עם זאת C.C. Wei מנכ"ל TSMC אומר כי שני התחומים הללו אינם מיצגים את כלל השוק וכי החברה תסב את קווי הייצור שלה לתחום המיחשוב עתיר הביצועים בו נותרו ביקושים גבוהים
אילוצי המחסור בשבבים זלגו דרך שרשראות האספקה ברחבי העולם, ותרמו להאטה בייצור ולמיליארדי דולרים בהפסדי הכנסות בשנתיים האחרונות. כעת, הביקוש שעזר לתרום למחסור הזה עשוי סוף סוף לזכות להקלה.
יצרניות המוליכים למחצה מתמודדות עם שפע של שבבי מחשב ככל שהביקוש לסמארטפונים ולמחשבים אישיים יורד, אמרו מנהלים בשיחות הרווחים של הרבעון השני.
הספקית הראשית של אפל, חברת TSMC, צופה כי "ייקחו כמה רבעונים כדי לאזן את שרשרת האספקה של המוליכים למחצה מחדש לרמה בריאה יותר", אמר המנכ"ל C.C. Wei בשיחת רווחים ביום חמישי. וויי אמר כי יצרניות הסמארטפונים והמחשבים האישיים התאימו את רמות המלאי שלהן, מה שהוביל להיצע יתר של שבבים.
ואולם על אף הירידה בביקוש לסמארטפונים ולמחשבים אישיים, חלק מהיצרנים עדיין מצפים שהיצע המוליכים למחצה לטווח הארוך יישאר מוגבל. ההסכמים ארוכי הטווח של TSMC עם הלקוחות והתיאבון המתמשך לשבבים מחוץ למגזר הצרכני גרמו לכך ש"הביקוש ממשיך לעלות על היכולת שלנו לספק", אמר וויי.
TSMC מתכננת להקצות מחדש את המוליכים למחצה העודפים שלה כדי לתמוך בלקוחות הרכב ומרכזי הנתונים שלה. החברה מגבירה את הייצור העתידי של טכנולוגיות מתקדמות יותר כדי לענות על הביקוש למחשוב בעל ביצועים גבוהים, הנתפס כמנוע צמיחה פוטנציאלי.
"בעוד שרוחות מקרו-כלכליות מביאות לאי-ודאות בטווח הקצר שעשויות להימשך, אנו מאמינים שמסלול הצמיחה המבני הבסיסי בביקוש לשבבים לטווח הארוך נותר על כנו", אמר וויי.
גם מיקרון מדווחת על "ירידה משמעותית" בביקוש לטווח קצר למוליכים למחצה, כאשר המנכ"ל סנג'אי מהרוטרה ציין ביוני כי החברה "נוקטת בפעולות מיידיות במונחים של צמצום צמיחת ההיצע שלנו לשנת הכספים 2023'".
מיקרון צופה שמכירות המחשבים האישיים והסמארטפונים יירדו ב-10% בהשוואה שנתית לאחר שבעבר חזתה צמיחה בשניהם מוקדם יותר השנה. התקררות הביקוש החלה להשפיע על הצמיחה של מכירות המוליכים למחצה ברחבי התעשייה: מאי הייתה הפעם הראשונה מזה 14 חודשים שהמכירות גדלו בפחות מ-20% על בסיס שנה לשנה, על פי איגוד תעשיית המוליכים למחצה.
על רקע ההשטחה בביקוש, מיקרון צופה שהמלאי שלה ימשיך לגדול ברבעון הבא, לדברי מהרוטרה. החברה תשתמש בשבבים העודפים כדי לסייע בעמידה בביקוש בשנה הבאה ותחשוב מחדש על תוכניות הוצאות ההון כדי לחסוך בעלויות הייצור.
"המטרה שלנו היא לעבוד עם הלקוחות שלנו כדי לבוא עם הגישה הטובה ביותר ולהבין איך הכי טוב למצב את עצמנו במונחים של השקפות צופות פני עתיד של דפוסי הרכישה שלהם", אמר סומיט סדנה, מנהל העסקים הראשי של מיקרון.