• אודות
  • כנסים ואירועים
  • צור קשר
  • הצטרפות לניוזלטר
  • TapeOut Magazine
  • ChipEx
  • סיליקון קלאב
  • Jobs
מבית
EN
Tech News, Magazine & Review WordPress Theme 2017
  • עיקר החדשות
    מטה אינטל בסנטה קלרה קליפורניה. אילוסטרציה: depositphotos.com

    אינטל מפטרת 5,000 עובדים נוספים בארה"ב כחלק ממדיניות "התייעלות אגרסיבית"

    שבב Jericho3-AI של ברודקום. צילום יחצ

    ברודקום ביטלה את המפעל בספרד – תמרור אזהרה לאירופה בשאיפתה לעצמאות שבבים

    מנכ"ל אנבידיה ג'נסן הואנג בכנס קומפיוטקס טאיוואן, 2023. צילום יחצ

    מנכ"ל אנבידיה מבקש רישיון לחדש את מכירת שבבי H20 לסין ומודיע על GPU חדש שתואם לרגולציות

    לוגו איגוד חברות השבבים -SIA

    הדוח השנתי של SIA: התאוששות הענף וחשש מהמכסים

    קיימות בתעשיית הטכנולוגיה. אילוסטרציה: depositphotos.com

    דו"ח חדש: ייצור שבבים ומרכזי נתונים חייבים לעבור לקיימות – לפני שהרגולציה תכפה זאת

    מיזוג MIPS לתוך גלובל פאונדריז. צילום יחצ גלובל פאונדריז.

    GlobalFoundries רוכשת את MIPS: מהפך בתעשיית שבבי ה־RISC

    Trending Tags

    • בישראל
      השקעות בהייטק הישראלי. נשארו למרבה המזל יציבות גם בזמן המלחמה. אילוסטרציה: depositphotos.com

      דוח חצי שנתי של סטארט־אפ ניישן: גידול חד בהשקעות הון סיכון וחזרה לעסקאות ענק

      מצלמת עומק של Realsense. צילום יחצ - אינטל

      RealSense נפרדת מאינטל והופכת לחברה עצמאית: נדב אורבך יכהן כמנכ"ל

      מערכת להחזרת שבבים שיוצרו על הירח לכדור הארץ. איור: אינטואיטיב מאשינס

      דרור בין: "הרחבת אנבידיה בצפון – הבעת אמון עמוקה בהייטק הישראלי"

      פרופ' אמנון שעשוע בהרצאה בכנס CES 2023. צילום: אבי בליזובסקי

      אינטל מוכרת מניות של מובילאיי בהיקף של 900 מיליון דולר תרד מ-88% ל-80% בעלות

      הלוויין דרור 1. איור: התעשייה האווירית

      שיגור מוצלח ללוויין הישראלי "דרור 1": צעד אסטרטגי לחיזוק ריבונות התקשורת של ישראל

      מנכ"ל אנבידיה ג'נסן הואנג "נכנס" לתוך המטהוורס. צילום יחצ

      אנבידיה חצתה את רף ה-4 טריליון דולר ובונה את עתיד ה-AI מישראל

      Trending Tags

      • מדורים
        • אוטומוטיב
        • בינה מלאכותית (AI/ML)
        • בטחון, תעופה וחלל
        • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
        • ‫יצור (‪(FABs‬‬
        • ‫צב"ד‬
        • ‫שבבים‬
        • ‫רכיבים‬ (IOT)
        • ‫תוכנות משובצות‬
        • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
        • תקשורת מהירה
        • ‫‪FPGA‬‬
        • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
      • מאמרים ומחקרים
      • צ'יפסים
      • Chiportal Index
        • Search By Category
        • Search By ABC
      No Result
      View All Result
      Chiportal
      • עיקר החדשות
        מטה אינטל בסנטה קלרה קליפורניה. אילוסטרציה: depositphotos.com

        אינטל מפטרת 5,000 עובדים נוספים בארה"ב כחלק ממדיניות "התייעלות אגרסיבית"

        שבב Jericho3-AI של ברודקום. צילום יחצ

        ברודקום ביטלה את המפעל בספרד – תמרור אזהרה לאירופה בשאיפתה לעצמאות שבבים

        מנכ"ל אנבידיה ג'נסן הואנג בכנס קומפיוטקס טאיוואן, 2023. צילום יחצ

        מנכ"ל אנבידיה מבקש רישיון לחדש את מכירת שבבי H20 לסין ומודיע על GPU חדש שתואם לרגולציות

        לוגו איגוד חברות השבבים -SIA

        הדוח השנתי של SIA: התאוששות הענף וחשש מהמכסים

        קיימות בתעשיית הטכנולוגיה. אילוסטרציה: depositphotos.com

        דו"ח חדש: ייצור שבבים ומרכזי נתונים חייבים לעבור לקיימות – לפני שהרגולציה תכפה זאת

        מיזוג MIPS לתוך גלובל פאונדריז. צילום יחצ גלובל פאונדריז.

