לדברי המומחים מדובר במגמה שלפיה יצרניות רכב נעות במעלה הזרם כדי לאבטח את אספקת השבבים ואכן וולוו ויונדאי הודיעו על השקעות בתחום
יצרניות הרכב החלו לנקוט בצעדים להבטחת אספקת השבבים שלהם בין היתר באמצעות תכנון עצמי של שבבים. בהקשר זה הודיעה פולקסווגן על שיתוףפעולה עם יצרנית השבבים למחצה השוויצרית STMicroelectronics כדי לפתח שבבי רכב למכוניותיה.
פולקסווגן ויחידת התוכנה שלה Cariad השיקו מערכת על שבב (SoC) עם STMicroelectronics שתייצור עבור ST על ידי חברת TSMC. המוצר מהווה חלק מהאסטרטגיה של פולקסווגן להיכנס לראשונה לקשרים ישירים עם ספקי מוליכים למחצה מדרגה 2 ודרגה 3. Cariad תנחה את ספקי דרגה 1 של פולקסווגן להשתמש רק ב-SoC שפותחה בשיתוף עם ST עבור כלי הרכב של פולקסווגן, מה שהיא מקווה שיבטיח את אספקת השבבים של החברה שנים מראש.
מחסור באספקת שבבים בשנתיים האחרונות הביא לכך שרוב יצרני הרכב הגדולים צמצמו את הייצור או ייצרו כלי רכב ללא תכונות מסוימות המתאפשרות על ידי מערכות אלקטרוניות.
השבבים יתוכננו במיוחד לצרכים של מערכות רכב במתן פונקציונליות של רשת, הנעה וניהול אנרגיה, כמו גם אלקטרוניקה נוחות. כל הדורות החדשים של כלי הרכב של פולקסווגן שיתבססו על פלטפורמת החומרה והתוכנה המאוחדת והמדרגית. על ידי תרומת דרישות היעד והפונקציונליות הספציפיות של יצרנית הרכב, השותפות תרחיב את הארכיטקטורה של המיקרו-בקר לרכב של ST.
המעבדים של ST יאפשרו ל-Cariad לפתח תוכנה משותפת שתמפה פונקציות עתידיות לשבבים באמצעות שדרוג און ליין ותוסיף פונקציות מרובות לכל יחידת בקרה אלקטרונית, תוך הפחתת מספר השבבים ברכב.
"עם שיתוף הפעולה המתוכנן עם ST ו-TSMC, אנו מעצבים באופן פעיל את כל שרשרת האספקה של המוליכים למחצה שלנו. אנחנו מבטיחים ייצור של השבבים המדויקים שאנחנו צריכים למכוניות שלנו ומבטיחים את אספקת השבבים הקריטיים לשנים הבאות", אמר מוראט אקסל, חבר מועצת המנהלים של פולקסווגן.
שתי חברות רכב נוספות הודיעו על גיוון שרשרת אספקת השבבים – וולוו ויונדאי. הסכם נוסף נחתם בין NXP לפוקסקון – על שיתוףפעולה בייצור שבבים למכוניות חשמליות.