כך עולה מדוח שכותרתו "שוק המוליכים למחצה העולמי לכלי רכב לפי יישום, לפי סוג רכב, לפי רכיב, לפי תחזית אזורית, דוח ניתוח תעשייה ותחזית, 2021 – 2027" של ResearchAndMarkets.com.
גודל שוק המוליכים למחצה העולמי של הרכב צפוי להגיע ל-60.5 מיליארד דולר עד 2027, עלייה של 6.3% ב-CAGR במהלך תקופת התחזית. כך עולה מהדוח "שוק המוליכים למחצה העולמי לכלי רכב לפי יישום, לפי סוג רכב, לפי רכיב, לפי תחזית אזורית, דוח ניתוח תעשייה ותחזית, 2021 – 2027" נוסף להיצע של ResearchAndMarkets.com.
בהסבר לדוח כותבים החוקרי כי מוליכים למחצה הם מרכיבים אינטגרליים במכוניות של העידן החדש לפונקציות שונות כמו חשמול, בטיחות ותקשורת וקישוריות. עם העלייה ובפופולריות של כלי רכב חשמליים והיברידיים, תעשיית הרכב צפויה להיות עדה לביקוש מסיבי למוליכים למחצה. כמו כן, מוליכים למחצה הזמינים בצורה של התקני חשמל ותאים סולאריים מסייעים לפתח את תשתית הטעינה הנדרשת כדי להפוך את הרעיון של כלי רכב חשמליים לאפשרי ופופולרי.
עם הביקוש הגובר לאוטומציה ותכונות מתקדמות בתעשיית הרכב, הרבה מוליכים למחצה ישולבו במערכות מובנות עבור יישומים שונים. ככל שהרעיון של אוטונומיות יצבור תאוצה, מוליכים למחצה מתקדמים ביותר ממלאים תפקיד מכריע בהתקדמות הטכנולוגית המתרחשת בתעשיית הרכב. המיקוד של יצרני הרכב עובר במהירות לנוחות, לפרודוקטיביות ולפנים עם המשמעות שמוטלת יותר על חוויית הרוכב מאשר על חוויית הנהיגה.
הצמיחה של שוק המוליכים למחצה לרכב צפויה להיות עדה לסיכויים מזהירים בשל הזינוק בביקוש לתוכן אלקטרוני לרכב. אחד הזרזים העיקריים לצמיחת השוק כולל עלייה בחדירה של חלקים אלקטרוניים במכוניות יוקרתיות לייצור המוני. יתר על כן, התפשטות של מכוניות מחוברות, מערכות בטיחות רכב, מערכות infotainment, ותקני יעילות דלק הם פרופורציונליים ישירות לצמיחה של שוק המוליכים למחצה של הרכב.
ניתוח השפעת COVID-19
המגפה העולמית והצעדים שננקטו כדי לשלוט בהדבקה יצרו אי ודאות עצומה בעסקים, ובכך פגעו בתעשיות רבות ברחבי העולם. בשל המגפה, תעשיות רבות התמודדו עם אובדן הכנסות עצום וחברות בתחום המוליכים למחצה לרכב אינם יוצאי דופן. המכירות של מוליכים למחצה ליישומי רכב מבוססות במידה רבה על רמת חשמול הרכב והדיגיטציה והיקף מכירות הרכב. מכירות המכוניות ירדו באופן דרסטי בשל השיבוש שנגרם על ידי המגפה העולמית. הצמיחה של שוק המוליכים למחצה של הרכב מעוכבת על ידי הירידה במכירות של כלי רכב מסחריים ופרטיים. השיבוש במשלוחי היצוא והייבוא הבינלאומיים עיכב באופן יחסי את חומרי הגלם ואת אספקת הייצור בשוק הרכב החשמלי.
גורמי צמיחה בשוק:
ביקוש מוגבר ל- ADAS
המכירות של ADAS (מערכות סיוע מתקדמות לנהג) צפויות לגדול בשנים הקרובות בשל העלייה בביקוש לתכונות בטיחות שמטרתן למנוע תאונות והתנגשויות על ידי מתן טכנולוגיות המודיעות לנהג על בעיות אפשריות ולמנוע התנגשויות על ידי התקנת אמצעי הגנה והשתלטות מלאה על הרכב. מוליכים למחצה נמצאים בשימוש רב ב- ADAS במטרה לשפר את הפונקציונליות שלה. בנוסף, מגזר הרכב המשגשג והתכונות החדשניות בתחום היוקרה הגדילו את מספר החיישנים המוטמעים ברכבים כדי להציע שירותים מתוחכמים יותר לצרכנים.
הזינוק באימוץ ובפופולריות של מכוניות חשמליות
הצמיחה של תחום המוליכים למחצה לרכב צפויה להישען על העלייה באימוץ של כלי רכב המונעים בדלקים חלופיים בני קיימא כגון כלי רכב חשמליים היברידיים. לפי ה-ICCT, ייצור כלי ה-EV העולמי חצה את ה-2 מיליון בשנה ב-2019 ונמכרו מעל 80,000 מכוניות חשמליות בשנה. יתר על כן, מוליכים למחצה הופכים את כלי התחבורה האלקטרוניים ליעילים, מאובטחים ואינטראקטיביים יותר, היבטים קריטיים כאשר חיי האדם נמצאים בסיכון. הם חיוניים גם לסוללות ברכב החשמלי.
גורמים שירסנו את השוק:
מגפת COVID-19 גרמה לשיבושים מסיביים בשרשרת האספקה של מוליכים למחצה
הייצור של המכונית המקומית נדחה באופן דרסטי בגלל אחסון שבבים ברחבי העולם. כמעט כל יצרנית רכב מקומית עדה לשיבושים מסוימים בגלל המחסור הנוכחי במוליכים למחצה, מרכיב מרכזי המנוצל על פני כלי רכב של העידן החדש. מגפת COVID-19 וצעדי הסגר שנבעו מכך אילצו יצרני רכב לסגור את מפעלי הייצור שלהם במדינות רבות, ובכך לצמצם באופן דרסטי את יכולות הייצור.
שחקני מפתח בשוק
- NXP.
- אינפיניון
- רוברט בוש
- טקסס אינסטרומנטס
- טושיבה
- ANALOG DEVICES
- רנסאס
- און סמיקונדקטור
- רוהם
- STMicroelectronics.