תי החברות יפתחו מערכת נהיגה אוטונומית מלאה שתוכל להשתלב באופן מהיר וקל בפלטפורמות שונות של יצרני רכב מגוונים, בניגוד למצב הנוכחי בו למעשה כל חברה מפתחת את המערכת האוטונומית עבור המכוניות שלה
פרופ' אמנון שעשוע, יו"ר ו-CTO של חברת מובילאיי. צילום: האוניברסיטה העברית |
חברת מובילאיי הודיעה על שיתוף פעולה עם דלפי אוטומטיב, ספקית המשנה ויצרנית המכלולים הענקית מארה"ב. שתי החברות יפתחו מערכת נהיגה אוטונומית מלאה שתוכל להשתלב באופן מהיר וקל בפלטפורמות שונות של יצרני רכב מגוונים, בניגוד למצב הנוכחי בו למעשה כל חברה מפתחת את המערכת האוטונומית עבור המכוניות שלה. בכך יתאפשר גם ליצרנים חדשים להכנס לשוק המכוניות האוטונומיות.
ראשי החברות – יו"ר ומנהל טכני ראשי (CTO) של מובילאיי, פרופסור אמנון שעשוע, ונשיא ומנכ"ל דלפי, קווין קלארק ציינו שבפיתוח המערכת יושקעו מאות מיליוני דולרים, אך הכוונה היא שהמערכת תעלה ליצרניות הרכב סכום שלא יהיה גבוה.
מובילאיי תתרום למיזם את ניסיונה העשיר במערכות ראייה ממוחשבות ומיפוי בזמן אמת לצורך מיקום מדויק של הרכב, ואילו דלפי תשלב אלגוריתמים של תוכנות נהיגה שכוללות תכנון נתיב נסיעה שרכשה מחברת אוטומטיקה ומערכת שמבוססת מצלמה, מכ"ם ו-LIDAR.
המערכת תוצג בכנס CES בלאס וגאס ובהמשך השנה יחלו ניסויים מעשיים של המערכת תחילה בסינגפור ואחר מכן באזורים נוספים ברחבי העולם.
השניים מעריכים שבשנת 2020 או 2021 המערכת כבר תשולב במכוניות בייצור סדרתי.
רק לאחרונה חתמה חברת מובילאיי על שיתוף פעולה בפיתוח מערכות נהיגה אוטונומיות עם ב.מ.וו ואינטל ואלה יוצגו ב-2021. אבל לפי פרופסור שעשוע, השיתוף עם דלפי הינו דבר שונה ואינו נוגד כי מדובר בספק ולא ביצרן רכב. השיתוף הזה רק יוסיף להתקדמות, יהיה סינרגטי ועשוי לסייע בעבודה עם ב.מ.וו.
{loadposition content-related} |