        GlobalFoundries רוכשת את MIPS: מהפך בתעשיית שבבי ה־RISC

        Trending Tags

        • בישראל
          השקעות בהייטק הישראלי. נשארו למרבה המזל יציבות גם בזמן המלחמה. אילוסטרציה: depositphotos.com

          דוח חצי שנתי של סטארט־אפ ניישן: גידול חד בהשקעות הון סיכון וחזרה לעסקאות ענק

          מצלמת עומק של Realsense. צילום יחצ - אינטל

          RealSense נפרדת מאינטל והופכת לחברה עצמאית: נדב אורבך יכהן כמנכ"ל

          מערכת להחזרת שבבים שיוצרו על הירח לכדור הארץ. איור: אינטואיטיב מאשינס

          דרור בין: "הרחבת אנבידיה בצפון – הבעת אמון עמוקה בהייטק הישראלי"

          פרופ' אמנון שעשוע בהרצאה בכנס CES 2023. צילום: אבי בליזובסקי

          אינטל מוכרת מניות של מובילאיי בהיקף של 900 מיליון דולר תרד מ-88% ל-80% בעלות

          הלוויין דרור 1. איור: התעשייה האווירית

          שיגור מוצלח ללוויין הישראלי "דרור 1": צעד אסטרטגי לחיזוק ריבונות התקשורת של ישראל

          מנכ"ל אנבידיה ג'נסן הואנג "נכנס" לתוך המטהוורס. צילום יחצ

          אנבידיה חצתה את רף ה-4 טריליון דולר ובונה את עתיד ה-AI מישראל

          Trending Tags

          • מדורים
            • אוטומוטיב
            • בינה מלאכותית (AI/ML)
            • בטחון, תעופה וחלל
            • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
            • ‫יצור (‪(FABs‬‬
            • ‫צב"ד‬
            • ‫שבבים‬
            • ‫רכיבים‬ (IOT)
            • ‫תוכנות משובצות‬
            • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
            • תקשורת מהירה
            • ‫‪FPGA‬‬
            • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
          • מאמרים ומחקרים
          • צ'יפסים
          • Chiportal Index
            • Search By Category
            • Search By ABC
          No Result
          View All Result
          Chiportal
          No Result
          View All Result

          בית מדורים אוטומוטיב נציגי חברות טכנולוגיות בטיחות לרכב: ישראל תאבד עליונות בתחום אם לא תאפשר לנסות טכנולוגיות

          נציגי חברות טכנולוגיות בטיחות לרכב: ישראל תאבד עליונות בתחום אם לא תאפשר לנסות טכנולוגיות

          מאת אבי בליזובסקי
          14 דצמבר 2020
          in אוטומוטיב, בישראל
          מכונית אוטונומית. המחשה: depositphotos.com

          מכונית אוטונומית. המחשה: depositphotos.com

          Share on FacebookShare on TwitterLinkedinWhastsapp

          מנהלת תחום שירותי המיפוי במובילאיי, אלכס קגנוב, אמרה בדיון שהתקיים אתמול (ב') בוועדת הכלכלה של הכנסת כי צריך לשדרג משמעותית את תשתיות, בעיקר בתוך הערים, כדי לאפשר לנצל טוב יותר את מערכות הבטיחות שכבר קיימות היום ברכבים * נציגת משרד המשפטים, תמרה לב, הוסיפה כי אין רגולציה שעוצרת את הטכנולוגיה. מצד שני, אמרה, "צריך לבדוק שהרכב האוטונומי בטוח מספיק,

          ועדת הכלכלה של הכנסת דנה אתמול (ב') בהטמעת טכנולוגיות מצילות חיים בכבישים ובחינת התקדמות הטמעת השימוש ברכב אוטונומי בישראל. הישיבה התקיימה לבקשת ח"כ בועז טופורובסקי, שניהל את הדיון, ולבקשת ח"כ עינב קאבלה וח"כ חמד עמאר, שהסבירו כי הטמעת אמצעים טכנולוגיים ושימוש ברכב אוטונומי יכולים להציל חיי אדם. ח"כ טופורובסקי אף אמר כי הקטל בדרכים בסוף השבוע מדגיש את הצורך בהטמעת השימוש בטכנולוגיה, שיכולה הייתה להוביל לתוצאות פחות קשות בתאונות האחרונות ולשנות גורלן של משפחות שלמות.

