• אודות
  • כנסים ואירועים
  • צור קשר
  • הצטרפות לניוזלטר
  • TapeOut Magazine
  • ChipEx
  • סיליקון קלאב
  • Jobs
מבית
EN
Tech News, Magazine & Review WordPress Theme 2017
  • עיקר החדשות
    לוגו Google Cloud. אילוסטרציה: depositphotos.com

    שבבי TPU של גוגל מעלים את מפלס הלחץ על OpenAI ומטלטלים את משקיעי אנבידיה

    משרדים של מיקרון בארה"ב. המחשה: depositphotos.com

    מיקרון יוצאת משוק הזיכרון לצרכן כדי להתמקד בשבבי זיכרון מתקדמים למרכזי נתונים של בינה מלאכותית

    ג'וני סרוג'י נואם בכנס ChipEx2016 צילום: ניב קנטור

    ג׳וני סרוג׳י מרגיע את השמועות: ראש השבבים של אפל מצהיר – ״לא מתכנן לעזוב בזמן הקרוב״

    דגל דרום קוריאה. אילוסטרציה: depositphotos.com

    ממשלת דרום קוריאה מציגה: תוכנית ענק לשבבים – והכפלת תעשיית הפאב־לס פי עשרה

    ד"ר יקיר ויזל. צילום : ניצן זוהר, דוברות הטכניון

    ד"ר יקיר ויזל מהטכניון זכה במענק האירופי היוקרתי ERC

    דונאלד טראמפ ומנכ"ל אנבידיה ג'נסון הואנג. איור: אבי בליזובסקי באמצעות IDEOGRAM.AI

    פניית פרסה בוושינגטון: טראמפ מאשר לאנבידיה למכור שבבי H200 מתקדמים לסין – אנליסטים מזהירים מפגיעה ביתרון ה-AI האמריקני

  • בישראל
    יוסי מיוחס, מנכ"ל Xsight Labs צילום: קוקו קליק

    מתג X2 של Xsight Labs ישמש כליבת הרשת בלווייני Starlink V3 ויאפשר קישוריות במהירויות גיגה-ביט

    תמרה בקשט, מנכ"לית VisIC. צילום יחצ

    VisIC גייסה 26 מיליון דולר בהובלת יצרן שבבים גלובלי; יונדאי וקיה מצטרפות כמשקיעות אסטרטגיות

    ד"ר יקיר ויזל. צילום : ניצן זוהר, דוברות הטכניון

    ד"ר יקיר ויזל מהטכניון זכה במענק האירופי היוקרתי ERC

    פרופ' אמנון שעשוע. צילום יחצ, מובילאיי

    מובילאיי מפטרת כ־200 עובדים – רובם בישראל – על רקע ירידה בביקוש

    חוות שרתים. המחשה: Image by tstokes from Pixabay

    שוק ה-AI העולמי יגיע לטריליון דולר, אך בישראל אין עדיין תכנון ארצי לחוות שרתים 

    בתמונה: מימין לשמאל: אלן הו, מנכ"ל Qolab, ד״ר יונתן כהן, סמנכ״ל הטכנולוגיות של QM, פרופ׳ ג׳ון מרטיניס, סמנכ״ל הטכנולוגיות של Qolab, ד״ר איתמר סיוון, מנכ״ל QM, ד״ר ניסים אופק, מהנדס ראשי ב-QM. צילום: אוראל כהן

    מרכז המחשוב הקוונטי הישראלי הראשון בעולם שמתקין את התקן הקיוביטים מוליכי־העל של Qolab

  • מדורים
    • אוטומוטיב
    • בינה מלאכותית (AI/ML)
    • בטחון, תעופה וחלל
    • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
    • ‫יצור (‪(FABs‬‬
    • ‫צב"ד‬
    • ‫שבבים‬
    • ‫רכיבים‬ (IOT)
    • ‫תוכנות משובצות‬
    • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
    • תקשורת מהירה
    • ‫‪FPGA‬‬
    • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
  • מאמרים ומחקרים
  • צ'יפסים
  • Chiportal Index
    • Search By Category
    • Search By ABC
No Result
View All Result
Chiportal
  • עיקר החדשות
    לוגו Google Cloud. אילוסטרציה: depositphotos.com

