חברת ולנס הציגה בתערוכת CES מערכת המסוגלת לשדר וידאו ברזולוציה גבוהה בסביבה הרועשת של הרכב. רשמי סיור בביתן
ערן ריפל מדגים את הטכנולוגיה של ולנס בתערוכת CES. צילום: אבי בליזובסקי |
אם היינו בטוחים שהרכב מלא בתעבורת וידאו מחיישנים ובין רכיבי מערכת הבידור (שכבר לא נמצאת רק אצל הנהג אלא בכל מושב), כעת נכנסו עוד מצלמות לתמונה. המצלמות הללו יחליפו את מראות הצד של הרכב כפי שהם מוכרות לנו במאה השנים האחרונות. בתערוכת CES הראו מספר יצרניות רכב את החפיץ החדש, שנועד להקטין את צריכת הדלק, באמצעות מניעת החיכוך שגורמות כיום המראות.
בביתן החברה הישראלית ולנס, הסביר לנו ערן ריפל, סמנכ"ל מוצר כי מצלמות הצד ידרשו חיבור קווי מהדלת למחשב המכונית, כיום זו צמה עבה של חוטים וסיכוכים למיניהם, אבל מכוניות שישתמשו במערכת של ולנס יוכלו להסתפק בחוט אחד דק יחסית, ללא סיכוך.
"ולנס כידוע התחילה בתחום הוידאו המקצועי. שם אנו מצליחים להעביר שידורים באיכות הגבוהה ביותר למרחק של 100 מטרים על חוט CAT 6 באמצעות שבב שפיתחנו, המורכב מחלק אנלוגי המסוגל לקחת וידאו HDMA לקודד אותו, ולשדר את הנתונים לצד השני שם הם עוברים עיבוד בכיוון ההפוך על ידי שבב זהה. חשבנו לעצמנו, אם בסביבה השקטה של משרד או בית אנו מסוגלים להעביר וידאו למרחק 100 מטר, אפשר להשתמש בה ברכב להעברה של 2 גיגהביט למרחק קטן בהרבה – 15 מטרים ואנו עושים זאת, עם ארבעה מחברים בדרך ורעש אלקטרומגנטי חזק. המערכת עוברת בדיקות תאימות אלקטרומגנטית שבודקת האם השבב לא מרעיש לאחרים, והאם הוא עדיין עובד כשרכיבים אחרים מרעישים.
"חיבוריות דלת היום עוברת שם צמה מאוד עבה עם המון חוטים והמון פרוטוקלים – מצלמה, ,USB אודיו, מערכת בקרה על החלון החשמלי ועוד. אנחנו לוקחים את כל הממשקים האלו, מכניסים אותם לשבב שלנו, הופכים אותם לפקטים של נתונים ומשדרים אותם על גבי כבל פשוט זוג יחיד, ללא סיכוך. נושא הסיכוך חשוב במיוחד כי למתחרים שלנו שפועלים בטכנולוגית אתרנט, יש בעיה חמורה של רעש, נפילת מתחים, רוחב פס נמוך (רק גיגה אחד), והוא דורש סיכוך וחיבור למקום יציב. אנחנו עובדים בפרוטוקול PCI EXPRESS מספיק חוט קטן בלי סיכוך, אנו מעבירים 2-4 גיגה, והחוט יכול לעבור באוויר ללא חיבור לקרקע. הדבר מאפשר למשל לבזר את מחשב המכונית, כאשר המעבד נמצא במקום אחד והזכרון במקום אחר."
לדברי ריפל, החברה זכתה לאחרונה בתכנון בחברת המכוניות דיימלר, והביתן זוכה להתעניינות מצד חברות הרכב הרבות שהציגו באותו האולם.
{loadposition content-related} |