          ח"כ חמד עמאר הוסיף כי גם בשבוע שעבר נהרגו שני תינוקות בתאונות חצר, ששימוש בטכנולוגיה פשוטה של מצלמה יכול היה למנוע. ח"כ עינב קאבלה אמרה כי לרגולציה יש קצב משלה וחוסר ההלימה בינה לבין ההתקדמות הטכנולוגית מייצר פערים, ובתחום כמו בטיחות בדרכים המשמעות היא חיי אדם. היא קראה למנהלי ציי רכבים שלא לחסוך בבטיחות ולרכוש רכבים בטיחותיים גם אם הם יקרים יותר. ח"כ אימאן ח'טיב יאסין ציינה כי מדובר בנושא שגובה חיי אדם יותר מכל מלחמה אחרת, והמדינה שמתגאה בהיותה סטארט אפ ניישן, לא נותנת את המשקל הראוי לשימוש בטכנולוגיה.

          בדיון השתתפו נציגים של חברות טכנולוגיה רבות, בהן מובילאיי, סייברוואן, יאנדקס ועוד שאמרו כי דרוש שינוי בחקיקה כדי להטמיע טכנולוגיות חדשות, ובירכו על תזכיר חוק שהפיץ משרד התחבורה באוגוסט האחרון. נציגת חברת יאנדקס, יבגניה מוגילבסקי אמרה כי ישראל מאבדת את מקומה כסטארט אפ ניישן, שמאפשרת ניסויים מתקדמים ברכבים האוטונומיים, וביקשה לקדם את החקיקה בעניין.

          מנכ"ל סייברוואן, אורי גלבוע, אמר כי החברה בקשר עם משרד התחבורה והוא פועל, אך הקצב לא מתאים למהירות שבה הדברים קורים והטכנולוגיות משתנות. סמנכ"ל חברת א.ד.י מערכות, מוטי קוסובסקי, אמר כי בתאונות האחרונות היו מעורבים רכבים ישנים יחסית, שיכול להיות שאם היו מותקנות בהן מערכות התראה על התנגשות או סטייה מנתיב הן היו יכולות למנוע את התאונות. לדבריו, ניתן להנגיש מערכות כאלה כבר מחר בבוקר אם הרגולציה תאפשר, וזה יכול לחסוך בחיי אדם.

          מנהלת תחום שירותי המיפוי במובילאיי, אלכס קגנוב, אמרה כי צריך לשדרג משמעותית את תשתיות, בעיקר בתוך הערים, כדי לאפשר לנצל טוב יותר את מערכות הבטיחות שכבר קיימות היום ברכבים. סגנית ראש עיריית תל אביב, מיטל להבי, אמרה כי העתיד כבר הגיע לעיר, בה כבר יש שימוש ברכב אוטונומי מדרגה 4 ומקודם שימוש ברכב אוטונומי מדרגה 5. לדבריה, השימוש ברכב אוטונומי צריך להיות קודם כל לתחבורה ציבורית.

          ראש תחום רגולציה וממשל ברשות החדשות, מאיה עזריה, ציינה כי בארה"ב מתים כל שבוע מספר אנשים כמו בטיסה מסחרית אחת, ואם זה היה קורה בתעופה אז לא היו טיסות. היא הסבירה כי הרגולציה לא יכולה להקדים את הטכנולוגיה, אבל הרשות יכולה לסייע לרגולטור להחליף דיסקט. עם זאת, עזריה ציינה כי אף חברה בעולם עדיין לא הוציאה את הנהג מהמכונית, והטכנולוגיה עדיין לא בשלה לכך.

