• אודות
  • כנסים ואירועים
  • צור קשר
  • הצטרפות לניוזלטר
  • TapeOut Magazine
  • ChipEx
  • סיליקון קלאב
  • Jobs
מבית
EN
Tech News, Magazine & Review WordPress Theme 2017
  • עיקר החדשות
    הדמיית קמפוס אנבידיה המתוכנן להיבנות בקריית טבעון. צילום יחצ

    אנבידיה חנכה רשמית את המרכז בקרית טבעון; האיכלוס הראשוני צפוי ל-2031

    תחזית SEMI: מכירות ציוד לייצור שבבים יגיעו לשיא של 156 מיליארד דולר ב־2027

    תחזית SEMI: מכירות ציוד לייצור שבבים יגיעו לשיא של 156 מיליארד דולר ב־2027

    מטה אנבידיה בעמק הסיליקון. צילום יחצ

    אנבידיה רוכשת את SchedMD, מפתחת Slurm — מתזמן הקוד הפתוח הנפוץ במחשבי־על וב-AI

    מודל Nemotron 3 Nano הושק כמודל “משקולות פתוחות” עם ארכיטקטורת MoE, בעוד הדגמים הגדולים Super ו־Ultra צפויים במחצית הראשונה של 2026.

    אנבידיה השיקה את Nemotron 3: מודלים פתוחים לסוכני AI שפותח בישראל

    תעשיית השבבים בגרמניה. אילוסטרציה: depositphotos.com

    האיחוד מאשר הזרמת 623 מיליון אירו לשני מפעלי שבבים בגרמניה: GlobalFoundries בדרזדן ו-X-FAB בארפורט

    לוגו Google Cloud. אילוסטרציה: depositphotos.com

    שבבי TPU של גוגל מעלים את מפלס הלחץ על OpenAI ומטלטלים את משקיעי אנבידיה

  • בישראל
    אתר אנבידיה ביוקנעם. צילום יחצ

    הקמפוס של אנבידיה בקריית טבעון מתקרב לחתימה: 90 דונם בהנחה וללא מכרז

    מימין לשמאל - פאבל וילק ויוליה מילשטיין – אבנט אייסיק. ד''ר ליאוניד יאביץ, פרופ' אדם תימן, פרופ' אלכס פיש – אוניברסיטת בר אילן. קרדיט – יוני רייף

    אבנט אייסיק ואוניברסיטת בר-אילן משיקים מרכז חדשנות לצ'יפלטים מהדור הבא

    בכירי קוונטום טרנזיסטורס. צילום יחצ

    Quantum Transistors מדווחת על נאמנות של 99.9988% בשער דו־קיוביטי מבוסס יהלום

    מטוס מתוצרת איירבוס. עושה שימוש ברכיבים מודפסים של סטרטסיס. צילום יחצ

    סטרטסיס מאיצה את הייצור של יצרנית המטוסים איירבוס:200 אלף רכיבים, מתוכם 25 אלף השנה, הודפסו בתלת ממד

    יוסי מיוחס, מנכ"ל Xsight Labs צילום: קוקו קליק

    מתג X2 של Xsight Labs ישמש כליבת הרשת בלווייני Starlink V3 ויאפשר קישוריות במהירויות גיגה-ביט

    תמרה בקשט, מנכ"לית VisIC. צילום יחצ

    VisIC גייסה 26 מיליון דולר בהובלת יצרן שבבים גלובלי; יונדאי וקיה מצטרפות כמשקיעות אסטרטגיות

  • מדורים
    • אוטומוטיב
    • בינה מלאכותית (AI/ML)
    • בטחון, תעופה וחלל
    • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
    • ‫יצור (‪(FABs‬‬
    • ‫צב"ד‬
    • ‫שבבים‬
    • ‫רכיבים‬ (IOT)
    • ‫תוכנות משובצות‬
    • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
    • תקשורת מהירה
    • ‫‪FPGA‬‬
    • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
  • מאמרים ומחקרים
  • צ'יפסים
  • Chiportal Index
    • Search By Category
    • Search By ABC
No Result
View All Result
Chiportal
  • עיקר החדשות
    הדמיית קמפוס אנבידיה המתוכנן להיבנות בקריית טבעון. צילום יחצ

