מנכ"ל מובילאיי אמר את הדברים בכנס מינהלת התחבורה החכמה שהחל אתמול בת"א. רק כשנוכל לייצר מערכות נהיגה אוטונומיות שתעלה פחות מ-5,000 דולר למכונית אפשר יהיה לדבר על רכבים פרטיים. כדי לעשות זאת החברה מפתחת שבב שיבטל למשל את הצורך במכ"ם 360 מעלות
"רק כשנוכל לייצר מערכות נהיגה אוטונומיות שתעלה פחות מ-5,000 דולר אפשר יהיה לדבר על רכבים פרטיים אוטונומיים. נכון לעכשיו זה משתלם רק בציי רכב ובראש ובראשונה – רובוטקסי". כך אמר אמש פרופ' אמנון שעשוע, מנכ"ל מובילאיי וסגן נשיא בכיר באינטל בפתיחת כנס מינהלת התחבורה החכמה במשרד ראש הממשלה.
עם זאת, פרופ' שעשוע מאמין כי ברכבי היוקרה ניתן יהיה כבר להתקין מערכות שיאפשרו לנהג לנוח כבר ב-2024. התפוצה ההמונית תורגש היטב לדבריו בשנת 2030.
כדי להפחית את המחיר לרמה שצרכן רכב רגיל יוכל לרכוש אותה יש שני דברים שצריך לעשות בדחיפות: הדבר הראשון הוא שיפור זמינות המיחשוב. אנחנו אנחנו מתכננים שבב אחד שיכסה את כל משימות הנהיגה האוטונומית שיהיו מוכנות עד 2023. לא נצטרך מכ"ם של 360 מעלות, הכל יטופל על ידי השבב, וזה יוריד את העלות.
המרכיב השני הוא זמינות של מפות מדויקות שיספקו מידע מרבי בדיוק גבוה על הדרך. מאז 2016 פיתחנו בעזרת המשתמשים שלנו מפות אלה. היום אנחנו מקבלים 8 מיליון ק"מ כל יום וב-2024 נקבל כמיליארד ק"מ של כביש כל יום.
"הרכב האוטונומי יפחית את מספר התאונות לאפס ויפחית את מספר כלי הרכב על הכביש. כיום 50% מהרכבים החדשים על הכביש מגיעים עם עזרי נהיגה., עד 2026 כבר 76 אחוז מהרכבים יגיעו איתם.
רמת הבטיחות 2 פלוס תגיע בעתיד ברכבים באבזור נמוך יותר בעתיד. לעיתים לייזר ומצלמה ולעיתים רדאר. הנהג עדיין יהיה אחראי. הגביע הקדוש הן רמות 4 ו-5 של הרכב האונטונומי שינהג בעצמו.
השלב הזה יתבטא ברובו- טקסי שיהיו בבעלות חברות שיחזיקו ציים לשם כך. התהליך יתחיל בערים הגדולות, עד שמספר הרכבים האוטונומיים יגדל, עד שבערים מסויימות לא יורשו לנהוג רכבים שאינם אוטונומיים כדי להימנע מתאונות. הפרויקט יתרחב לערים אחרות עד שבסוף אפשר יהיה להשתמש בהן גם בין הערים ולפיכך יפחת הצורך ברכישת מכונית פרטית. כל אחד יוכל להזמין נהיגה שתיקח אותו למחוז חפצו ובמקרה הצורך הנוסע יוכל להתערב במהלך הנהיגה או לחילופין ניתן יהיה לעשות זאת בשליטה מרחוק ממוקד.
לרובוטקסי יש 11 מצלמות והוא מספק 90% של נהיגה אוטונומית. הוא החל להימכר בסין ומעריכים הוא יגיע עד סוף 2022 ליותר ממאה אלף רכבים בסין.