התחרות מתקיימת סביב השקת DUO, הרכב השיתופי החשמלי החדש שתשיק החברה הבת של רנו – Mobilize לקראת סוף השנה
האם אפשר לפתח קשר רגשי כלפי רכב שכור שיתופי?
קבוצת רנו יחד עם Mobilize, חברת הבת שלה לתחבורה שיתופית נגישה ובת-קיימא, יוצאות באתגר גלובלי חדש לסטודנטים, ומזמינות סטודנטים ישראלים להשתתף. הפתרונות הזוכים יוטמעו ברכבים שתשיק Mobilize מקבוצת רנו כבר בסוף 2023 – הרכב החשמלי השיתופי DUO, וכן בשירותי הרכב BENTO המוכוון יותר להיסעים לוגיסטיים.
אתגר הסטודנטים, Mobility contest 2023 X Mobilize, הינו תחרות חדשנות גלובלית, שמטרתה פיתוח שירותים עסקיים שונים שיכולים להוסיף ערך לרכב הן בתחום הרגשי והן בתחום העסקי:
בקטגוריית ההיבט הרגשי (B2C), הסטודנטים מתבקשים להציע רעיונות בתחום שיפור חווית הלקוח בזמן השימוש ב-DUO, ליצירת חוויה כיפית ומותאמת אישית, גם אם מדובר ברכב שכור לשעה קלה בלבד, לדוגמא: בעזרת מוזיקה, תאורה, ריח, ודרכים נוספות.
בקטגוריה העסקית (B2B), האתגר מתמקד בדרכים המאפשרות למקסם את התועלת ולהוסיף ערך עסקי עקיף מעבר לשימוש ברכב לנהיגה עצמה. כאן נדרשים רעיונות לשירותים עסקיים נוספים בזמן שהרכב חונה, עוצר או נמצא בטעינה ואפילו רעיונות למיחזור הרכב עם תום תקופת פעילותו.
את התחרות בארץ מרכזת מעבדת החדשנות של רנו-ניסאן-מיצובישי בישראל, הפועלת בשגרה לזיהוי וניסוי (POC) של טכנולוגיות ישראליות עבור הרכבים, התשתיות והשירותים העתידיים של החברות בקבוצת הרכב.
"זוהי הזדמנות מצוינת לסטודנטים שמעוניינים לחולל שינוי אמיתי בעתיד הנהיגה השיתופית, כיוון שהפתרונות הזוכים יוטמעו בדגם חדש של רנו-מובילייז שישווק בסוף שנה זו", אומר עמוס שצ'ופק, מנהל מעבדת החדשנות של רנו-ניסאן-מיצובישי בישראל. "אנחנו קוראים לסטודנטים ישראלים, כולל צוותים משולבים ממקצועות שונים (הנדסה, כלכלה ומנהל עסקים, פסיכולוגיה ועוד) לגשת לאתגר ולהציע רעיונות יצירתיים, כפי שאנו רגילים לראות אצל יזמים ישראלים.
"כיוון שמכונית פרטית נמצאת בשימוש פחות מ-10% מהזמן, בממוצע, מובילייז לקחה על עצמה את האתגר לשנות את המציאות באמצעות פתרונות תחבורה שיתופית, תוך יצירת חוויה מהנה, אישית ומחוברת יותר למשתמשים."