    אנבידיה חנכה רשמית את המרכז בקרית טבעון; האיכלוס הראשוני צפוי ל-2031

    תחזית SEMI: מכירות ציוד לייצור שבבים יגיעו לשיא של 156 מיליארד דולר ב־2027

    תחזית SEMI: מכירות ציוד לייצור שבבים יגיעו לשיא של 156 מיליארד דולר ב־2027

    מטה אנבידיה בעמק הסיליקון. צילום יחצ

    אנבידיה רוכשת את SchedMD, מפתחת Slurm — מתזמן הקוד הפתוח הנפוץ במחשבי־על וב-AI

    מודל Nemotron 3 Nano הושק כמודל “משקולות פתוחות” עם ארכיטקטורת MoE, בעוד הדגמים הגדולים Super ו־Ultra צפויים במחצית הראשונה של 2026.

    אנבידיה השיקה את Nemotron 3: מודלים פתוחים לסוכני AI שפותח בישראל

    תעשיית השבבים בגרמניה. אילוסטרציה: depositphotos.com

    האיחוד מאשר הזרמת 623 מיליון אירו לשני מפעלי שבבים בגרמניה: GlobalFoundries בדרזדן ו-X-FAB בארפורט

    לוגו Google Cloud. אילוסטרציה: depositphotos.com

    שבבי TPU של גוגל מעלים את מפלס הלחץ על OpenAI ומטלטלים את משקיעי אנבידיה

  • בישראל
    אתר אנבידיה ביוקנעם. צילום יחצ

    הקמפוס של אנבידיה בקריית טבעון מתקרב לחתימה: 90 דונם בהנחה וללא מכרז

    מימין לשמאל - פאבל וילק ויוליה מילשטיין – אבנט אייסיק. ד''ר ליאוניד יאביץ, פרופ' אדם תימן, פרופ' אלכס פיש – אוניברסיטת בר אילן. קרדיט – יוני רייף

    אבנט אייסיק ואוניברסיטת בר-אילן משיקים מרכז חדשנות לצ'יפלטים מהדור הבא

    בכירי קוונטום טרנזיסטורס. צילום יחצ

    Quantum Transistors מדווחת על נאמנות של 99.9988% בשער דו־קיוביטי מבוסס יהלום

    מטוס מתוצרת איירבוס. עושה שימוש ברכיבים מודפסים של סטרטסיס. צילום יחצ

    סטרטסיס מאיצה את הייצור של יצרנית המטוסים איירבוס:200 אלף רכיבים, מתוכם 25 אלף השנה, הודפסו בתלת ממד

    יוסי מיוחס, מנכ"ל Xsight Labs צילום: קוקו קליק

    מתג X2 של Xsight Labs ישמש כליבת הרשת בלווייני Starlink V3 ויאפשר קישוריות במהירויות גיגה-ביט

    תמרה בקשט, מנכ"לית VisIC. צילום יחצ

    VisIC גייסה 26 מיליון דולר בהובלת יצרן שבבים גלובלי; יונדאי וקיה מצטרפות כמשקיעות אסטרטגיות

  • מדורים
    • אוטומוטיב
    • בינה מלאכותית (AI/ML)
    • בטחון, תעופה וחלל
    • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
    • ‫יצור (‪(FABs‬‬
    • ‫צב"ד‬
    • ‫שבבים‬
    • ‫רכיבים‬ (IOT)
    • ‫תוכנות משובצות‬
    • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
    • תקשורת מהירה
    • ‫‪FPGA‬‬
    • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
  • מאמרים ומחקרים
  • צ'יפסים
  • Chiportal Index
    • Search By Category
    • Search By ABC
No Result
View All Result
Chiportal
No Result
View All Result

בית מדורים בינה מלאכותית (AI/ML) נציגנו ב- CES ממשיך לדווח: מחסור בשיטות יעילות לבדיקות אמינות עלול לעכב את כניסת המכוניות האוטונומיות

נציגנו ב- CES ממשיך לדווח: מחסור בשיטות יעילות לבדיקות אמינות עלול לעכב את כניסת המכוניות האוטונומיות

מאת אבי בליזובסקי
16 ינואר 2017
in בינה מלאכותית (AI/ML), ‫רכיבים‬ (IoT), עיקר החדשות
ABA0722 th1
Share on FacebookShare on TwitterLinkedinWhastsapp

גיל פראט, טויוטה: "אנשים מקבלים בהבנה 35 אלף הרוגים בשנה בתאונות דרכים כשהנהגים הם בני אדם אבל לא יסלחו למוות אחד מידי רובוט" מייסד, CTO ויו"ר מובילאיי, פרופ' אמנון שעשוע אמר ב-CES כי היכולת ללמד כלי רכב אינטואיציה אנושית תהיה החתיכה האחרונה של פאזל הנהיגה האוטונומית.

