החברה מנהלת מגעים עם פוקסקון כדי לייצר את הגרסה הבאה של המכשיר שתהיה עם מסך בגודל 10 אינטש, לעומת 7 במכשיר שהושק השבוע
Kindle Fire – מתוך פרסומת של אמזון |
חברת אמזון הכריזה על מכשיר טבלט בשם קינדל פייר (Kindle Fire), המכיל מסך בגודל 7 אינטש, ואשר יהווה לדברי החברה תחרות לאייפד של אפל. עיתוי ההכרזה, כשבועיים לפני הכרזת האייפון 5 אינו מקרי.
ג'ף בזוס, מייסד ומנכ"ל אמזון, אמר: "חשבנו, איך נוכל להביא את כל השירותים השונים שלנו ביחד? התשובה היא קינדל פייר."
מקורות בתעשיית השבבים מוסרים כי אמזון כבר החלה במגעים לייצור הטבלט הבא – בגודל 10 אינטש בחברת פוקסקון הסינית, המייצרת גם את מכשירי האייפד של אפל.
הטבלט הראשון של אמזון, הקינדל פייר שהושק בסוף השבוע במחיר של 199 דולר היכה את המומחים והאנליסטים. ג'יימס וואנג, האנליסט הראשי חברת המחקרים DIGITIMES קובעת כי למרות שהוא לא יוכל להגיע לרמות המכירה של אייפד, הוא ישפיע רבות על שוק הטבלטים.
וואנג הצביע על כך שאמזון אינה החברה הראשונה שמציעה מחשב טבלט במכיר כניסה. קורא הספרים הצבעוני NOOK של באנרס אנד נובל שהושק בנובמבר 2010 ושודרג לטבלט באפריל 2011 הצליח לחדור לשוק בזכות מחירו הזול.
השילוב של עסקי המסחר האלקטרוני של אמזון ומשאבי מיחשוב הענן והפרסום הסלולארי יתמכו במודל העסקי של מחשב במחיר כניסה וירחיבו את מקורות ההכנסות של אמזון מתוכן דיגיטלי, דרך מסחר אלקטרוני ושירותי מיחשוב ענן.
לדברי וואנג, מאז ה-MP3 וקוראי הספרים ב-2007 ועד ל- WindowShop ולקינדל שהציעה באפריל 2011, אמזון נמצאת במסלול לדיגיטציה וניידות של התכנים שלה והפיכתם למבדרים. מכשיר הקינדל פייר יחזק את מיצובה החדש של אמזון, כאשר החברה מתחילה לתקוע יתד בענפי השירותים הדיגיטליים ומכשירי הקצה.