הרווח של TSMC בעסקי ייצור הפרוסות היה פי 17 מהרווח של סמסונג. ברור ששתי השחקניות מתחרות בליגות שונות, אז למה סמסונג כל הזמן כל כך פרובוקטיבית? מדוע דרום קוריאה הופכת עולמות, ונשבעת להיות מעצמה דומיננטית בתעשיית השבבים הגלובלית עד 2030?
לפי דיווחים של מחקרי שוק, הגודל של שוק ייצור פרוסות השבבים הגלובלי היה בערך 82 מיליארד דולר ב-2020, כשנתח השוק הגלובלי של TSMC היה 55% ושל סמסונג רק 15%. מבחינת רווח במגזר ייצור הפיסות הגלובלי, החלק של TSMC היה קרוב ל-85% בהשוואה לפחות מ-5% של סמסונג. במילים אחרות, הרווח של TSMC בעסקי ייצור הפרוסות היה פי 17 מהרווח של סמסונג. ברור ששתי השחקניות מתחרות בליגות שונות, אז למה סמסונג כל הזמן כל כך פרובוקטיבית? מדוע דרום קוריאה הופכת עולמות, ונשבעת להיות מעצמה דומיננטית בתעשיית השבבים הגלובלית עד 2030?
לפי סטטיסטיקה של WSTS, הגודל של שוק השבבים הגלובלי היה 440.3 מיליארד דולר ב-2020, והוא צפוי לגדול ב-25.1% ל-550.9 מיליארד דולר ב-2021 – הפעם הראשונה ששוק השבבים הגלובלי יעבור את רף ה-500 מיליארד דולר. מגזר הזיכרונות יגיע ל-161.11 מיליארד דולר ב-2021, עלייה של 37.1% לעומת 2020. אלה חדשות טובות לסמסונג, שיש לה נתח שוק גלובלי של 40%. הן גם קריטיות לתעשיית השבבים של קוריאה ב-2021.
מתוך ההכנסות של סמסונג ב-2020, 30.8% הגיעו משבבים, שהיוו 52.2% מהרווח שלה. מעריכים שיותר מ-55% מההכנסות שלה ב-2021 יהיו משבבים. מעל הכל, יותר מ-90% מהרווח של כל חטיבת השבבים מגיע מעסקי הזיכרונות שלה. בסמסונג ובדרום קוריאה כולה, המבנה של תעשיית השבבים מוטה יותר מדי למגזר הזיכרונות, וזה מדאיג מאוד את דרום קוריאה. הדעה הרווחת היא ששבבי לוגיקה ומיקרו מעבדים מציעים גיוון שיכול לגוון סיכונים וליצור הזדמנויות עסקיות עם ערך מוסף גבוה – יתרון שלא נמצא במגזר הזיכרונות. ייתכן ש-TSMC כבר בנתה מחסום גבוה, אבל דרום קוריאה רחוקה מלהודות בתבוסה, ועדיין מקווה להפוך למובילת השוק.
כדי לעבור את TSMC, סמסונג, בנוסף לשכלול טכנולוגיות התהליכים, תצטרך לתת מענה לנושאים כמו השקעה בציוד, תמיכה בלקוחות ופרקטיקות של האקוסיסטם. כמובן, התחרות בשווקים החמים של העולם היא לא משחק ילדים. הזמנות של לקוח שלעיתים קרובות שוות מיליארדי דולרים מותחות את העצבים של כולם. לטאיוואן ולדרום קוריאה יש את היתרונות שלהן. כדאי לעקוב אחרי המרוץ.
Samsung Uphill battle_H.docx