 מנכ"ל NVIDIA מציג את המחשב לרכב בתערוכת CES בלאס וגאס, ינואר 2017. צילום יחצ – הנהלת התערוכה

המחסום הגדול ביותר בפני הרכבים הרובוטיים הוא בני האדם. כמעט לא היתה הרצאה של נואם מרכזי מהתעשייה ב-CES, שלא הוצגה בה מכונית אוטונומית. על הפרק כיצד הגורם האנושי משנה את העתיד של המכוניות, והאם ממשק אדם רכב הוא החוליה החלשה בדרך לרכב אוטומטי?

חברות רבות שהציגו בתערוכה ובהן טויוטה ומובילאיי, יונדאי, טסלה ורבות אחרות הציגו את הרעיונות שלהם. הסכמי שותפות בין חברות כמו Nvidia ומולה אינטל ו-Mobileye הודיעו על הסכמי שיתוף פעולה עם מותגי רכב גדולים כגון אאודי, BMW, מרצדס בנץ ו-וולוו, או עם ספקי TIER 1 לענף הרכב כגון בוש, ZF ודלפי. שורה ארוכה של חברות הייטק, ובהן גם חברות ישראליות הציגו טכנולגיות חיישני תמונה, LIDAR ומכ"מי.

מייסד, CTO ויו"ר מובילאיי, פרופ' אמנון שעשוע אמר כי היכולת ללמד כלי רכב אינטואיציה אנושית תהיה החתיכה האחרונה של פאזל הנהיגה האוטונומית. המסר הכללי היה ברור: מהנדסים יכולים כעת לבצע מכוניות אוטונומיות.

גיל פראט, מנהל מכון המחקר של טויוטא עלה על הבמה במסיבת העיתונאים של החברה ושאל "כמה בטוח זה בטוח מספיק?"
הוא ציין, כי אנשים מגלים סובלנות ולמדו להשלים עם 35 אלף מקרי מוות מתאונות דרכים מדי שנה בארה"ב. אבל האם הם יהיו מוכנים לסבול אפילו חצי מכמות הקטל אם הוא היה נגרם על ידי כלי רכב רובוטיים?

"מבחינה רגשית, אנחנו לא חושבים כך," אמר פראט. "לאנשים יש אפס סובלנות כלפי מקרי מוות שנגרמים על ידי מכונה."

מהנדסים רבים בענפי הרכב טק אימצו את ההנחה הרווחת כי מכונית אוטונומית הן הרבה יותר בטוחות מאשר מכוניות נהוגות בידי נהגים אנושיים.

אבל איך אדם באמת מרגיש לגבי מכונות שיכולים לנהוג אלא גם יכול להרוג? אם נוסיף את הגורם האנושי למשוואה, יהיה קשה להתעלם לחלוטין מהתצפית הזו של פראט או אפילו לפטור אותה כהתבטאות שמרנית מדי.

פיליפ מאגני, מייסד ויועץ למודיעין מערכות ראייה (VSI), אמר כי ההצהרה היתה פרגמטית עבור חברה כמו טויוטה, מאחר ובשנים הבאות עדיין ימכרו מכוניות לנהגים בשר ודם, והם ירצו את הבטיחות והנוחות.

בהתחשב בכך שיידרשו עשרות שנים לפני שמכוניות רובוטיות יחליפו את כל המכוניות המאויישות. לא מספיק לדבר על תחילת כניסה לכביש של מכוניות רובוטיות ב-2021. עכשיו צריך לדבר על המציאות שבה מכוניות עם נהג חולקת את הכביש עם מכוניות אוטונומיות, לא רק בשנים הקרובות אלא בעשורים הקרובים.