          סמנכ"ל חדשנות בנתיבי ישראל, הילה חדד, אמרה כי צריך להתאים את הכבישים לנהיגה אוטונומית, אך תקציב אחזקת הכבישים נשחק משמעותית. "בסוף בשביל להטמיע טכנולוגיה צריך תשתית סלחנית ובשביל זה צריך תקציב, אחרת יהיו טכנולוגיות מצוינות אבל כשרכב ייכנס לבור הוא יאבד שליטה ותקרה תאונה", אמרה. היא ציינה כי החברה מחליפה את התאורה ב-100 אלף עמודים, על מנת לאפשר תקשורת בדור הרביעי והחמישי ולהטמיע טכנולוגיות ניטור כביש חדשות. נציג האוצר, אריאל הבר, התייחס לטענה התקציבית ואמר: "הגענו לסיכום עם משרד התחבורה על תקציבי תחזוקה והם ניתנו במלואם".

          מנכ"לית הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, רחל טבת ויזל, אמרה כי צריך לעשות תהליך סדור של כל אחת מהטכנולוגיות, ולאפשר שימוש בהן. לדבריה, הורדת מהירות באזורים העירוניים היא קריטית להורדת מספר הנפגעים.

          מנהלת אגף הרכב במשרד התחבורה, עינת סגל, התייחסה לכל הדברים ואמרה כי לא מדובר ברגולציה רגילה, אלא בצורך לראייה הוליסטית ברמה לאומית, ואפילו בינלאומית. לדבריה, המשרד הקים ועדת היגוי בראשות המנכ"ל, עופר מלכה, אליו שותפים צוותי עבודה לנושאי הרגולציה, תקציב, משפט, נסיעות שיתופיות, מטענים ונסיעות בשכר וסייבר. סגל אף אמרה כי יש טכנולוגיות שאפשר לקדם בלי הרגולטור, וציינה כי המשרד כבר מתמרץ שימוש במערכות בטיחות חדשות.

          נציגת משרד המשפטים, תמרה לב, הוסיפה כי אין רגולציה שעוצרת את הטכנולוגיה. מצד שני, אמרה, "צריך לבדוק שהרכב האוטונומי בטוח מספיק, לוודא מי אחראי ברמה הפלילית, מה קורה עם המידע שהוא אוסף והאם הוא חשוף למתקפות סייבר. לכן הצענו להתחיל קודם בחקיקה שתאפשר ניסוי".

          ח"כ טופורובסקי סיכם את הדיון ואמר כי הוועדה דורשת, עד סוף החודש, עדכון על קידום החקיקה להטמעת הרכב האוטונומי ועדכון מחברת נתיבי ישראל על הניסויים. כמו כן הוא ביקש ממשרד התחבורה לבחון את הרגולציה באירופה, ולהתאים את הרגולציה בישראל להתפתחויות, ומרשות שוק ההון, הביטוח והחיסכון לבחון, עם חברות הביטוח, כיצד לתמרץ נהגים להתקין מערכות בטיחות ברכבם.

          עוד ביקש ח"כ טופורובסקי ממשרד התחבורה, לקדם קורות קוראים לשימוש בטכנולוגיות המונעות היסח דעת, שכחת ילדים והתראה על רכבים בשטחים מתים. בנוסף התבקש המשרד, יחד עם הרלב"ד, לבחון קמפיין לעידוד התקנת אמצעים טכנולוגיים, ולבחון חיוב התקנת מערכות בטיחות ברכבים ומתן תמריצים נוספים לשם כך. לסיום ביקש ח"כ טופורובסקי מהממשלה לקבוע יעד לשימוש תחבורה אוטונומית שיתופית ונגישה.

          אבי בליזובסקי

          אבי בליזובסקי

          נוספים מאמרים

          פרופ' אמנון שעשוע בהרצאה בכנס CES 2023. צילום: אבי בליזובסקי
          אוטומוטיב

          אינטל מוכרת מניות של מובילאיי בהיקף של 900 מיליון דולר תרד מ-88% ל-80% בעלות

          MOIA - רכבים אוטונמיים מבוססי מכ
          אוטומוטיב

          מובילאיי במרכז מהפכת הרובוטקסי של פולקסווגן: תניע את צי ההסעות האוטונומיות של אובר בלוס אנג'לס

          רכב אוטונומי בדרגה 3. צילום BMW ואינוויז
          אוטומוטיב

          אינוביז חתמה על הסכם פיתוח עם אחת מחמש יצרניות הרכב הגדולות בעולם

          מנכ
          אוטומוטיב

          NXP השלימה את רכישת TTTech Auto תמורת 625 מיליון דולר – ומזרזת את מהפכת הרכב מבוסס התוכנה

