אלון מאסק |
כזהו אלון מאסק. כשאמרו לו שאי אפשר למכור רכב חשמלי ב70,000 דולר הוכיח שאפשר גם ב-80,000 דולר, כשניסו לאתגר אותו בבניית חלליות הקים חברה פרטית לשילוח חלליות והתחרה ב- NASA וב-2016 אחרי שלא היה מרוצה מהשבבים שפותחו ע"י חברת מובילאיי ו- NVIDIA החליט לפתח לבד את שבב ה- AI הדרוש לצורך הרכב האוטונומי של טסלה.
מאמצי פיתוח השבבים של טסלה החלו כאמור לפני כשלוש שנים כאשר בראש הפרויקט היומרני הועמד פיט באנון, מומחה לפיתוח שבבים יוצא חברת אפל. השבוע בשיחה עם משקיעים בישר מאסק כי עבודת הפיתוח הפנימי מתחילה להבשיל. השבב חדש שפיתחה טסלה ישמש אותה להרצת רשת ניורנים בהם היא נעזרת לעיבוד התמונה החזותית במערכת ה- AutoPilot שלה. השבב יהיה חלק ממערכת המבוססת כיום על מעבדי NVIDIA . בהכרזתו השבוע הודיע מאסק בגאווה כי השבב הפנימי שפיתח צוותו הוא מהיר פי 10 מהשבב של NVIDIA או של כל אחד אחר. השבב יכול לדבריו לנתח 2,000 תמונות וידאו בשניה לעומת כ-200 תמונות בשניה כיום. לפי מומחים בתעשיה אכן כדי להתקדם לרמות המעשיות של נהיגה אוטונומית דרושים ביצועים מסוג זה. מאסק הדגיש כי השבב הפנימי של טסלה הותאם בצורה אופטימלית לתוכנת הנהיגה האטונומית של טסלה.
פיט בנון הוסיף כי ע"י התכנון השבב מא' ועד ת' הצליחה טסלה לפתח שבב שהוא גם יותר עוצמתי וגם יותר יעיל מכל מה שנמצא בשוק. יתכן וההחלטה של טסלה לפתח שבב לבד היא אכן נכונה שכן פיתוח שבב המותאם בדיוק לדרישותיה יכול לחסוך בצריכת מתח החשובה מאד לרכבים החשמלים אולי אפילו יותר מביצועים.
מאסק ציין עוד כי טסלה מתכננת להגדיל את צוות פיתוח השבבים שלה ולהמשיך להשקיע בפיתוח השבבים לצרכיה. לדבריו עלות השבבים דומה לעלות שהחברה מוציאה כבר היום על השבבים במכוניותיה אך השבב החדש יוסיף לה הרבה יותר כוח עיבוד זמין.
{loadposition content-related} |