ברנס אמר את הדברים בראיון ל-CHIPORTAL לרגל פתיחת משרדי סניף החברה בישראל
בשבוע שעבר התקיים בקיסריה טקס הפתיחה של משרדי חברת טרדיין (Teradyne) בישראל. מדובר באחת מחברות הבדיקות הגדולות בעולם ובעלת נוכחת משמעותית בשוק הישראלי, אך רק כעת היא פתחה את המרכז הישראלי כדי להתקרב ללקוחות.
הצוות הישראלי מונה 12 מהנדסים ומנהלו העסקי הוא רז הרשקוביץ, בעל 20 שנות ניסיון בעולם הסמיקונדוקטור הישראלי, מבין את צרכי החברות המקומיות ושואף ליחסי שותפות עמן.
"אנחנו עובדים עם חברות רבות בישראל גדולות כקטנות. כולן חשובות עבורנו. יש בישראל פיתוחים של שבבים מתקדמים, אפילו בטכנולוגיות 3 ננומטר, וכל שבב כזה חייב לעבור בדיקות רבות לפני ייצורו ולאחריו.
טרדיין הוקמה ב-1960, שוק השבבים השתנה מאוד מאז, ובוודאי מעטות חברות השבבים ששרדו שישים שנה. "היינו הראשונים לעשות אוטומציה של בדיקות מוליכים למחצה. היום אנחנו מחזיקים כמעט את מחצית מהשוק העולמי. אנחנו בודקים הכל מזכרונות ועד למיחשוב מתקדם, כוח, מערכות סיוע לנהגים בתחום הרכב וכן בטכנולוגיות 3 ננומטר, MMWAVE, סיליקון קרביד ועוד. מהשבב ועד למערכת השלמה ומשלב הרעיון ועד למוצר. הבודקים שלנו מוודאים שמוצרים חדשים פועלים כראוי בפעם הראשונה, בכל פעם והיצע פתרונות האוטומציה התעשייתית שלנו מסייע ליצרנים לפתח ולספק מוצרים חדשים במהירות, ביעילות ובאופן חסכוני.
ישראל מושפעת מאוד מהמגמה של רכישות של חברות סטארטאפ קטנות ולאחר הרכישה הצוותים שלהם ממשיכים את היישום בחברות שקנו אותן. לטרדיין חשוב לעבוד עם חברות קטנות, לגרום להן להצליח ולעבוד גם עם החברות הגדולות.
חברות ישראליות שמפתחות מוצרים מתקדמים צריכות להכין את בדיקות המוצרים שיצאו לשוק בעוד שנתיים שלוש ואנחנו שותפים לכך. השוק הישראלי הוא כולו חדשנות ומאחר ואנחנו חברה חדשנית בעצמנו זה עובד טוב ביחד. השוק בישראל הכפיל את עצמו בחמש השנים האחרונות. יש פה פעילות השקעות של קרנות הון סיכון, מספר הסטרטאפים גדל מאוד, יש מומנטום לכך שתהיה יותר עבודה כאן. זה טוב לכולם.
כל שצומת התהליך מתקדמת יותר, כבר אי אפשר לבנות מערכות על DIE אחד, והחברות המקדמות את מורכבות המוצרים עוברות לייצור CHIPLETS. הרבה מהפיתוחים בטכנולוגיות המתקדמות נעשים כאן בארץ, בסטאטרטפים ובמעבדות ייחודיות של חברות הטכנולוגיה הגדולות (המבוססות על סטארטאפים שרכשו) לכן בנינו את המשרד החדש והבאנו אליו מיכשור מתקדם כך שכל לקוח גדול או קטן יוכל לקבל גישה וכמובן מומחיות טכנית. בנינו צוות מהנדסים הנמצאים בחזית הטכנולוגיה שיוכלו לעזור ללקוחות שלנו עם האתגרים החדשים שלהם.
כמי שמכסה את כל התעשייה אילו תחומים עכשיו נמצאים בצמיחה למרות הנפילה בשווקים?
ברנס: "אנו מרגישים ביקוש חזק יחסית בענפי הרכב והתעשייה, בעוד שווקי המיחשוב והניידות כרגע חלשים יותר. אחד התחומים שדוחף את גבול החדשנות הוא תחום מערכות ADAS מערכות אלה צומחות הן בכמות והן במורכבות. בתחום הזה יש פעילות חזקה בישראל, בין היתר כמובן בגלל נוכחותה של מובילאיי. לבדיקות רכב אנחנו מביאים את הנסיון שלנו בתחום הכוח החשמלי, וכן ברכיבים מסורתיים יותר כמו בקרי בלימה והגה, מערכות בידור ותקשורת אלחוטית."
"כל זאת כאשר אנחנו מדברים על הרכבים בעלי מנוע בעירה פנימית. במכוניות חשמליות תכולת השבבים גבוהה לפחות פי 5. המכוניות החשמליות הראשונות הן בשוק הגבוה, ולכן יש להן יכולות מתקדמות בניווט, בידור ועוד. עם הזמן, כאשר כל המכוניות תהיינה חשמליות ניתן מענה כולל. אנחנו פועלים בשני תחומים. התחום הראשון הוא מתח גבוה, כמו למשל באמצעות מערכות מבוססות סיליקון קרביד, שיאפשרו טעינה מהירה והתחום השני שצובר חשיבות הוא ניהול הסוללה כדי לשפר את טווח הנסיעה, את מספר סבבי ההטענה – דברים שמשפיעים על אורך חיי הרכב. יש הרבה חדשנות בתחומים הללו בנוסף לתחומים האחרים כמו תקשורת, בידור ונהיגה אוטונומית. זה הולך להיות תחום פנטסטי בעשור הקרוב כשאנחנו מתקרבים למטרה של 100% רכבים חשמליים כפי שדורש כעת האיחוד האירופי."
טרדיין היא חברה של מהנדסים. אין הרבה חברות בנות שישים בשוק הטכנולוגיה, אנחנו ממציאים את עצמנו כל פעם מחדש, עובדים עם חברות הנמצאות בחזית הטכנולוגיה ותמיד עם צפיה לייצור המוני, לא מוצרי נישה אלא מוצרים שישפיעו בגדול על העולם – ענן, רכב, טלפונים ניידים, שוק עצום של מכשירים אלקטרוניים. אין לך מושג מי יצמח – אנחנו עובדים עם הרבה חברות קטנות ועוזרים להם לצמוח. אנחנו השותפים שלהם.
האם יש גבול לחדשנות, הרי חוק מור מתחיל להאט ולהתקרב למגבלות הפיזיות?
"אני מספיק מבוגר וזוכר פעמים רבות שבהם העולם צפה שחוק מור ימות ותמיד נמצאו דרכים לעקוף את המכשולים ולהמשיך לחדש. אני בטוח שהגל הגדול של חדשנות בתעשיית השבבים ימשך. יש הרבה דרכים, למשל GAA , מיחשוב קוונטי, אינטגרציה אנכית, סיליקון פוטוניקס. יש הרבה כיווני חדשנות לתעשייה כדי להמשיך את המודל הייחודי. אף תעשיה אחרת לא הצליחה לספק מוצר טוב יותר וזול יותר כל שנה כמו תעשיית השבבים. אני בתעשייה הזו 40 שנה והיא עדיין חזקה ומתפתחת."