    שבבי TPU של גוגל מעלים את מפלס הלחץ על OpenAI ומטלטלים את משקיעי אנבידיה

    משרדים של מיקרון בארה"ב. המחשה: depositphotos.com

    מיקרון יוצאת משוק הזיכרון לצרכן כדי להתמקד בשבבי זיכרון מתקדמים למרכזי נתונים של בינה מלאכותית

    ג'וני סרוג'י נואם בכנס ChipEx2016 צילום: ניב קנטור

    ג׳וני סרוג׳י מרגיע את השמועות: ראש השבבים של אפל מצהיר – ״לא מתכנן לעזוב בזמן הקרוב״

    דגל דרום קוריאה. אילוסטרציה: depositphotos.com

    ממשלת דרום קוריאה מציגה: תוכנית ענק לשבבים – והכפלת תעשיית הפאב־לס פי עשרה

    ד"ר יקיר ויזל. צילום : ניצן זוהר, דוברות הטכניון

    ד"ר יקיר ויזל מהטכניון זכה במענק האירופי היוקרתי ERC

    דונאלד טראמפ ומנכ"ל אנבידיה ג'נסון הואנג. איור: אבי בליזובסקי באמצעות IDEOGRAM.AI

    פניית פרסה בוושינגטון: טראמפ מאשר לאנבידיה למכור שבבי H200 מתקדמים לסין – אנליסטים מזהירים מפגיעה ביתרון ה-AI האמריקני

  • בישראל
    יוסי מיוחס, מנכ"ל Xsight Labs צילום: קוקו קליק

    מתג X2 של Xsight Labs ישמש כליבת הרשת בלווייני Starlink V3 ויאפשר קישוריות במהירויות גיגה-ביט

    תמרה בקשט, מנכ"לית VisIC. צילום יחצ

    VisIC גייסה 26 מיליון דולר בהובלת יצרן שבבים גלובלי; יונדאי וקיה מצטרפות כמשקיעות אסטרטגיות

    ד"ר יקיר ויזל. צילום : ניצן זוהר, דוברות הטכניון

    ד"ר יקיר ויזל מהטכניון זכה במענק האירופי היוקרתי ERC

    פרופ' אמנון שעשוע. צילום יחצ, מובילאיי

    מובילאיי מפטרת כ־200 עובדים – רובם בישראל – על רקע ירידה בביקוש

    חוות שרתים. המחשה: Image by tstokes from Pixabay

    שוק ה-AI העולמי יגיע לטריליון דולר, אך בישראל אין עדיין תכנון ארצי לחוות שרתים 

    בתמונה: מימין לשמאל: אלן הו, מנכ"ל Qolab, ד״ר יונתן כהן, סמנכ״ל הטכנולוגיות של QM, פרופ׳ ג׳ון מרטיניס, סמנכ״ל הטכנולוגיות של Qolab, ד״ר איתמר סיוון, מנכ״ל QM, ד״ר ניסים אופק, מהנדס ראשי ב-QM. צילום: אוראל כהן

    מרכז המחשוב הקוונטי הישראלי הראשון בעולם שמתקין את התקן הקיוביטים מוליכי־העל של Qolab

  • מדורים
    • אוטומוטיב
    • בינה מלאכותית (AI/ML)
    • בטחון, תעופה וחלל
    • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
    • ‫יצור (‪(FABs‬‬
    • ‫צב"ד‬
    • ‫שבבים‬
    • ‫רכיבים‬ (IOT)
    • ‫תוכנות משובצות‬
    • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
    • תקשורת מהירה
    • ‫‪FPGA‬‬
    • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
  • מאמרים ומחקרים
  • צ'יפסים
  • Chiportal Index
    • Search By Category
    • Search By ABC
No Result
View All Result
Chiportal
No Result
View All Result

