• אודות
  • כנסים ואירועים
  • צור קשר
  • הצטרפות לניוזלטר
  • TapeOut Magazine
  • ChipEx
  • סיליקון קלאב
  • Jobs
מבית
EN
Tech News, Magazine & Review WordPress Theme 2017
  • עיקר החדשות
    מימין לשמאל - פאבל וילק ויוליה מילשטיין – אבנט אייסיק. ד''ר ליאוניד יאביץ, פרופ' אדם תימן, פרופ' אלכס פיש – אוניברסיטת בר אילן. קרדיט – יוני רייף

    אבנט אייסיק ואוניברסיטת בר-אילן משיקים מרכז חדשנות לצ'יפלטים מהדור הבא

    מטה אנבידיה בעמק הסיליקון. צילום יחצ

    אנבידיה רוכשת את SchedMD, מפתחת Slurm — מתזמן הקוד הפתוח הנפוץ במחשבי־על וב-AI

    מודל Nemotron 3 Nano הושק כמודל “משקולות פתוחות” עם ארכיטקטורת MoE, בעוד הדגמים הגדולים Super ו־Ultra צפויים במחצית הראשונה של 2026.

    אנבידיה השיקה את Nemotron 3: מודלים פתוחים לסוכני AI שפותח בישראל

    תעשיית השבבים בגרמניה. אילוסטרציה: depositphotos.com

    האיחוד מאשר הזרמת 623 מיליון אירו לשני מפעלי שבבים בגרמניה: GlobalFoundries בדרזדן ו-X-FAB בארפורט

    לוגו Google Cloud. אילוסטרציה: depositphotos.com

    שבבי TPU של גוגל מעלים את מפלס הלחץ על OpenAI ומטלטלים את משקיעי אנבידיה

    משרדים של מיקרון בארה"ב. המחשה: depositphotos.com

    מיקרון יוצאת משוק הזיכרון לצרכן כדי להתמקד בשבבי זיכרון מתקדמים למרכזי נתונים של בינה מלאכותית

  • בישראל
    בכירי קוונטום טרנזיסטורס. צילום יחצ

    Quantum Transistors מדווחת על נאמנות של 99.9988% בשער דו־קיוביטי מבוסס יהלום

    מטוס מתוצרת איירבוס. עושה שימוש ברכיבים מודפסים של סטרטסיס. צילום יחצ

    סטרטסיס מאיצה את הייצור של יצרנית המטוסים איירבוס:200 אלף רכיבים, מתוכם 25 אלף השנה, הודפסו בתלת ממד

    יוסי מיוחס, מנכ"ל Xsight Labs צילום: קוקו קליק

    מתג X2 של Xsight Labs ישמש כליבת הרשת בלווייני Starlink V3 ויאפשר קישוריות במהירויות גיגה-ביט

    תמרה בקשט, מנכ"לית VisIC. צילום יחצ

    VisIC גייסה 26 מיליון דולר בהובלת יצרן שבבים גלובלי; יונדאי וקיה מצטרפות כמשקיעות אסטרטגיות

    ד"ר יקיר ויזל. צילום : ניצן זוהר, דוברות הטכניון

    ד"ר יקיר ויזל מהטכניון זכה במענק האירופי היוקרתי ERC

    פרופ' אמנון שעשוע. צילום יחצ, מובילאיי

    מובילאיי מפטרת כ־200 עובדים – רובם בישראל – על רקע ירידה בביקוש

  • מדורים
    • אוטומוטיב
    • בינה מלאכותית (AI/ML)
    • בטחון, תעופה וחלל
    • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
    • ‫יצור (‪(FABs‬‬
    • ‫צב"ד‬
    • ‫שבבים‬
    • ‫רכיבים‬ (IOT)
    • ‫תוכנות משובצות‬
    • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
    • תקשורת מהירה
    • ‫‪FPGA‬‬
    • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
  • מאמרים ומחקרים
  • צ'יפסים
  • Chiportal Index
    • Search By Category
    • Search By ABC
No Result
View All Result
Chiportal
  • עיקר החדשות
    מימין לשמאל - פאבל וילק ויוליה מילשטיין – אבנט אייסיק. ד''ר ליאוניד יאביץ, פרופ' אדם תימן, פרופ' אלכס פיש – אוניברסיטת בר אילן. קרדיט – יוני רייף

