חברת Yinniu Microelectronics הסינית השלימה בימים אלה השקעה של 106 מיליון דולר בחברת השבבים הישראלית אינואיטיב הפועלת בתחום הראיה הממוחשבת בתלת ממד. מדובר בקונסורציום של חברות אלקטרוניקה צרכנית הנמנים עם לקוחותיה של אינואיטיב בסין.
אינואיטיב מעסיקה כיום 65 עובדים, רובם במשרדי החברה ברעננה. כמו כן יש לחברה סניף במרכז הטכנולוגי של שנזן שיעבור בעקבות ההשקעה לשנחאי.
אינואיטיב הוקמה בשנת 2012 על ידי שלמה גדות ודור צפניוק. עד כה גייסה 103 מליון דולר ממשקיעים מקומים ובינלאומים. ההשקעה הסינית מכפילה את סך הכספים שגייסה אינואיטיב מיום היווסדה ותאפשר לחברה לזרז התפתחותה הן בתחום הפיתוח והן בתחום השיווק.
בראיון ל- Chiportal הסביר שלמה גדות: "הגענו לגיוס הזה בזכות הרבה כיתות רגליים בסין. במהלך השנים האחרונות נפגשנו עם כל החברות הגדולות בסין שמתעסקות בעולמות של בינה מלאכותית וראיה ממוחשבת בתלת מימד. חברות אלה מפתחות בין היתר משקפי מציאות רבודה, מערכות לזיהוי פנים על הקרקע וברחפנים, דלתות חכמות וכניסה חכמה."
מדוע גייסתם דווקא בסין?
זו אסטרטגיה מכוונת, גם מצידנו וגם מצד הלקוחות שלנו בסין. בתחום מוצרי הצריכה האלקטרוניים השוק הסיני נמצא כרגע בצמיחה הרבה יותר גדולה לעומת ארה"ב או כל מקום אחר בעולם. אנחנו משקיעים את עיקר המאמצים בסין ופחות במקומות אחרים כי אני מאמין שהגענו למקום שבו השוק הסיני ישתף פעולה הרבה יותר עם ישראל. הגיוס הזה הוא הוכחה לכך שהסינים מעונינים מאד בשיתוף פעולה עם ישראל בעיקר בתחום הסיליקון. זיהיתי את זה לפני כמה שנים ובעתיד זה אפילו יהיה בולט יותר."
אינך חושש מתגובה אמריקנית נוכח מלחמת הסחר בין המעצמות?
"אנחנו לא עוסקים בתחום האבטחה אלא במוצרי צריכה אזרחיים. אני מאמין שבמוצרי צריכה סין תהיה יותר גדולה מארה"ב בהיקף הצריכה, ומכיוון שאני לא מתעסק בנושאים שמדאיגים את האמריקנים זו לא צריכה להיות בעיה. אפילו בתחום כמו זיהוי פנים אנחנו מכוונים לדלתות חכמות וכספומטים חכמים ומכיוון שכך זה לא אמור לעניין את הממשל האמריקני. אני גם לא חושב שישראל צריכה להתערב במלחמות הללו – היא צריכה להישאר נייטרלית."
האם הגיוס ישפיע על מקום ייצור השבבים?
כבר היום אנחנו מייצרים ב-TSMC כלומר בטיוואן וכרגע בטכנולוגית 12 ננומטר. את הייצור נעשה במקום שבו הוא הכי טוב לנו, וכרגע TSMC היא המובילה הטכנולוגית בתחום יצור השבבים.
מה אתם מתכוונים לעשות בכספי הגיוס ?
"אנחנו נשתמש בכספי הגיוס לצורך פיתוח דור המוצרים הבא שלנו, שיווק חזק מאוד בסין ונוכחות הרבה יותר חזקה בסין ואחר כך גם בשאר העולם.