חברת מרצדס הציגה ב-CES את המכונית העתידנית שלה שתיסע בעצמה, בלי מתקן LIDAR (אור + מכ"מ) מכוער על הגג
F 015 של מרצדס. צילום: יח"צ |
טכנולוגית החיישנים לרכב רשמה זינוק משמעותי לעבר מכוניות העתיד, בינתיים ליוקרתיות שבהם, מכונית שתהיה בחלקה נהג בחלקה טרקלין אירוח ובחלקה אולם בידור.
בתערוכת האלקטרוניקה הצרכנית CES שהתקיימה בשבוע שעבר בלאס וגאס הציגה מרצדס את הטכנולוגיה הראשונה של רכב מסובב ראשים המכונה F 015. למרות שהוא מיועד לצאת בסביבות שנת 2030, ה- F 015 משך אליו מבקרים רבים בתערוכה, הודות לצורתו החיצונית ולחוויית החלקו הפנימי של הרכב והיותו משובץ בטכנולוגיות רבות של אלקטרוניקה צרכנית.
התפיסה של הרכב מציבה את החוויה החברתית של הנוסע בראש סדר ה יום. בזכות הנהיגה האוטונומית, מאפשר ה- F 015 לנוסעים לשבת בכסאות טרקלין פנים אל פנים, כאשר היושב במקום שבו לכאורה יושב הנהג מפנה לכביש את גבו, אם ירצה.
האוטונומיה – הנהיגה העצמית של הרכב – מתאפשר הודות לחיישנים חיצוניים המסתכלים קדימה, אחורנית ולצדדים. בסך הכל מותקנים ברכב שישה חיישני מכ"מ – מכ"מים ארוכי טווח מקדימה ומאחורה, ומכ"מים קצרי טווח בכל אחת מפינות הרכב. מצלמה סטיראוסקופית בוחנת אף היא את הדרך קדימה ומודדת את המרחק לעצמים שעלולים להתייצב בדרכה של המכונית.
שלא כמו הרכבים האוטונומיים שנראו בתחרויות הגראנד צ'אלנג' של דרפ"א ל-F 015 אין חיישני לידר Lidar (light + radar) על גגו. מהנדסים במרצדס מסכו כי עלות הלידאר היתה עלולה להיות גבוהה מדי ומראהו מכוער.
ד"ר ראלף הרטוויך, מנהל חטיבת המכוניות האוטונומיות במרצדס אומר כי חיישני הלידאר הם טובים אך גם מציבים כמה אתגרים. המתכננים שלנו לא יאפשרו לנו להתקין אותם על מכונית יפה." ואולם גם ללא לידאר, טכנולוגית הראיה הממוחשבת של מרצדס הוכיחה את יכולותיה בדורות הקודמים של המכוניות האוטונומיות של החברה ובהן רכבי S-Class האוטונומיים הנוסיאם ברחבי גרמניה, לעיתים גם בפקקי תנועה.
{loadposition content-related} |