    אבנט אייסיק ואוניברסיטת בר-אילן משיקים מרכז חדשנות לצ'יפלטים מהדור הבא

    מטה אנבידיה בעמק הסיליקון. צילום יחצ

    אנבידיה רוכשת את SchedMD, מפתחת Slurm — מתזמן הקוד הפתוח הנפוץ במחשבי־על וב-AI

    מודל Nemotron 3 Nano הושק כמודל “משקולות פתוחות” עם ארכיטקטורת MoE, בעוד הדגמים הגדולים Super ו־Ultra צפויים במחצית הראשונה של 2026.

    אנבידיה השיקה את Nemotron 3: מודלים פתוחים לסוכני AI שפותח בישראל

    תעשיית השבבים בגרמניה. אילוסטרציה: depositphotos.com

    האיחוד מאשר הזרמת 623 מיליון אירו לשני מפעלי שבבים בגרמניה: GlobalFoundries בדרזדן ו-X-FAB בארפורט

    לוגו Google Cloud. אילוסטרציה: depositphotos.com

    שבבי TPU של גוגל מעלים את מפלס הלחץ על OpenAI ומטלטלים את משקיעי אנבידיה

    משרדים של מיקרון בארה"ב. המחשה: depositphotos.com

    מיקרון יוצאת משוק הזיכרון לצרכן כדי להתמקד בשבבי זיכרון מתקדמים למרכזי נתונים של בינה מלאכותית

  • בישראל
    בכירי קוונטום טרנזיסטורס. צילום יחצ

    Quantum Transistors מדווחת על נאמנות של 99.9988% בשער דו־קיוביטי מבוסס יהלום

    מטוס מתוצרת איירבוס. עושה שימוש ברכיבים מודפסים של סטרטסיס. צילום יחצ

    סטרטסיס מאיצה את הייצור של יצרנית המטוסים איירבוס:200 אלף רכיבים, מתוכם 25 אלף השנה, הודפסו בתלת ממד

    יוסי מיוחס, מנכ"ל Xsight Labs צילום: קוקו קליק

    מתג X2 של Xsight Labs ישמש כליבת הרשת בלווייני Starlink V3 ויאפשר קישוריות במהירויות גיגה-ביט

    תמרה בקשט, מנכ"לית VisIC. צילום יחצ

    VisIC גייסה 26 מיליון דולר בהובלת יצרן שבבים גלובלי; יונדאי וקיה מצטרפות כמשקיעות אסטרטגיות

    ד"ר יקיר ויזל. צילום : ניצן זוהר, דוברות הטכניון

    ד"ר יקיר ויזל מהטכניון זכה במענק האירופי היוקרתי ERC

    פרופ' אמנון שעשוע. צילום יחצ, מובילאיי

    מובילאיי מפטרת כ־200 עובדים – רובם בישראל – על רקע ירידה בביקוש

  • מדורים
    • אוטומוטיב
    • בינה מלאכותית (AI/ML)
    • בטחון, תעופה וחלל
    • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
    • ‫יצור (‪(FABs‬‬
    • ‫צב"ד‬
    • ‫שבבים‬
    • ‫רכיבים‬ (IOT)
    • ‫תוכנות משובצות‬
    • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
    • תקשורת מהירה
    • ‫‪FPGA‬‬
    • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
  • מאמרים ומחקרים
  • צ'יפסים
  • Chiportal Index
    • Search By Category
    • Search By ABC
No Result
View All Result
Chiportal
No Result
View All Result

