לדברי שמואל ברקן, מנכ"ל משותף בפריסקייל ישראל החברות הישראליות בתעשיית ההייטק, אלה שהיו חלוצות וחדשניות, עסוקות מעל הראש במאמצים לתת יותר ביצועים בפחות מחיר – משימה קשה כשלעצמה שאין בה הרבה יצירתיות
שמואל ברקן, מנכ"ל משותף בפריסקייל ישראל |
כנס איגוד תעשיות האלקטרוניקה בישראל 2011, נפתח הבוקר במלון אינטרקונטיננטל בתל אביב, כשבין הדוברים: יו"ר האיגוד, יהודה זיסאפל, שר התמ"ת בנימין בן אליעזר, ח"כ רוברט אילטוב, יו"ר שדולת ההיטק בכנסת, בני לנדא, מייסד אינדיגו, היזם ד"ר יוסי ורדי, חיים שני, מנכ"ל האוצר, שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים, אבי חסון המדען הראשי ופרופ' סטנלי פישר, נגיד בנק ישראל.
כמו כן התקיים מושב מיוחד שהוקדש לתעשיית המיקרו אלקטרוניקה בו השתתפו: משה הלל – מנכ"ל טקסס אינסטרומטנס ישראל (מנחה), יוסי אקרמן – מנכ"ל אלביט, ערן גורב – מנכ"ל אלווריון, יונתן ונד – מנכ"ל מיקרון ישראל, גיא סלע – מנכ"ל סולאראדג', אייל וולדמן – מנכ"ל מלנוקס, שמואל ברקן – מנכ"ל פריסקייל ישראל, גדעון קדם – מנכ"ל זילינקס ישראל, סיני ברקת – מנכ"ל אינטל שיווק, אורי בכור –מנכ"ל פלקסטרוניקס ישראל (מגדל העמק)
"הגיע הזמן שבישראל יוקם משרד רב תחומי שיעסוק באופן מקצועי בשאלה מהם צרכי השווקים החדשים (הודו וסין)", קרא הבוקר שמואל ברקן, מנכ"ל משותף בפריסקייל ישראל ודירקטור שיווק ומכירות במזרח התיכון ואפריקה. ברקן אומר כי הפתרון הוא לשנות את הפוקוס של משרד המדען הראשי ל"משרד הראשי לשיווק מדע וידע ישראלי" והוא קורא להפנות את עיקר המשאבים לכיוון איתור הזדמנויות בהודו וסין, שם מצויות ההזדמנויות הבאות של התעשייה הישראלית.
לדברי ברקן, החברות הישראליות בתעשיית ההייטק, אלה שהיו חלוצות וחדשניות, עסוקות מעל הראש במאמצים לתת יותר ביצועים בפחות מחיר – משימה קשה כשלעצמה שאין בה הרבה יצירתיות. "החברות הישראליות הקדימו את העולם כמעט בכל תחום תקשורת, אבל, כל החידושים הישראלים כבר הפכו מזמן לנחלת הכלל והיום כל החברות הישראליות המובילות מוצאות עצמן מתחרות בחברות ענק בינלאומיות המיישמות את כל ההמצאות הישראליות ובגדול. ההייטק הישראלי תקוע, ואני אומר זאת בצער רב", אמר ברקן.
"ההייטק הישראלי חייב להמציא עצמו מחדש ובגדול, וכשחושבים על הדבר הבא חייבים לבדוק היטב היכן נמצאות ההזדמנויות. בניגוד לגל הנוכחי שניזון מידע שנוצר בגלל המציאות הביטחונית, הגל הבא יצטרך להתחיל הפוך – כלומר, מצרכי שוק שיהפכו לטכנולוגיה ולמוצרים. כשמדברים על צרכי שוק חייבים להתבונן בכלכלה הגלובלית. סין והודו צומחות בכ – 7%. לעומתם ארה"ב ואירופה רק באחוזים בודדים.
המערב מסתגר, המזרח פורץ לשווקים חדשים. ההון זז מהמערב למזרח".
לדברי ברקן, בסין ובהודו מצויה ההזדמנות הבאה של ההייטק הישראלי. "כדי להצליח באתגר החדש צריך לעשות מחקר שוק בסין והודו, אבל לא דרך עיניים מערביות, אלא דרך התרבות המקומית. חייבים להבין את צרכי השוק החדש הזה בראייה רב תחומית, צריך להבין איזו טכנולוגיה תשרת את האסטרטגיה של הכלכלה הריכוזית הסינית, לא דרך העיניים המערביות, אלא לפי סדרי העדיפויות התרבותיים והכלכליים של מזרח ודרום מזרח אסיה".
{loadposition content-related} |