          הפוסט הבא
          MyEye 2. צילום יחצ, אורקם

          אורקם של מייסדי מובילאיי צפויה להנפיק בנאסד"ק לפי שווי של 2.5 מיליארד דולר

          כתיבת תגובה לבטל

          האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

          • הידיעות הנקראות ביותר
          • מאמרים פופולאריים

          הידיעות הנקראות ביותר

          • אינטל מוכרת מניות של מובילאיי בהיקף של 900 מיליון…
          • RealSense נפרדת מאינטל והופכת לחברה עצמאית: נדב…
          • דרור בין: "הרחבת אנבידיה בצפון – הבעת אמון…
          • דו"ח חדש: ייצור שבבים ומרכזי נתונים חייבים…
          • הדוח השנתי של SIA: התאוששות הענף וחשש מהמכסים

          מאמרים פופולאריים

          • היתרון הישראלי בסכסוך האיראני – לוחמה מדויקת…
          • ענבר דג – דג נדיר בתעשיית השבבים
          • מסטארטאפ ניישן לסמיקונדקטור ניישן: כיצד הפכה ישראל…
          • מקרה קלרנה : האם הרומן עם הבינה מלאכותית הסתיים בבגידה?
          • אתגרי תכנון שבבים ב – 1.8 ננומטר

          השותפים שלנו

          לוגו TSMC
          לוגו TSMC

          לחצו למשרות פנויות בהייטק

          כנסים ואירועים

          כנסים ואירועים

          כנס ChipEx2025 יערך ב-13-14 במאי, 2025. הכנס מיועד לכל העוסקים בתעשיית הסמיקונדקטור  כולל מהנדסים, מומחים מקצועיים ובכירים.

          לחץ לפרטים

          הרשמה לניוזלטר של ChiPortal

          הצטרפו לרשימת הדיוור שלנו


            • פרסם אצלנו
            • עיקר החדשות
            • הצטרפות לניוזלטר
            • בישראל
            • צור קשר
            • צ'יפסים
            • Chiportal Index
            • TapeOut Magazine
            • אודות
            • מאמרים ומחקרים
            • תנאי שימוש
            • כנסים
            • אוטומוטיב
            • בינה מלאכותית
            • בטחון, תעופה וחלל
            • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
            • ‫יצור (‪(FABs‬‬
            • ‫צב"ד‬
            • ‫רכיבים‬ (IOT)
            • ‫שבבים‬
            • ‫תוכנות משובצות‬
            • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
            • ‫‪FPGA‬‬
            • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬

            השותפים שלנו

            כל הזכויות שמורות Chiportal (c) 2010 תנאי שימוש ומדיניות פרטיות

            דרונט דיגיטל - בניית אתרים, בניית אתרי וורדפרס, בניית אתרי סחר, חנות אינטרנטית, פיתוח אתרים

            No Result
            View All Result
            • עיקר החדשות
            • בישראל
            • מדורים
              • אוטומוטיב
              • בינה מלאכותית (AI/ML)
              • בטחון, תעופה וחלל
              • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
              • ‫יצור (‪(FABs‬‬
              • ‫צב"ד‬
              • ‫שבבים‬
              • ‫רכיבים‬ (IoT)
              • ‫תוכנות משובצות‬
              • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
              • ‫‪FPGA‬‬
              • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
              • תקשורת מהירה
            • מאמרים ומחקרים
            • צ'יפסים
            • כנסים
            • Chiportal Index
              • אינדקס חברות – קטגוריות
              • אינדקס חברות A-Z
            • אודות
            • הצטרפות לניוזלטר
            • TapeOut Magazine
            • צור קשר
            • ChipEx
            • סיליקון קלאב

            כל הזכויות שמורות Chiportal (c) 2010 תנאי שימוש ומדיניות פרטיות

            דרונט דיגיטל - בניית אתרים, בניית אתרי וורדפרס, בניית אתרי סחר, חנות אינטרנטית, פיתוח אתרים

            דילוג לתוכן
            פתח סרגל נגישות כלי נגישות

            כלי נגישות

            • הגדל טקסטהגדל טקסט
            • הקטן טקסטהקטן טקסט
            • גווני אפורגווני אפור
            • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
            • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
            • רקע בהיררקע בהיר
            • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
            • פונט קריאפונט קריא
            • איפוס איפוס