בית מדורים אוטומוטיב מנכ״לית HARMAN ישראל: התקן הבינלאומי WP.29 ישנה מהותית את תעשיית הרכב – מהגנת סייבר ועד לעדכוני תוכנה מרחוק

מנכ״לית HARMAN ישראל: התקן הבינלאומי WP.29 ישנה מהותית את תעשיית הרכב – מהגנת סייבר ועד לעדכוני תוכנה מרחוק

מאת אבי בליזובסקי
16 אוגוסט 2021
in אוטומוטיב, בישראל
מיכל גבע, הרמן. צילום: Gil&Ron

מיכל גבע, הרמן. צילום: Gil&Ron

Share on FacebookShare on TwitterLinkedinWhastsapp


הפורום העולמי לתקנות הרכב באו"ם הגיע להחלטות שיובילו לשינויים המשפיעים באופן משמעותי על יצרני הרכב בכל העולם

השימוש בתוכנה ברכבים כבר שינה מהותית את כללי המשחק בעולם הרכב. מטכנולוגיות OTA לעדכוני תוכנה דרך קישוריות בין רכבים על הכביש בזמן אמת, הגנת סייבר ותגבור בטחון הנוסעים ועד רכבים אוטונומיים, החידושים הטכנולוגיים רצים קדימה. אבל אי אפשר לשחק בלי חוקים. אחד התקנים היותר משפיעים בתקופה הקרובה על תעשיית הרכב הוא התקן הבינלאומי שהגדיר פורום WP.29, והוא מבטיח שינויים מהותיים בתעשייה. הפורום, חלק מהנציבות הכלכלית של האו"ם לאירופה (UNECE), מכסה מגוון אלמנטים רלוונטיים בייצור רכב – מהצמיגים, התאורה והאיתות ועד זיהום אוויר, צריכת אנרגיה וכמובן, תקנות בטיחות כלליות ותקנות בטיחות פסיבית ואקטיבית.

"תקן WP.29  מאפשר לשוק להציג טכנולוגיות רכב חדשניות, תוך שיפור מתמיד של בטיחות הרכב," אומרת מיכל גבע, מנכ״לית HARMAN ישראל. ״הצורך בתקנים בינלאומיים הוא תוצר טבעי של חידושים טכנולוגיים – תקנים הם תהליך טבעי כשיש חידושים, בהתחשב בשינויים בהרגלי הצרכנים ויישום טכנולוגיות שמשנות לחלוטין את תעשיית הרכב, בקצב מהיר יותר מאי פעם. השינוי מייצר לא מעט הזדמנויות חדשות ובתמורה, מחייב מדינות וחברות שונות לאמץ את השינויים האלה כדי לא לפגר מאחור וכדי למנוע בעיות הנובעות מאימוץ של הטכנולוגיות האלה בנקודות זמן שונות בין המדינות״.

התקן שישפיע קודם כל על רכבים פרטיים, אוטובוסים ומשאיות, נכנס לתוקף כבר בתחילת 2021, אך התוכנית היא להגיע לאימוץ מלא בשנים הקרובות.


לדברי גבע, כל תהליכי האישור של מכוניות טרם עלייתן לכביש, ובהנחה שהן יוצרו ונבנו כשהן מתאימות לכל התקנים הרלוונטיים, כמו תקנים אקולוגיים ותקני אבטחה – יושפעו מהותית מהתקן החדש. ״כל רכב חדש בעתיד יאלץ לעמוד בתקן, כולל מערכת הניהול שהיצרנים משתמשים בה כדי לייצר את הרכבים ולעדכן אותם מרחוק. התקן ׳יחלחל׳ מטה לכל שרשרת האספקה, שכן יצרן שלא יעמוד בתקן לא יוכל למכור רכבים. במעמד עיצוב הרכב, היצרנים יצטרכו ליצור קשר עם מערכת הרישוי הלאומית ולהראות שהמערכות תואמות לתקן ויצרניות הרכב חייבות להגיע להבנה מעמיקה של הפערים בין דרישות רגולטוריות נוכחיות וחדשות לזיהוי וניהול סיכונים," מדגישה גבע. ״ליצרניות הרכב לא תהיה ברירה אלא להתוות תוכניות לטווח ארוך לאימוץ התקן״.

