבוצת פולקסווגן וחבר הנהלה, מחקר ופיתוח בפורשה AG.