בית מדורים ‫שבבים‬ מדען בכיר באינטל: “מכונית העתיד לא חייבת השקעה עצומה של IT כדי לאפשר תחבורה חכמה”

מדען בכיר באינטל: "מכונית העתיד לא חייבת השקעה עצומה של IT כדי לאפשר תחבורה חכמה"

מאת אבי בליזובסקי
11 מרץ 2013
in ‫שבבים‬
tim_PLOWMIN_intel
Share on FacebookShare on TwitterLinkedinWhastsapp

כך אומר תים פלומין, מדען מחקר בכיר במעבדות אינטל בסנטה קלרה קליפורניה, שהשתתף בתערוכת סביט 2013. פלומין אומר כי הגישה של אינטל שונה מזו של גוגל : "גוגל מקבלת בעיקר את החשיפה, אך גם לאינטל יש חזון למכוניות אוטונומיות, רק שהן תהיינה מבוססות רשת ותקשורת בין מכוניות

תים פלומין, אינטל

שמונים מיליון מכוניות מצטרפות בכל שנה לכבישים.שיעור העיור הולך וגדל. בתוך כמה שנים יהיו בכבישים מכוניות אוטונומיות, מכוניות אוטונומיות למחצה ומכוניות הנהוגות ידנית.

גם לאינטל יש חזון בנושאי תחבורה חכמה,, אך לאו דווקא בכך שכל רכב יהיה אוטונומי לחלוטין ללא תלות בסביבה כפי שעושה גוגל אינטל לעומתה נוקטת בגישה של פתרון תחבורתי כולל" כך אומר בשיחה עם CHIPORTAL תים פלומין (PLOWMIN), מדען מחקר בכיר במעבדות אינטל בסנטה קלרה קליפורניה שהשתתף בתדרוך עיתונאים במסגרת תערוכת סביט 2013 שהתסתיימה בשבת בהנובר, גרמניה.

" אינטל ערכה מחקר שמטרתו להבין מהם החוויות שהיא יכולה לספק לעולם שיכיל 1.5 מיליארד מכוניות חברות המכוניות מבינות שהטכנולוגיה חשובה, הצוות שלי במעבדה עומד על שיפורים הן במכונית עצמה והן בענף התחבורה בכללו.  בקבוצה שלי אנחנו משתמשים בכמה מתודולוגיות כדי לתקוף את בעיית התחבורה. יש לנו מומחים לתחומים שונים, בין היתר ללמידה תפיסתית, תכנון בניה, אופטימיזציה. אני אישית בעל תואר ד"ר באנתרופולוגיה, ויש לנו בצוות גם פסיכולוגים ומומחים בהתנהגות אנושית, וכמובן, מהנדסים.

אנו שואפים להגיע למיחשוב תפיסתי. כבר היום אנו משתמשים באמצעים רבים כגןו מסכי מגע ששינו את הדרך שבה אנו מתקשרים עם מחשבים, מערכת זיהוי פנים שתפתור אותנו מהצורך לזכור סיסמאות ועוד. לכל אלה צריך כוח עיבוד. המטרה הסופית היא שכשמתקשרים עם מחשב לא ידעו אם זה מחשב או אדם. לילד זה לוקח המון שנים, למרות שהוא נולד עם המוני נוירונים. ממחשב אנחנו מצפים שיבין אותנו מיד. ולכן צריך לתת לה מספיק ביצועים כדי שיעשו זאת."

"בשנה האחרונה ערכנו מחקר איכותי בקרב בעלי מכוניות במספר מדינות בעלות מאפיינים שונים: אוסטרליה, סין, ברזיל וארה"ב תחת הכותרת LOCAL EXPIRENCES OF AUTOMOBILITY. ראיינו עשרות בעלי מכוניות ובחנו את ההתנגות שלהם כנהגים" אגב אחת התמונות שהראה פלומין בשקף היתה של ציוד שהוצא מתא המטען של נהג בארה"ב: החפצים שהוא משאיר במכונית מעידים על חווית הנהיגה של הבעלים" אמר.