התקן החדש אמנם מגיע מוועדה אירופאית, אך משפיע למעשה על כל העולם, שכן הוא חל על יותר מ-50 מדינות, ביניהן גם בריטניה, ארה"ב, יפן, קוריאה וישראל (למרות שאינה יצרנית רכב). ״הרגולטורים הבינו את ההשפעות של רכבים מקושרים הניתנים לעדכון, בהתחשב במספר דוגמאות אמיתיות של איומי אבטחת סייבר בדרכים״, אומרת גבע. ״הסעיפים הנוגעים למערכות בינה מלאכותית ברכבים אוטונומיים, עדכוני תוכנה מרחוק ואבטחת סייבר ככלל, הם קריטיים במיוחד״. בעתיד, לפי גבע, נהיגה אוטונומית אף היא תהיה נושא שצפויים להיות לו תקנים בינלאומיים, כדי לוודא שכל הנוסעים יהיו בטוחים יותר ברכב ויהנו מחוויית שימוש אופטימלית. כבר בתקן האחרון ישנה קריאה להאצה של רגולציה בייצור רכבים אוטונומיים. ״אנו מחוייבים לפיתוח ׳חוויות׳ שיחזקו את הבטיחות והאבטחה הדיגיטלית של הנהגים והנוסעים, כמו גם לתגבר את הפרסונליזציה במגוון שירותים שניתן להציע לשוהים במכוניות״.


HARMAN מציעה כיום חבילות ייעוץ שמותאמות לתקן כדי לסייע ליצרני הרכב להבין את התקן ומה צריך לעשות כדי לעמוד בו והחברה אף פעילה בוועדות הרגולציה. במהלך 2020 הוקמה במכון התקנים ועדה שהתמקדה בחיבור בין התעשייה הטכנולוגית הישראלית והגדרות התקן, מה שהפך את ישראל לשותפה מלאה בהכנת התקן הבינלאומי להגנת סייבר במכוניות. דויד מור-אופק, ארכיטקט אבטחה בכיר וראש תחום Security Compliance בחברת HARMAN ישראל, מונה לסגן יו״ר הוועדה ולאחראי על תחום קשרי החוץ והפעילות מול הוועדה הבינלאומית. המעורבות הישראלית בהגדרת דרישות התקן תאפשר לחברות ישראליות להתאים עצמן לתקן ולהבטיח את התחרותיות ואת ההובלה העולמית בתחום.


Tags: הרמןאוטומוטיב
אבי בליזובסקי

אבי בליזובסקי

נוספים מאמרים

פרופ' אמנון שעשוע. צילום יחצ, מובילאיי
אוטומוטיב

מובילאיי מפטרת כ־200 עובדים – רובם בישראל – על רקע ירידה בביקוש

מנכ
אוטומוטיב

ארבה רובוטיקס מתקרבת לזכיות עם יצרניות רכב פרימיום

נשיא סין שי ג'ינפין ונשיא ארה
אוטומוטיב

הסכם שי–טראמפ מחזיר לשוק את שבבי הרכב של Nexperia ומונע עצירה במפעלי הרכב

יורם זלינגר מנכ
אוטומוטיב

ולנס סמיקונדקטור ממנה את יורם זלינגר לתפקיד המנכ"ל

Next Post
אבטחת מידע ברמת השבב. אילוסטרציה: depositphotos.com

סינופסיס רוכשת את Code Dx כדי להרחיב את קו פתרונות אבטחת היישומים

כתיבת תגובה לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  • הידיעות הנקראות ביותר
  • מאמרים פופולאריים