יצרניות מכוניות רבות, לא רק טויוטה, עלולות לגלות שקשה לעמוד במפת הדרכים שקבעו. אפילו בקרב יצרניות הרכב עם תוכניות אגרסיביות לפיתוח מכונית אוטונומית (למשל בהשקה של מכונית אוטונומית בדרגה 4 בשנת 2021).
בשנה שעברה, למידה עמוקה היתה התשובה הנפוצה לבעיה המורכבת ביותר של נהיגה אוטונומית לחלוטין. זה עדיין נכון אבל למידה עמוקה אינה תרופת פלא.
האופי הלא-הדטרמיניסטי של רשתות עצביות הפך סיבה לדאגה עבור כל מי שנדרש לבדוק ולאמת את הבטיחות של מכוניות אוטונומיות.

שעשוע ציין כי "בין כל הטכנולוגיות שהחברה עוסקת בהן (חישה, מיפוי) אנו מוצאים את פיתוח טכנולוגיה שאנו מכנים DRIVING POLICY – מדיניות נהיגה היא החתיכה החסרה בפאזל של הנהיגה האוטונומית." מדיניות נהיגה משמעותה שימוש בבינה מלאכותית כדי ללמד כלי רכב אוטונומיים לדוגמה כיצד להתמזג לתוך התנועה בכיכרות.
לסיכום אמר מגני מ-VSI כי מדובר בבעיה שקשה יהיה לפתור. רוג'ר לנקטוט, מנהל שותף ומנהל חטיבת הרכב בחברת המחקר Strategy Analytics אמר כי "בניית התנהגות אנושית לתוך תוכנה, כרוכה ביצירת קופסא שחורה שלאף אחד אין כיום כל אמצעי לבדוק או לאמת הבטיחות שלה. פתרון זה עשוי לקחת עשר שנים. לחילופין, תעשיית הרכב עשויה לכופף כמה תקני בטיחות כדי להכיל תהליך בדיקה של מכוניות אוטונומיות מבוססות למידה עמוקה."

ואכן החברות מתכוננות לתקופת הביניים שבין עזרי הנהיגה לבין נהיגה אוטונומית. טויוטה צופה עתיד שבו "דרך חיישנים ביומטריים לאורך המכונית, Consept-I תוכל לזהות מה שאתה מרגיש. המידע ינותח על ידי מערכת ה-AI של המכונית. "אם אתה מרגיש עצוב, ה-AI ינתח את הרגש שלך ומידת הצורך ישתלט על הנהיגה ויסיע אותך בבטחה אל היעד ולהגן עליך".

פיליפ מאגני, הסכים כי מדיניות נהיגה היא דבר שקשה להגיע אליו. מובילאיי תצטרך לפתור אותה על ידי עבודה עם שותפיה (אינטל, דלפי). למובילאיי אין את החומרה לתמיכה במדיניות נהיגה ולכן היא מצטרפת לאינטל ומפתחת לחברת BMW את התוכנה על גבי SOC של איטנל. אומר מאגני.

זה מציב אתגר עבור חברות ביטוח כמו Re השוויצרית (שהציגה ב- CES כאחת השותפות של NXP). לדברי לנקטוט, חברות הביטוח יצטרכו להבין כיצד לממן תוכנה וסיליקון במכוניות כדי להעריך את בטיחותן.

זאת כמובן בהמשך לסוגיה האתית – מי אחראי במקרה של תאונה בה מעורב רכב אוטונומי. הנוסעים, היצרנית? יצרני הרכיבים?

 

{loadposition content-related}
אבי בליזובסקי

אבי בליזובסקי

נוספים מאמרים

הדמיית קמפוס אנבידיה המתוכנן להיבנות בקריית טבעון. צילום יחצ
בינה מלאכותית (AI/ML)

אנבידיה חנכה רשמית את המרכז בקרית טבעון; האיכלוס הראשוני צפוי ל-2031

אתר אנבידיה ביוקנעם. צילום יחצ
בינה מלאכותית (AI/ML)

הקמפוס של אנבידיה בקריית טבעון מתקרב לחתימה: 90 דונם בהנחה וללא מכרז

מטה אנבידיה בעמק הסיליקון. צילום יחצ
בינה מלאכותית (AI/ML)

אנבידיה רוכשת את SchedMD, מפתחת Slurm — מתזמן הקוד הפתוח הנפוץ במחשבי־על וב-AI

מודל Nemotron 3 Nano הושק כמודל “משקולות פתוחות” עם ארכיטקטורת MoE, בעוד הדגמים הגדולים Super ו־Ultra צפויים במחצית הראשונה של 2026.
בינה מלאכותית (AI/ML)