"מכוניות הן מרחבי מעבר. הם מרחבים שמאפשרים לכל אחד לעבור מנקודה לנקודה וגם מבחינת החיים שלך. תמיד יש טכנולוגיה בתוך המכונית. אחד האתגרים הוא לשלב את הפלטפורמות הטכנולוגיות ואת היכולת העצומה של הענן להשתלב ביחד עם הטכנולוגיות שבתוך המכונית והתקשורת בין המכוניות כדי להביא אותנו לחווית נהיגה שונה.:

"שיעור השימוש במכונית מאוד נמוך 90% מהזמן המכונית חונה. זה יחס שימוש נמוך למשהו שהוא מאוד יקר גם לרכישה וגם לתחזוקה (בעיקר עלויות הביטוח) כדי לחשוב מה ניתן לעשות אם 90% מהזמן שלא מנוצלים, אולי שיתוף מכוניות"

"תחום נוסף שצריך לתת אליו תשומת לב הוא העובדה שמעל 70% מהנסיעות הן שגרתיות – לאותו מקום, באותו זמן.  מה זה אומר לא רק מבחינת איך המכונית מבינה את ההתנהגות שלך ואת השגרה שלך אבל גם באופן קולקטיבי אם 70% מהמשתמשים מבצעים את אותה פעולה, אולי ניתן לנהל טוב יותר את התעבורה הכוללת, לא רק את הרכב הבודד. כמו כן כדי לנהל את ההשפעות הסביבתיות. זו התפיסה של COOPERATIVE DRIVING של אינטל. לגוגל יש חזון אחר:  שאתה לא צריך להיות אפילו במכונית כדי שהיא תוכל לנסוע והיא לא צריכה לשתף פעולה עם אף אחד אחר. המכונית של גוגל לא עובדת טוב בשלג, וגם לא בגשם כבד בגלל הטכנולוגיה שמצלמת כל הזמן את הסביבה מהגג. הגישה של גוגל היא לזרוק כמות גדולה של חמיחשוב – יש להם שרת זיאון ובכלל הם השקיעו בכל מכונית טכנולוגיה בשווי 70 אלף דולר. הדרך הנכונה היא נהיגה שיתופית, חייבים לדאוג לקשר בין רכבים, כך שהמכוניות יהיו יותר אוטומטיות מבחינת הנהיגה שלהם. אלו כמה דברים שעלו מהמחקר שצריך לחשוב עליהם. יש המון הזדמנות בשטח הזה והרבה מההבנה נובעת מהמחקר הבסיסי שעשינו."

נתון מעניין שלמדנו במחקר הוא שבמקומות כגון בייג'ינג, בהם כ-80% מבעלי המכוניות הרוכשים אותם בכל שנה נתונה עושים זאת לראשונה בחייהם, כך שדווקא הם יוכלו להסתגל לטכנולוגיות חדשות ולהוות דוגמה לשאר העולם", מסכם פלומין.

{loadposition content-related}

אבי בליזובסקי

אבי בליזובסקי

נוספים מאמרים

לוגו Google Cloud. אילוסטרציה: depositphotos.com
‫שבבים‬

שבבי TPU של גוגל מעלים את מפלס הלחץ על OpenAI ומטלטלים את משקיעי אנבידיה

יוסי מיוחס, מנכ
‫שבבים‬

מתג X2 של Xsight Labs ישמש כליבת הרשת בלווייני Starlink V3 ויאפשר קישוריות במהירויות גיגה-ביט

ג'וני סרוג'י נואם בכנס ChipEx2016 צילום: ניב קנטור
‫שבבים‬

ג׳וני סרוג׳י מרגיע את השמועות: ראש השבבים של אפל מצהיר – ״לא מתכנן לעזוב בזמן הקרוב״

ד
‫שבבים‬

ד"ר יקיר ויזל מהטכניון זכה במענק האירופי היוקרתי ERC

Next Post

מומחה הזיכרונות שלא שכח מאין הגיע

כתיבת תגובה לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  • הידיעות הנקראות ביותר
  • מאמרים פופולאריים

