כך אומר קולין קוואן נשיא ומנכ"ל MemDrive, בכנס Autosens שהתקיים בשבוע שעבר בבריסל. החברה הציגה את היכולת של ה-MEMS לנוע בחמישה צירים
עדיף לשלב MEMS במצלמות הרכב כדי שיתנו תמונה מיוצבת. כך אומר קולין קוואן (Colin Kwan) נשיא ומנכ"ל MemDrive שפיתחה מצלמה כזו, בכנס Autosens שהתקיים בשבוע שעבר בבריסל.
קוואן הציג את חברת MemDrive כחלוצה בתחום המכ"מים המיקרו-אלקטרו-מכניים (MEMS) ליישומי ראייה ממוחשבת מתקדמת ברכבים אוטונומיים. הוא הסביר שבניגוד למצלמות רכב מסורתיות בהן המיקוד נעשה על ידי תזוזת עדשות זכוכית כבדות, הטכנולוגיה החדשנית של MemDrive מאפשרת להזיז ישירות את חיישן התמונה עצמו בתוך מצלמת רכב קומפקטית וללא בעיות אמינות. קוואן ציין שמשקל חיישן התמונה הוא רק כ-1% ממשקל עדשת הזכוכית, מה שהופך את תזוזתו ליעילה ומהירה בהרבה מתזוזת העדשה.
זמן התגובה של המערכת הוא בסדר גודל של מילישניות בודדות בלבד, מה שמספיק לאלגוריתמי העיבוד להבין כל פריים. האקטואציה מדויקת עד רמה של תת-מיקרון וצורכת הספק זניח הודות לעיקרון אלקטרוסטטי ללא זרם. בנוסף לאקטואטור MEMS חדשני לאוטו-פוקוס, קוואן הציג גם אקטואטורים רב-ציריים לתנועה במישור וסיבוב שמאפשרים פיצוי תנועה מתקדם ב-5 צירים על מנת לייצב את התמונה, בדומה לטכנולוגיית המייצב האופטי במצלמות DSLR.
הוא הסביר ששילוב של ארבעה MEMS אקטואטורים מאפשר תנועה אלכסונית וסיבובית של חיישן התמונה כדי לפצות בזמן אמת על תנועת הרכב. זה יוצר ייצוב תמונה מתקדם ב-5 צירים שמספק תמונה חדה גם בתנאי נסיעה משתנים. קוואן סיכם שהטכנולוגיה הייחודית של MEMS אותה מפתחת MemDrive, מביאה איכות תמונה מקצועית של מצלמות DSLR לתוך מצלמות זעירות של רכב אוטונומי, תוך צריכת הספק זעירה, אמינות גבוהה ותרומה משמעותית לנהיגה בטוחה יותר.
ודאי שכדאי. זה יגדיל את המכירות של החברה שלו.
אני לא משוכנע שייצוב בתוכנה לא מספיק למצלמת רכב.