אנבידיה השיקה את Nemotron 3: מודלים פתוחים לסוכני AI שפותח בישראל

Next Post
nano3 768x5031

יבמ צופה דחיסת מעבדות רפואיות לשבב מחשב בודד בעוד חמש שנים

כתיבת תגובה לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  • הידיעות הנקראות ביותר
  • מאמרים פופולאריים

הידיעות הנקראות ביותר

  • מתג X2 של Xsight Labs ישמש כליבת הרשת בלווייני…
  • מיקרון יוצאת משוק הזיכרון לצרכן כדי להתמקד בשבבי…
  • Quantum Transistors מדווחת על נאמנות של 99.9988%…
  • שבבי TPU של גוגל מעלים את מפלס הלחץ על OpenAI…
  • אבנט אייסיק ואוניברסיטת בר-אילן משיקים מרכז חדשנות…

מאמרים פופולאריים

  • לקרב את המחשבים ליעילות האנרגטית של המוח
  • מדענים צפו בהיפוך ספיני אלקטרון בתוך 140 טריליוניות השנייה

השותפים שלנו

לוגו TSMC
לוגו TSMC

לחצו למשרות פנויות בהייטק

כנסים ואירועים

כנסים ואירועים

כנס ChipEx2026 יערך ב-12-13 במאי, 2026. הכנס מיועד לכל העוסקים בתעשיית הסמיקונדקטור  כולל מהנדסים, מומחים מקצועיים ובכירים.

ChipEx2026 will be held on May 12-13, 2026. The conference is intended for everyone involved in the semiconductor industry, including engineers, professional experts, and senior executives.

לחץ לפרטים

הרשמה לניוזלטר של ChiPortal

הצטרפו לרשימת הדיוור שלנו


    • פרסם אצלנו
    • עיקר החדשות
    • הצטרפות לניוזלטר
    • בישראל
    • צור קשר
    • צ'יפסים
    • Chiportal Index
    • TapeOut Magazine
    • אודות
    • מאמרים ומחקרים
    • תנאי שימוש
    • כנסים
    • אוטומוטיב
    • בינה מלאכותית
    • בטחון, תעופה וחלל
    • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
    • ‫יצור (‪(FABs‬‬
    • ‫צב"ד‬
    • ‫רכיבים‬ (IOT)
    • ‫שבבים‬
    • ‫תוכנות משובצות‬
    • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
    • ‫‪FPGA‬‬
    • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬

    השותפים שלנו

    כל הזכויות שמורות Chiportal (c) 2010 תנאי שימוש ומדיניות פרטיות

    דרונט דיגיטל - בניית אתרים, בניית אתרי וורדפרס, בניית אתרי סחר, חנות אינטרנטית, פיתוח אתרים

    No Result
    View All Result
    • עיקר החדשות
    • בישראל
    • מדורים
      • אוטומוטיב
      • בינה מלאכותית (AI/ML)
      • בטחון, תעופה וחלל
      • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
      • ‫יצור (‪(FABs‬‬
      • ‫צב"ד‬
      • ‫שבבים‬
      • ‫רכיבים‬ (IoT)
      • ‫תוכנות משובצות‬
      • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
      • ‫‪FPGA‬‬
      • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
      • תקשורת מהירה
    • מאמרים ומחקרים
    • צ'יפסים
    • כנסים
    • Chiportal Index
      • אינדקס חברות – קטגוריות
      • אינדקס חברות A-Z
    • אודות
    • הצטרפות לניוזלטר
    • TapeOut Magazine
    • צור קשר
    • ChipEx
    • סיליקון קלאב

    כל הזכויות שמורות Chiportal (c) 2010 תנאי שימוש ומדיניות פרטיות

    דרונט דיגיטל - בניית אתרים, בניית אתרי וורדפרס, בניית אתרי סחר, חנות אינטרנטית, פיתוח אתרים

    דילוג לתוכן
    פתח סרגל נגישות כלי נגישות

    כלי נגישות

    • הגדל טקסטהגדל טקסט
    • הקטן טקסטהקטן טקסט
    • גווני אפורגווני אפור
    • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
    • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
    • רקע בהיררקע בהיר
    • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
    • פונט קריאפונט קריא
    • איפוס איפוס