הידיעות הנקראות ביותר

  • דיווח: ג'וני סרוג'י שוקל לעזוב את אפל – הישראלי…
  • שוק ה-AI העולמי יגיע לטריליון דולר, אך בישראל אין…
  • קאמבריקון: יצרנית השבבים הסינית שמדאיגה את אנבידיה
  • מובילאיי מפטרת כ־200 עובדים – רובם בישראל – על רקע…
  • מנכ״ל אנבידיה נפגש עם טראמפ: אי־ודאות סביב ייצוא…

מאמרים פופולאריים

  • האיחוד האירופי מרכך את ה-GDPR כדי להאיץ את מהפכת…
  • לקרב את המחשבים ליעילות האנרגטית של המוח

השותפים שלנו

לוגו TSMC
לוגו TSMC

לחצו למשרות פנויות בהייטק

כנסים ואירועים

כנסים ואירועים

כנס ChipEx2026 יערך ב-12-13 במאי, 2026. הכנס מיועד לכל העוסקים בתעשיית הסמיקונדקטור  כולל מהנדסים, מומחים מקצועיים ובכירים.

ChipEx2026 will be held on May 12-13, 2026. The conference is intended for everyone involved in the semiconductor industry, including engineers, professional experts, and senior executives.

לחץ לפרטים

הרשמה לניוזלטר של ChiPortal

הצטרפו לרשימת הדיוור שלנו


    • פרסם אצלנו
    • עיקר החדשות
    • הצטרפות לניוזלטר
    • בישראל
    • צור קשר
    • צ'יפסים
    • Chiportal Index
    • TapeOut Magazine
    • אודות
    • מאמרים ומחקרים
    • תנאי שימוש
    • כנסים
    • אוטומוטיב
    • בינה מלאכותית
    • בטחון, תעופה וחלל
    • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
    • ‫יצור (‪(FABs‬‬
    • ‫צב"ד‬
    • ‫רכיבים‬ (IOT)
    • ‫שבבים‬
    • ‫תוכנות משובצות‬
    • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
    • ‫‪FPGA‬‬
    • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬

    השותפים שלנו

    כל הזכויות שמורות Chiportal (c) 2010 תנאי שימוש ומדיניות פרטיות

    דרונט דיגיטל - בניית אתרים, בניית אתרי וורדפרס, בניית אתרי סחר, חנות אינטרנטית, פיתוח אתרים

    No Result
    View All Result
    • עיקר החדשות
    • בישראל
    • מדורים
      • אוטומוטיב
      • בינה מלאכותית (AI/ML)
      • בטחון, תעופה וחלל
      • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
      • ‫יצור (‪(FABs‬‬
      • ‫צב"ד‬
      • ‫שבבים‬
      • ‫רכיבים‬ (IoT)
      • ‫תוכנות משובצות‬
      • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
      • ‫‪FPGA‬‬
      • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
      • תקשורת מהירה
    • מאמרים ומחקרים
    • צ'יפסים
    • כנסים
    • Chiportal Index
      • אינדקס חברות – קטגוריות
      • אינדקס חברות A-Z
    • אודות
    • הצטרפות לניוזלטר
    • TapeOut Magazine
    • צור קשר
    • ChipEx
    • סיליקון קלאב

    כל הזכויות שמורות Chiportal (c) 2010 תנאי שימוש ומדיניות פרטיות

    דרונט דיגיטל - בניית אתרים, בניית אתרי וורדפרס, בניית אתרי סחר, חנות אינטרנטית, פיתוח אתרים

    דילוג לתוכן
    פתח סרגל נגישות כלי נגישות

    כלי נגישות

    • הגדל טקסטהגדל טקסט
    • הקטן טקסטהקטן טקסט
    • גווני אפורגווני אפור
    • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
    • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
    • רקע בהיררקע בהיר
    • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
    • פונט קריאפונט קריא
    • איפוס איפוס