אינטל גם הודיעה על הפרדת הצוות העוסק בפיתוח שבבים למכוניות אוטנומיות מחטיבת ה-IOT
שילוב בין דם טרי וארגון מחדש עשוי להיות המפתח להצלחה של אינטל בשני שווקים חמים – IOT ומכוניות אוטונומיות. זאת במטרה להפחית את התלות שלה במחשבים אישיים ולהפוך למחוללי הצמיחה העיקריים של החברה.
אינטל הודיעה ביום שלישי כי תפריד את צוות הרכב האוטונומי המתהווה שלה מקבוצת ה-IOT של החברה. הצעד מראה כי באינטל מעריכים כי שתי הקבוצות תוכלנה לגדול במהירות כיחידות עסקיות המנוהלות באפן עצמאי.
יחד עם השינוי הארגוני, אינטל מינטה את טום לנטש, כסגן נשיא בכיר ומנהל כללי של קבוצת ה-IOT. המיוחד במינוי זה הוא שעד כה היה לנטש סגן נשיא בכיר לאסטרטגיה במתחרה הגדולה של אינטל – ARM.
למרות אינטל ממשיכה לגדול בשוק ה-IOT ללא הסתמכות על ליבות ARM, הארגון פנימי עכשיו בראשות מנהל מיריבתה הגדולה עשוי לרמוז על מסלול חדש.
השוק כבר רואה כמה סימנים של שינוי. למרות שאינטל דבקה בעקשנות במשך עשורים על שבבים המבוססים על ארכיטקטורת x86 שלה, החברה חשפה בחודש שעבר תוכניות לשבץ מעבד ARM 64 סיביות ב- FPGA Stratix 10 החדש שלה. אינטל מתכננת לשלב את Altera FPGAs בשבבי שרת Xeon ובכך בעצם תשבץ מעבדי x86 ו- ARM על שבב אחד. אינטל כבר שידכה בין Xeon ו- Altera FPGAs על מעגלי רב-שבב.
כמובן, מהלכים אלה קורים בצד השרת. בצד של הנייד השוק צעד לכיוון ARM, ואולם התקני ה-IOT ממשיכים להזין מידע את השרתים המבצעים ניתוח נתונים, זיהוי תמונות ועיבוד שפה טבעית, שוק זה נשלט בינתיים על ידי שבבי X86.
כאמור במקביל הקימה אינטל חטיבה חדשה שתעסוק בשבבים למכוניות אוטונומיות, לאחר הפרדתה מחטיבת ה-IOT. בראש החטיבה יעמדו דאג דייויס וקטי וינטר והיא תהיה כפופה ישירות למנכ"ל אינטל בריאן קרזאניץ' דיוויס, סגן נשיא בכיר בעבר ומנהל הכללי של קבוצת IOT באינטל, יהיה סגן נשיא בכיר והמנהיג האסטראטגי של קבוצת הנהיגה האוטונומית שהוקמה זה עתה. אינטל מסרה כי דיוויס דחה את פרישתו כדי להוביל את קבוצת הרכב.
{loadposition content-related} |