המפעל, שאמור להתחיל בייצור ב-2025, יהיה בעל כושר ייצור שנתי ראשוני של 23 ג'יגה-וואט שעה (GWh), במטרה לגדול ל-33 ג'יגה-וואט-שעה בשנים הקרובות
סמסונג SDI וסטלנטיס הסכימו השבוע להשקיע יותר מ-2.5 מיליארד דולר במפעל סוללות לרכב חשמלי (EV) באינדיאנה שבארה"ב. אינדיאנה שוכנת באיזור המכונה "חגורת החלודה" (כינוי לאיזורים שפעם שגשגו בייצור מכוניות – וכונו אז חגורת הברזל – מדינות המערב התיכון ) כאשר תעשיית הרכב במדינה מתחילה להתחשמל.
המפעל, שאמור להתחיל בייצור ב-2025, יהיה בעל כושר ייצור שנתי ראשוני של 23 ג'יגה-וואט שעה (GWh), במטרה לגדול ל-33 ג'יגה-וואט-שעה בשנים הקרובות.
ההשקעה הכוללת תגדל ל-3.1 מיליארד דולר אם הביקוש לרכבים חשמליים מסוג סטלנטיס ימריא. מנכ"ל סטלנטיס, קרלוס טבארס, אמר בראיון ל-CNBC כי הוא צופה היווצרות מחסור בסוללות למכוניות חשמליות בשנים 2024 ל-2025, והוא יתחזק על ידי מחסור בחומרי גלם לסוללות שיאטו את האימוץ של כלי רכב חשמליים לפחות עד 2027–2028.
"לפני קצת פחות משנה, התחייבנו לאסטרטגיית חשמול אגרסיבית המעוגנת בחמישה מפעלים באירופה ובצפון אמריקה", אמר טבארס בהצהרה לעיתונות על המיזם המשותף של אינדיאנה. "ההודעה של היום מחזקת עוד יותר את טביעת הרגל הגלובלית שלנו בייצור סוללות ומדגימה את הדחף של סטלנטיס לעבר עתיד נטול פחמן".
ההחלטה להקים את המפעל באינדיאנה נבע מקרבה למפעל לייצור מכוניות חשמליות שבונה חברת פוקסקון באוהיו השכנה. מדובר במפעל לשעבר של ג'נרל מוטורס בלורדסטאון, אוהיו, שפוקסקון רכשה תמורת 230 מיליון דולר. החברה הטייוואנית, שנחשבת ליצרנית הגדולה ביותר של אייפונים עבור אפל, מתכננת לבנות כלי רכב חשמליים עבור לקוחות הכוללים את יצרנית המשאיות החשמליות פיסקר.