הידיעות הנקראות ביותר

  • מתג X2 של Xsight Labs ישמש כליבת הרשת בלווייני…
  • VisIC גייסה 26 מיליון דולר בהובלת יצרן שבבים גלובלי;…
  • ממשלת דרום קוריאה מציגה: תוכנית ענק לשבבים – והכפלת…
  • מובילאיי מפטרת כ־200 עובדים – רובם בישראל – על רקע…
  • סרוג׳י מרגיע את השמועות: הבכיר האחראי על פיתוח…

מאמרים פופולאריים

  • האיחוד האירופי מרכך את ה-GDPR כדי להאיץ את מהפכת…
  • לקרב את המחשבים ליעילות האנרגטית של המוח

השותפים שלנו

לוגו TSMC
לוגו TSMC

לחצו למשרות פנויות בהייטק

כנסים ואירועים

כנסים ואירועים

כנס ChipEx2026 יערך ב-12-13 במאי, 2026. הכנס מיועד לכל העוסקים בתעשיית הסמיקונדקטור  כולל מהנדסים, מומחים מקצועיים ובכירים.

ChipEx2026 will be held on May 12-13, 2026. The conference is intended for everyone involved in the semiconductor industry, including engineers, professional experts, and senior executives.

לחץ לפרטים

הרשמה לניוזלטר של ChiPortal

הצטרפו לרשימת הדיוור שלנו


    • פרסם אצלנו
    • עיקר החדשות
    • הצטרפות לניוזלטר
    • בישראל
    • צור קשר
    • צ'יפסים
    • Chiportal Index
    • TapeOut Magazine
    • אודות
    • מאמרים ומחקרים
    • תנאי שימוש
    • כנסים
    • אוטומוטיב
    • בינה מלאכותית
    • בטחון, תעופה וחלל
    • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
    • ‫יצור (‪(FABs‬‬
    • ‫צב"ד‬
    • ‫רכיבים‬ (IOT)
    • ‫שבבים‬
    • ‫תוכנות משובצות‬
    • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
    • ‫‪FPGA‬‬
    • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬

    השותפים שלנו

    כל הזכויות שמורות Chiportal (c) 2010 תנאי שימוש ומדיניות פרטיות

    דרונט דיגיטל - בניית אתרים, בניית אתרי וורדפרס, בניית אתרי סחר, חנות אינטרנטית, פיתוח אתרים

    No Result
    View All Result
    • עיקר החדשות
    • בישראל
    • מדורים
      • אוטומוטיב
      • בינה מלאכותית (AI/ML)
      • בטחון, תעופה וחלל
      • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
      • ‫יצור (‪(FABs‬‬
      • ‫צב"ד‬
      • ‫שבבים‬
      • ‫רכיבים‬ (IoT)
      • ‫תוכנות משובצות‬
      • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
      • ‫‪FPGA‬‬
      • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
      • תקשורת מהירה
    • מאמרים ומחקרים
    • צ'יפסים
    • כנסים
    • Chiportal Index
      • אינדקס חברות – קטגוריות
      • אינדקס חברות A-Z
    • אודות
    • הצטרפות לניוזלטר
    • TapeOut Magazine
    • צור קשר
    • ChipEx
    • סיליקון קלאב

    כל הזכויות שמורות Chiportal (c) 2010 תנאי שימוש ומדיניות פרטיות

    דרונט דיגיטל - בניית אתרים, בניית אתרי וורדפרס, בניית אתרי סחר, חנות אינטרנטית, פיתוח אתרים

    דילוג לתוכן
    פתח סרגל נגישות כלי נגישות

    כלי נגישות

    • הגדל טקסטהגדל טקסט
    • הקטן טקסטהקטן טקסט
    • גווני אפורגווני אפור
    • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
    • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
    • רקע בהיררקע בהיר
    • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
    • פונט קריאפונט קריא
    • איפוס איפוס