כך אומר וישנו סונדראם, סגן נשיא בחטיבת הטלמטיקה בחברת HARMAN במהלך כנס DevelopEx 2017
וישנו סונדראם, סגן נשיא בחטיבת הטלמטיקה בחברת HARMAN בכנס DevelopEx 2017. צילום: ניב קנטור |
"המכוניות של העתיד יוכלו לנוע בלי דלק אבל לא בלי קישוריות". כך אומר וישנו סונדראם, סגן נשיא בחטיבת הטלמטיקה בחברת HARMAN במהלך כנס DevelopEx 2017
לדבריו, מערכות הטלמטיקה החדשות הם הרופאים של המכוניות. "כל מכונית היא היום מערכת של מערכות, וככזו היא מבוססת תוכנה. גם התוכנה של הרכב צריכה להיות מתוחזקת, ויש צורך לעדכן דרך האינטנרט ולכן יש קישוריות היום. אבל בינתיים מדובר ברוחבי פס של כמגה בייט.
במכוניות המתוכננות היום – המצלמה מופעלת על ידי תוכנה משלה ובעתיד היא גם תשלח נתונים לענן. זה יהיה זינוק בכל הקשור למכוניות אוטונומיות. יהיה להם את כל כוח המיחשוב והאינטליגנציה שתאפשר לה לנהוג לבד. אבל גם מערכת הנהיגה האוטונומית תוכל לפעול בעצמה במקרי חרום אבל ברוב המקרים נרצה להעשיר אותה בנתונים הנמצאים בענן – והדבר ידרוש קישוריות שקופה בסדרי גודל מהירים יותר. הדור החמישי יספק פתרון. כדי שהמחשב יוכל לקבל החלטת נהיגה בתוך מילישניה, רשת הדור החמישי תוכל לטפל בו זמנית במיליון מכוניות, בקצב של 100 מגהבייט לשניה.
לא מכבר השתתפתי בכנס בו הודגמה הפעלה מרחוק של ציוד הנדסי מחדר בקרה. המכונית האוטונומית גם תהיה בקשר שוטף עם הדרכים שיהפכו להיות חכמות. מערכת הבידור גם היא דורשת עוצמה. אבל למרות כל הדרישות הללו אנחנו לא רוצים להקים דטה סנטר בכל מכונית ומעדיפים להעביר חלק מהפעילות לענן.
למכוניות היום יש רמה מסוימת של עצמאות. המכונית צריכה להסתכל לא רק על מה שקורה לה אלא גם מה קורה במכוניות האחרות, ולפיכך נדרשת קישוריות רחבה עם שיהוי נמוך. הארמן מאמינה גדולה בטכנולוגיות הללו. אני מעריך שהבעיה תיפתר מכיוון הרבה משאבי תעשיה מושקעים בזה. הרבה חברות מפתחות מכוניות אוטונומיות. יצרניות מערכות הפעלה גוגל, פייסבוק – מיליארדי דולרים מושקעים ובכל המיקס של הפתרונות ואני מאמין שהבעיה תיפתר.
גופי תעשיה יצרו ארגוני תעשיה כמו 5G שרוצים לקשר בין הדור החמישי למכוניות האוטונומיות כדי להפוך אותן למציאות. לוקח המון זמן לבדוק ציוד לרכב, לפחות שנתיים ולכן כבר היום צריך לערוך בדיקות לטכנולוגיות של המכונית של 2021. אנחנו יכולים להפוך את הטכנולוגיה למיינסטרים במכוניות. יהיו המון מכוניות לא מקושרות – מכוניות שכבר נקנו. אנחנו גם מפתחים מערכות After Market כדי שיוכלו לסגור את הפער הזה. המכוניות של העתיד יוכלו לנוע בלי דלק אבל לא בלי קישוריות. סיכם.
{loadposition content-related} |