כך מתאר שי און, מנכ"ל Akeyless את החברה לניהול סודות וזהויות מכונה בעידן הבינה המלאכותית
בפורום מנכ״לי ההייטק Silicon Club התקיים השבוע מפגש נוסף, שנפתח בהרצאת אורח קצרה של שי און, מייסד ונשיא חברת Akeyless. און, יזם ותיק עם מעל שלושה עשורים של ניסיון בתעשיית הסייבר, הציג בפני משתתפי הפורום את החזון הטכנולוגי של החברה שהקים, המתמודדת עם אחת הבעיות הקריטיות ביותר של עולם ה-IT: ניהול זהויות לא אנושיות והגנה על נתונים בעידן הבינה המלאכותית.
בפורום מנכ״לי ההייטק Silicon Club שהתקיים השבוע הציג שי און, מייסד ונשיא חברת Akeyless.את החזון הטכנולוגי של החברה שהקים, המתמודדת עם אחת הבעיות הקריטיות ביותר של עולם ה-IT: ניהול זהויות לא אנושיות והגנה על נתונים בעידן הבינה המלאכותית.
און הסביר כי עולמות אבטחת המידע עברו שינוי יסודי. אם בעבר האיום המרכזי נגע למשתמשים אנושיים בעלי שם משתמש וסיסמה, הרי שכיום מוקד התקיפה עבר אל ה-machines – יישומים, שירותי ענן, ממשקי API, מאגרי נתונים ואפליקציות.
״על כל עובד בארגון קיימות היום עשרות רבות של זהויות מכונה, ביחס של אחד ל-85,״ אמר און. המשמעות היא שכמות השירותים האוטונומיים שפועלים עבור כל משתמש עצומה, ובכל רגע הם צורכים ומנהלים מידע רגיש מאחורי הקלעים.
הופעת AI-agents החריפה את האתגר: ״סוכני בינה מלאכותית פועלים באופן עצמאי, בלי שהמשתמש אפילו מודע לכך. זה הופך את שאלת ההגנה על זהויות מכונה לאחת הקריטיות ביותר כיום,״ הדגיש.
הפתרון: כספת ענן עם פטנט ייחודי
Akeyless פיתחה טכנולוגיה ייחודית בשם Distributed Fragments Cryptography (DFC), המפצלת מפתחות הצפנה לחלקים שניתן להפעיל מבלי לחברם. כך, המפתח המלא אינו נחשף לעולם, אפילו לא לחברה עצמה.
על בסיס שיטה זו בנתה החברה כספת ענן (Secrets Vault) לניהול זהויות ואסימוני גישה של אפליקציות. הגישה מבוססת Just in Time – זהות נוצרת רק לרגע השימוש ונמחקת מיד בתום הסשן. המערכת פועלת בעקרון Zero Trust: גם ל-Akeyless וגם לספקי הענן אין אפשרות לשחזר את הסודות; רק ללקוח עצמו שמור המפתח.
פעילות גלובלית ולקוחות ענק
למרות שמרכזה בישראל, עיקר פעילותה של Akeyless מתבצע בשוק האמריקני. בין לקוחותיה: Walmart, Kroger, CVS, Dropbox, לצד חברות ישראליות כגון דב״א, וויקס, אורברין וצִים.
און סיפר כי רק מול Walmart מנהלת המערכת יותר מ-15 מיליארד פעולות אימות בחודש – נתון שממחיש עד כמה קריטית ההגנה על זהויות לא אנושיות.
תחרות ושוק
בזירת התחרות מתמודדת Akeyless מול חברות ענק: CyberArk, שנרכשה על ידי Palo Alto Networks בכ-30 מיליארד דולר, ו-Shico, שנרכשה על ידי ID ב-5.5 מיליארד דולר. לדבריו של און, הטכנולוגיה שפיתחה החברה מציבה אותה כחלופה מתקדמת, עם חיסכון של עד 70% בעלויות תפעול לעומת פתרונות מתחרים.